1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591415 inlägg · 6216 ämnen

Träningsmatcher

« · 1270919 · » Till forumet

Sv: Träningsmatcher
dr-nix: Sweeeeeeeeet :)
Kommentera

dr-nix: Vad härligt!! Tack för länken :)
Kommentera

Anonymous: Oh Lyllo!
Kommentera

Hahl Bundy: Jag har inte utnyttjat min röst och funderar att lägga ut den på Tradera, håll koll där. Funderar om man kanske kan byta den mot en matchtröja.
Kommentera

T T: Jag vill rösta en gång till eftersom min förra röst inte borde få räknas. Kompisen tryckte o sa: Vad är det här för nåt?
Kommentera

Vem ska spela med Jokela? Kolan-Sebbe 32-32 i detta nu. Har du inte röstat än så kan du scrolla ner och avgöra.
Kommentera

Hahl Bundy: kommentaren på ST tycker jag är bra...

"Skrivet 15 aug 2010 11:38 medgångssupporter (Ej registrerad)
instämmer!! i år tar vi sm-guld...igen"

Har jag missat något.......
Kommentera

Förövrigt mindre än två timmar kvar nu. Mitt tips ikväll är 1-4 till Timrå.
Kommentera

Hahl Bundy: Äh, vad är det för fel på "Vacker tass!"
Kommentera

Hahl Bundy: Ja det är ju underbart!

Tjaba allihopa! <3 TIK
LOL

HejaHeja!
Kommentera

optimalcosmos: Hehe dom har förra årets lag där :P
Kommentera

Bigthelin: Det är.......fantastiskt, eller nåt.

Eller så börjar vi med att säga "tjaba allihop" varje gång när vi loggar in på HS

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Hahaha "alla som älskar LIF säger LIF"
också 5 svar på det... Kan vi inte börja skriva så här också?

Redigerad kommentar

Kommentera

optimalcosmos: Måste säga att inläggen där i diskussionsrutan, som du länkar till, är av högsta klass.
Kommentera

Paddan: nja dom brukar rapportera från matcher, ibland brukar den inte vara helt "live" dock utan den kommer stora bitar på en gång.

Hur som helst verkar Internet inte vara påhittat i Dalarna ännu.

Kommentera

Andersson: Swehockey har väl aldrig haft rapportering från försäsongsmatcher, annat än någon enstaka turnering, trots att de gör sig besväret att lägga upp rapporteringen som "live"
Kommentera

Andersson: Annars bloggar väl Jimmy direkt från matchen.
Kommentera

Kerstin_k: Hoppas att Swehockey tänker vara med och rapportera om matchen idag då
Kommentera

dr-nix: Tråkigt att Pikkarainen inte är med i dagens match tycker jag.
Kommentera

morrn, jävla skallra (min kattunges nya leksak som självklart hör hemma i min säng.....jävla skallra)
Kommentera

Åkerblom i 6e: En underbar början på en mycket spännande säsong.
Kommentera

Jag var där på plats. Inga pengar på mobilen annars hade jag kunnat droppat lite text här. Men när jag åkte 14.30 röck jag med mig kameran som dock hade lite batteri. Fick med 2 mål (då jag slog av och på kameran för att spara batteri) Hirso's och Hallin fick jag med. Hirso's var dock på andra sidan planen så syns lite dåligt. Sen filmade jag väl lite löst när dom spelade i offensiv zon. Och ett riktigt härligt pass från Hallin över hela isen till en frispelad Hirso, som dock missade.

Fick även med Pikkarainens fight lite, han skrattade medans han gick ut. Halonen stog också upp för Granath tror jag bestämt utan att tveka efter en tackling. Men särades snabbt. Pikkarainen tröck på rejält i tacklingarna han gjorde, höll inte undan, stark i närkamperna, till exempel en gång då han i runden tröck sig in i en sväng med marginal och kom till avslut. Hirso var härlig att se, sköna finter. Och Pärssinen ser otroligt pigg ut!

Moras 2 mål var 1 friläge som jag inte riktigt såg från andra sidan. Det andra gick under Åkerlunds arm och åkte sakta in bakom. Han gjorde i övrigt en kanonmatch.

Linkan och Tarvainen strök därikring, och sa att det saknades pengar till Sonnenberg helt enkelt och det jobbades på det, vi skulle väl inte veta något förens "nå veckor" Eric Moe satt även på läktaren. Erixon hejade på honom från isen inför 2a perioden.

Sedan så höll Timrå klacken igång hela matchen. Mora publiken uppskattade inte alltid den fagra sången.
Kommentera

Kostiainen: Roligt att Gabbe verkar het i offensiven så här på försäsongen...OM man skulle kunna hitta nåt att klaga på Gabbe förra sässen så skulle det väl kanske vara offensiven då...hade förväntat mig lite fler poäng av honom då....

