1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 593184 inlägg · 6213 ämnen

Trumma?

Sv: Trumma?
SMÅLAND: Dödstyst e la synd att säga men kunde vart bättre helt klart.

GuRRa: Det där är en bra kombination med 2 sådanna trummor anvä'nder man dom fölrnuftigt blir det kalas.

Ett fint minne ploppade upp.
--------------------------------

Gammalt tillbaka när klackens hem hette Södra Stå så var det ofta två trummslagare i klacken. Detta gav oftast ett mäktigt imponerande tryck på ståplatsläktaren.
Det användes två trummor, en "kagge" och en virveltrumma. Den lilla trumman stog för de långa och snabba takterna och stortrumman hade samtidigt funktionen att hålla "klapptakten".

Något som kanske vore skoj att ta tillbaka, för gamla minnens skull ??

SMÅLAND: Ojoj.. nu får du nog på nöten iaf! ;)

MoK: Självklart ska det endast finnas en trumma...Max. Annars kan man som klack lägga ner och bara föra ett jävla oväsen.

MoK: Ja i Scandinavium är det ju dödstyst måste jag ju säga...
Sitta där i de där röda stolarna som en pensionär och applådera..
nä det är inget för mig...var finns stämmningen i Scandinavium??
Lite raketer när Frölunda gör mål,men sen då???

SMÅLAND: Hahaha ge dej nu. Sång och trummor må höra till en match men trummorna skall trummas på med måtta. Kom inte och disskutera på den nivån för då kan vi lika gärna lägga ner det. Sandlådenivå brukar sällan ge något konstruktivt.

MoK: Jag tror du missförstår mig lite?
Det jag menar är det att det värsta jag vet är att se på Hockey
i en hall där det är dödstyst i som när Djurgården spelar i Globen.
Som när Timrå mötte Linköping i sm-kvarten och som i Gavlerinken eller som i Malmö islada.
Det finns inte många lag i Elitserien som har den där härliga
hockeystämmningen som gör det så underbart att följa en hockeymatch
och det har Timrå IK......trummor och sång och j-a gooo det tillhör hockey...COMPRENDE??
Annars tror jag inte att du ha varit på någon riktig hockeymatch i ditt liv?

Frisco: Någon stor trumma att dra upp tempot o dra igång folket är aldrig fel. Men att bonka hela tiden är vansinne och skapar bara agg mot klacken. Vet vad jag snackar om eftersom jag håller på Frölunda som tyvärr har en klack som hellre bonkar.

MoK: Håller med dig. Men en eller ett par trummor kan vara bra. Lik med sittande publik som bara applåderar. Sånt är tråkigt.

SMÅLAND: Låter som det blir pest o pina att komma dit isåfall men det bekymrar kanske inte dej som bor i Småland. En klack blir inte bra av massa satans trummor.

MoK: D ska dunkas och höras högt.....högst i hela HockeyVärlden!!
D ska vara så högt att det är som att köra in huvudet i kyrklockan som slår...

Timrå IK Världens Högljudaste Hockeylag....

SMÅLAND: Tycker tyvärr inte blir bäst genom att skaffa flest trummor det låter bara illa och bevisar att man måste ha dom för att höras. Har vart i arenan och tycker det brukar låta bra där utan massa fler trummor.

MoK: Både och det ska vara öronbedövande och besöka
Hockeytemplet i Timrå säsongen 04/05!!!!!
Låt oss göra Timrå IKs suppotrar till dom bästa!!
OK???

Älska Timrå IK så att det hörs i hela UNIVERSUM!!!!

SMÅLAND: Jo trummor e ju alltid uppskattat..... inte bättre att folket låter??

RedLine: Tre trummor???
Varför inte fyra???
En på varje långsida och en på varje kortsida.....
Kör så det ryker......
Det ska tamjefan höras i sportradion att man är i Sydkraft Arena
säsongen 04/05......
Let´s rock´n ´roll...

Älska Timrå IK så det hörs över HELA universum....ALLTID!!!

Dr Dängroth: Skedfetischist, någon?? ;)

Vilken sekund som helst kommer en percussion prospect på mitt nytt.

Xcool85: vad är SA-klappen?

Knylan: Men vi har ju ändå många ramsor som skulle låta mkt bättre utan något dunkande från en trumma.

Angående den sydamerikanska stilen så kanske vi borde införa SA-klappen som Bajen Fans, och MFF:arna kör med?

Selina: Tja, personligen tycker jag det var helt okej. Inte kanon, inte dåligt, utan helt okej. Sedan att man inte upplever det så i hela hallen är en akustisk fråga... men tack och lov är elitmatcher i den hallen ett minne blott, välkommen åter till CC! :)

Selina: Med tanke på hur tyst det var nere i Stångebrohallen under kvartsfinalerna, så känns det som om du kastar sten i glashus.;)
du har nog rätt Selina. Timrå har sverige bästa publik.
Men det kan bli bättre.
behövs en grupp som träffas innan matchen och går igenom kvällens ramsor. vem som står var osv.
borde gå att få ihop några som kan ta på sig det.
Är kimmo i form och skadefri och det går hyfsat bra i början blir det nog ett jäkla publiktryck och då gäller det att klacken är beredd

bobbe: Med tanke på hur tyst det var nere i Stångebrohallen under kvartsfinalerna, så känns det som om du kastar sten i glashus.;)

Ture Tall: Det var väl brandmyndigheterna som bråkade högst om ursprungsplanen till hur ståplats skulle byggas. Enligt den så skulle ju ut- och ingångar finnas nere i markplan. (Bild, se länk)
Detta var tydligen inte tillräckligt för att trygga möjligheten att utrymma vid brand

Vad som skulle behövas för att förbättra ståplats nu, det är ju att komma undan problemet med att det blir korvstoppning mitt på läktaren. Det är ju trist att vi tack vare detta blivit tvingade att minska åskådarantalet på ståplats..

