Bragd-Birger: Nej nu tar du verkligen till starka ord, en idiot är han verkligen inte, men han måste ju inse att de är målskyttar vi behöver inga nya backar, för mig är de ganska uppenbart.!
orion: Nääää, det tror jag väll ändå inte ? Iofsig är det ju målen som räknas. Men som "vi" spelade mot HV och VF så var vi ju dom bättre. Eller är det så att HV och VF bara ställde in skriskorna mot ett "bottenlag"? som vi sett Timrå göra tidigare år.
Kollektivet funkar ju bra tycker jag. Hoppas dom får öva på puck och klubba. Dvs dragskott, handledskott , slagskott och backhandskott. Så dom kan pricka mål och lyfta den över benskydden på målvakterna.
Jag ger mig f..n på att skulle Oksa lägga sig på sidan framför mål och bara ligga still skulle han rädda minst 75% av alla skott han får på sig på träningen. Resterande 25% skulle vara ren tur. Vad jag inte fattar är - Det finns väll inga mål nere i hörnen ? 3 hörner straff är väll i fotboll och kanske i bandy ( Barn nivå, fritids aktivitet)
Titta bara på powerplay, motståndarna vet att dom åker dit, så dom gör lika dant. >Sen är det ett evigt krigande efter sargen i hörnorna, istället för att ha ett organiserat power play. Inte var VF ner i hörnen och bökade på sina PP Dom var aldrig nedanför tekningspunkten i cirklarna.
orion: Helt rätt ! Är det någon som tänkt på att ev. värvningar skall komma in i "Kollektivet" också. Då funkar det nog inte med vilka divor som helst. Nä, det blir nog Junisarna som räddar oss i år.
Vi har mycket här nere som ni aldrig kommer få uppleva.
På bortamatcher står jag helst, hemma så sitter jag. Kan ju iof bero på att vi inte har ståplats här. Men är tämligen övertygad om att jag hade haft sittplats även om vi hade haft en ståplatsläktare.
orion: Så var det med det ! Ett annat tråkigt besked var att Frans Nielsen tvingades utgå efter den första perioden med en ljumskskada. – Jag kommer att missa turneringen med landslaget, men förhoppningsvis är jag tillbaka efter uppehållet, sa Nielsen.
Dream Team: Sitta på toaletten, stå på hockey! Det var dom enkla regler farsan lärde mej! Undrar om Frölundingarna tillämpar sydfransk ståtoalett, två hål i golvet?
Danne_l: Det gör man såklart även på sittplats i E.ON. De bästa sittplatserna, ja, om man nu ska tvinga sig själv att sitta, är enligt mig de bägge sektioner som gränsar till ståplats. Sittplats är inget som lockar mig det minsta, punkt... ;-)
Frans Nielsen är ljumskskadad. Valeri Krykov och Kent Manderville har fått ledigt för att åka hem och träffa sina familjer. Blake Sloan och Peter Regin ska på landslagsuppdrag med USA respektive Danmark. Fem spelare borta samtidigt som Timrå ska genomföra en träningsvecka med dubbla ispass. Något som innebär att fyra forwards från J20-laget får chansen att träna med A-laget under veckan. Förutom Jonas Lindström ska Henrik Österholm, Jens Nilsson och Niklas Sjölund visa tränarduon Kent Johansson/Mikael Andersson att de på allvar vill vara med och konkurrera om en forwardsplats i vinter.
Kan vi sluta prata hockey nu ?
Det är så j..a jobbigt och höra på alla sk. Messersmitters
Danne_l: Du som har undrat varför man valt bort sittplats till förmån för att få stå mitt i smeten och uppleva den känslan kanske förstår det hela bättre nu? ;-)
Jo det är kul att man uppmärksammas. Kul att hela laget åker fram och tackar också, sånt som gör att man orkar hålla på. Dock så var det väl inte det lättaste att göra sig hörd i den där grytan. H-e vilket gött tryck det var stundtals!
gud: Professor Leif GW i "Efterlyst" skulle kalla det hela cirkelbevis. Runt runt i flera varv och efter ett tag tycker man det här har jag läst förut. Lite "Deja vu" känsla över det hela. Eller If you cant beat them, RUB it in..
rupert: Även du måste ha märkt det ständiga upprepande han har valt att just upprepa..
Han hade en grym svacka när TIMRÅ IK inte förlorade på ett gäng matcher(faan vad han måste ha lidit) och det känns som han måste ta igen det nu...
Därför har många (även jag) tröttnat på han och hans tjat..Så om han skulle chocka oss med att skriva ett alldeles nytt inlägg utan ett massa klagande så kommer folk att pissa på honom..
Robban: Mig ? Reglerna är glasklara. Fråga vilken Moderator som hellst.
Du ska INTE Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta). Använda flera signaturer för att få fram din åsikt Skriva kommentarer som saknar intresse för övriga. Klistra in artiklar från andra hemsidor. Gör då en länk istället. ( Vilken jag bryter mot nu) Bryta mot svenska lagar och förordningar. Skriva osannolika rykten utan viss bakomliggande fakta. Använda HS för att sprida reklam.
rupert: Jag är väl medveten om att det inte haglar målskyttar på marknaden. Snarare tvärt om. Men att ta hit Lintner och bänka en av de nuvarnade backarna känns inte som en hit. Skulle fan lagt ut pengar för Orzagh. Dyr som fan men han producerar som fan också.
Laken: Vi har fler än sex backar. Styf snart te'bax så jag ser ingen fara i det. Och jag tycker vi har kompetenta backar, dessutom så börjar Hansson få ingång spelet nu. Nä, det är en målskytt där framme vi behöver.
Robban: Självklart är det (minst) en målskytt vi behöver! Problemet är väl att marknaden inte direkt svämmar över med såna...skulle faktiskt bli mycket förvånad om det presenteras något nyförvärv. Det ska ju inte vara vad skit som helst utan nån etablerad kille...inga fler grisar i säcken tack! Tror tyvärr inte Nubben fixar det men om han mot all förmodan lyckas skaka fram nåt guldkorn så vore det kanon!
-------------------------------------------------------------------------------- Sorted by higher Goals, lower Games Played. --------------------------------------------------------------------------------
Rk No Name Team Pos GP G 1 9 Wernblom, Magnus SAIK RW 13 9 2 16 Svensson, Jens Nybro CE 13 8 3 44 Tomik, Robert Malmö RW 8 7 4 15 Jaensson, Fredric IKO LW 12 7 5 29 Olofsson, Daniel Löven RW 13 7 27 Söderberg, Carl Malmö CE 13 7 7 14 Lauritzen, Sebastian Bofors LW 11 6 8 14 Gråhns, Stefan AIK IF LW 12 6 27 Starck, Kristofer Rögle LW 12 6 10 20 Gellerstedt, Joachim Arboga RW 13 6