Redigerad kommentar

Kommentera

haha fan, var på plats jag men cp mobilen tar det ju flera år att skriva vad som hånder. :(
Kommentera

JimmyH: Anton är en jäkla klippa. Både som spelare och människa. Den pöjken kommer gå långt. Sanna mina ord.
Kommentera

Ilkka Pikkarainen fick in några fina slag på moras nr 20. båda matchstraff.

matchen annars väldigt strulig. med mkt utvisningar.. åke gjorde några fina räddningar och kim hirschovits lägger smörpass bättre än piros emellanåt.

g, karlsson klart bäst både defensivt och offensivt.

målen gjordes av g. karlsson x2 m, karlsson x2 hirschovits och såklart pelle hallin!
Kommentera

JimmyH: Det gillar vi, inte ens Mäkiaho slängde hanskarna och han ska vara "bad ass" utan det var Johan Andersson som fick göra det emot Modo

Edit: Stavfel...

Redigerad kommentar

Kommentera

JimmyH: I första matchen slänger pikka handskarna, underbart.
Kommentera

JimmyH: "Anders Huss fick sin första seger som materialare också."

Det är noig så viktigt det!!!!
Kommentera

jens_88: Pikkarainen.

Kommentera

T T:
"Men vid ett av tillfällen var, då gästande Mora, nära att knipa en poäng. Matchen avgjordes då av videodomaren, som i matchens absolut sista sekund dömde bort Moras hypotetiska kvittering. "

Det var Åkerlunds super plockning på mållinjen va :) Då var man glad att killen hade plocken på högernäven :)
Kommentera

T T: Haha var också tvungen att kolla upp det där!
Kommentera

lungan: Jag fick bara en träff på "medelpadlänningarna" och det var mycket riktigt samma skribent för tre år sedan.     :)
Kommentera

lungan: Dubbla matchstraff, undra vem som slogs denna gång?
Kommentera

Ett första referat från Moras hemsida
Kommentera

JimmyH: Du är bäst :)
Kommentera

Pratade nyss med Lander. Matchen slutade visst 6-2. Skriver mer i bloggen strax.

Kommentera

Dream Team: Man minns ju det som om det vore igår. Kommer ihåg när det var fyra Division 1-serier. Norra, Södra, Östra och Västra. Jag ringde ner till SVT i Stockholm och begärde omkoppling till Text-redaktionen och framförde min synpunkt att man borde ha periodrapportering från samtliga arenor. Detta infördes ganska omgående efter mitt samtal och sedan utvecklades det hela till att bli mål-för-mål osv.

Jag kände mig lite stolt då faktiskt att jag fick gehör för en åsikt :)
Kommentera

Har ni suttit inne och väntat på samt följt en match som inte ens rapporteras någonstans?

När det har varit rena tropikhettan ute på Guldkustens playor...

Ni lydde alltså inte mitt tidigare råd:

Ut i friska luften med er! : )

(Finfint med 6-1-seger.)
Kommentera

JimmyH: Den där påringningen till vaktmästeriet påminner ju om forna tider. D.v.s då det varken fanns bevakning via radio eller något annat etermedium. Då var det bara att ringa till vaktis på Kvarnvallen i Piteå för att få höra matchresultatet. Those were the days på något sätt...
Kommentera

JimmyH: Första inlägget i tråden är inte så mycket sämre: "det verkar inte kunna följa mora-tik i kväll"

Edit: Skönt med vinst... Undrar om det finns några nya skador att blogga om?

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Femstjärnigt trådnamn.

Hur som helst så ringde jag nyss en förvirrad och anfådd herre på Moras kansli som efter att ha gått och frågat nån sa att matchen slutat 1-6.

Redigerad kommentar

Kommentera

händer det inget nu? Slut?
Kommentera

T T: Tror inte Perra är så värst sugen på korsdrag i båset faktiskt. Han är ju van hettan. Så jag tror han skippar tvättstugemodellen faktiskt och ger pöjkarna sitt fulla förtroende istället.
Kommentera

T T: Va? Jag menar våran som inte lyckas hålla tätt.
Kommentera

T T: Ännu en elitkarriär har knäckts i afton. Stackars arma mas. Han måste vara helt ledbruten :)
Kommentera

RTS: Målvaktsbyte!!!1!
Kommentera

Laken: Absolut! Men samtidigt vore inte HS någonting alls utan lite "High Chaparall" emellanåt. Det måste få råda lite väpnade konflikter med yogurt, gurka å banan ;)
Kommentera

« · 1270919 · »