Knylan:
Bygg om läktaren då. Sätt igen södra uppgången, eller sätt igen båda och bygg en större i mitten. Eller kanske går det att använda uppgångarna som är i rinkhöjd?

RedLine: Du vet att det finns ett ord för det där? Det börjar på "med" och slutar på "gångssupporters".

Jag var bara tvungen... ;) Ta det för vad det är, ett lite elakt skämt. Hockeyabstinensen börjar öka, måste ju hitta på någonting för att fördriva tiden...

BlackBay: håller med dig. iband blir det kusligt tyst. exvis andra hemmamatcen mot Linköping. (den enda förlusten mot dom)
behövs en klackledare på varje läktarsektion.

Och minst en trumma behövs för att få igång stämningen.
Men när väl stämningen är på topp då sjunger vi så det hörs till hotell Södra Berget.

Tycker personligen att det blir 50 ggr bättre tryck i hallen när trumman är inblandad... låter mäktigt då, i synnerhet eftersom Skarin har shyssta takter med trumpinnarna.
Decibelnivan har sänkt rejält dom gånger vi inte haft trumman närvarande o ibland har det nästan blivit kusligt tyst.
Skulle jag kunna slå på trumma skulle jag gärna ta över Skarins roll men nu kan jag inte det.... skulle låta hemskt om jag försökte.

Redax 2: Den största delen av det problemet ligger nog i läktarens form, att stå i en missbildad tårtbit, smalt och högt ger inte dom absolut bästa förutsättningarna. SA är hundraprocentig om det inte vore för just klackläktaren. Vi har dividerat om att flytta klacken till mitten, men där är det nästan ännu smalare. Som jag sagt flertalet gånger tidigare så förstör ingångarna mitt på läktaren otroligt mycket i klackväg. Hade det gått att lösa den biten på något smidigare sätt där fortfarande säkerheten fungerar så hade vi haft en underbar klackläktare. Vi hörs nu också, tack vare den goda akustiken men just organisatoriskt, och för att förhindra att allt kommer i otakt så är en rak klackläktare det ultimata.

Vi får se hur det blir med klackledare osv, får vi in lite nytt folk så finns det säkert någon prospect som ha känslan för den biten. Svårt att tro att Jonas Uhlin skulle återvända nästa år, enda lilla chansen för att det skulle ha inträffat vore väl om brorsan Jimmy hade blivit invald i styrelsen.

Vi har tänkt att sätta oss ner nu framöver och fundera över hur vi ska lägga upp det hela när det gäller tifo-gruppen och även klacken, så vi får se vad som händer. Vissa börjar tappa suget när det gäller klacken, mycket på grund av att det är för många "klack-turister" bland annat. Dock så har jag svårt att se att klacken skulle bli sämre nästa år, åtminstone inte volymmässigt.

Redax 2: Vad det gäller 2ramsor samtidigt, eller samma ramsa i 4-5olika takter har blivit trots ett satans trummande utav Skarre.
Problemet med det är att det finns ingen som styr upp klacken riktigt "JD" har tagit på sig att stå på podiet ett antal ggr vilket är bra. Står ingen på podiet så blir det lätt att dom som står längst ner på läktaren kör en takt ellerramsa och vi som står vid trumman kör efter skarres trummande och det högra hörnet kör sitt race, men Timrå klappklappklapp...

Knylan lär ta över efter skarin...

Knylan: Bör man inte få någon riktig ledare för klacken om nu ingen vill axlka Skarins mantel? Dom gånger jag varit hemmavid så är det svårt att få en överblick över vad som händer. Ibland blir det dödstyst, ibland två ramsor samtidigt... Trumman är ju det som inte kan ignoreras men sjunga utan trumma borde inte vara en utopi...

Xcool85: Sen så får man inte glömma heller att JK inte kör med sydamerikansk stil på sina sånger, utan håller fast vid den klassiska engelska stilen. Då behövs inga trummor.

Vi själva är väl någon form av blandning, folk tänker inte i såna termer eftersom det är få som bryr sig. Ibland så måste man ha trumma, ibland är det inte nödvändigt alls.

Både Järnkaminerna och Black Army körde på den engelska stilen, JK står som sagt kvar vid den medans Black Army infört trummor nu på Norra Stå. Mycket beroende på en föryngring i leden.

Dalan_: Trumman behövs för at hålla liv i klacken

RedLine: Eller så gör vi helt enkelt som Järnkaminerna och sjunger utan trummor? Det låter mkt bättre.

SMÅLAND: Nu när laget blir det bästa på många år, tycker jag ta mig fan att vi skall ha tre trummor, på olika håll i hallen.
vilka ställer upp?

Dalan_: Pust......vilken lättnad....
Annars hade jsg väl fått flytta upp och ta över
trummdunkarrollen......fast jag kan väl komma upp
och gästspela någongång i höst/vår??
Vi får se....jag tränar oxå ibland(När jag ser trumman förstås)!
Ligg iiiiii HÅRT Knylan....!

Redline: Stämmer hyfsat, skarin funderar på att lägga av, men ryktet säger att Knylan ligger i hårdträning.

RedLine: Vad i h-e är d du säger i trummdunkare???
Va fan ska d bli lika tyst som i Globen nu i Sydkraft Arena??
SKÄRPNING!!!

Trumma?
blir det ingen i Timrå-klacken som dunkar på trumman framöver? är det rätt uppfattat?

« · 396392