1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590427 inlägg · 6217 ämnen

Tungt...

« · 51478 Till forumet

Sv: Tungt...
våra färger det är rött och vitt, de har vi haft sedan strimmas tid
Kommentera

Personliga påhopp klarar jag mig gärna utan... På grund av den låga nivån på svaren så avslutar jag diskussionen omgående.
Jag skrev bara vad jag hört RYKTESVÄGEN, vilket jag också påpekade i inlägget.
Kommentera

Förjävligt att en sån som Laken får sprida sin dynga här på gästboken.
Enfaldige Laken är avundsjuk på alla som spelar i Timrå och ser sin chans att nedvärdera Timråspelarna nu när det går dåligt.
Kommentera

Ursäkta att det föll bort en och annan bokstav... (irriterat)
Kommentera

Laken: Jo Tjena! Bara två spelare som varit riktigt tränade när Molla
tog över... Så om man tolkar dina rykten så har laget då "lallat"
omkring mellan matcherna på något jävla kafferep då?

Och att Timrå IK tog sig till eliserien och sedan stannade där i alla
fall ett år, berodde väl på att man hade en förbannad tur då?

Timrå IK består alltså enligt dina rykten av en bunt halvfeta,
heltrötta spelare som inte försöker leva upp till ledningens krav?

Hur skulle du uppmuntra ett barn med dåligt självförtroende? Skulle
du bua och håna det barnet till ett bättre liv?

Sedan har jag grym respekt för signaturen nr40. Det är nog den
supporter som jag tror har mest koll på hur hockey spelas, ledning,
lag, historia och en hel del annat också.
Och den signaturen befinner sig flera mil från Lakens stolliga rykten
och ogenomtänta inlägg.

Min åsikt.
Kommentera

signatur nr40: Tack, det är nog precis så det var/är. Vad jag har hört, dock ryktesvägen, så var endast två spelare riktigt vältränade när "Molla" tog över... En riktig SKANDAL om det är sant.

Vi supportrar har all rätt att ställa krav på spelarna, därför kan det vara rätt att bua om spelarna inte gör sitt bästa, det minsta man som supporter kan kräva är att de i alla fall kämpar så gott de kan. Att sedan vissa supportrar "lallar runt" och ständigt är nöjd med allting orkar jag inte ens kommentera. Den inställningen får svara för sig självt...

Bäst igår:
***** - Kapanen
**** - Z
*** - Matthiasson
** - Hansson
* - Rajamäki
Kommentera

mike66:
Jag vet inte vad du sett men Timrå är det lag i Elitserien som är fysiskt sämst (numera kanske även psykiskt...), det åsikten har ledningen kommit till insikt om och (åter-)anställt Thord Johansson (se nyhetsarkivet www.timraik.nu/supporter/nyhet.phtml?nid=22)

Uppenbarligen känner du inte till Thord, han har funnits i Timrå´s organisation sedan 70-talet. A-lagspelare på den tiden, tränare för olika juniorlag under 80- och 90-tal, bl.a. framgångsrik med AJ i J20 Superelit framtill förra säsongen.

Thord är en MYCKET noggrann och krävande tränare, många (inkl jag själv) trodde han skulle bli den nye assisterande tränaren under Peo (eller någon annan). Thord hade varit utmärkt under off-ice och försäong i och med att Peo inte gillade att närvara på fyspass o liknande. Nu är Thord tillbaka i TIK - bättre sent än aldrig.
Kommentera

Första perioden var riktigt dålig igår men det blev ju bara bättre i andra perioden. Skapligt bra stöd fick laget utav klacken men det tryck som Timrå-klacken har blivit omtalad för har uppenbart försvunnit ut i midvinternattens mörker.

Sedan skriker man inte åt sin hemmapublik: "Ska ni gå hem nu?"
Kommentera

signatur nr40:
Menar du psykiskt eller fysiskt..? Kan väl aldrig tänka mig efter vad jag sett att dom skulle vara nå sämre fysiskt än något annat ES lag.....

Däremot psykiskt kan jag tänka mig att dom behöver hjälp..Thord J det är väl den däringa konsulten som anlitades, men det var väl för det mentala planet eller har jag fel..?
Kommentera

Och dom går det jättebra för!!!
Kommentera

Timrå är inte nedtränade - dom är dåligt tränade !
Faktum är att Timrå är sämst tränade i elitserien, i huvudsak beroende på felaktig off-ice och försäsongsträning ! Thord J jobbar på saken men det tar tid, förhoppningsvis inte längre än till kvalseriens början...
Kommentera

ubbec:
Du har fel där enligt experterna på G-B:n så ska vi spela nässta år med 22 hungriga Juniorer och Dimman,,,,,,,,,,,Så når vi slutspel bara Titta på AIK hur bra dom spelar med Juniorer i laget,,,,,
Kommentera

Visst måste dom resa sig ur askan. Lyckas dom nu hålla sig kvar hoppas jag att ledningen har begripit att det måste in lite rutin i laget till nästa år. Det måste finnas 5-6 spelare med 6-7 års ES rutin i ett ES lag för att det ska hålla när det går tungt. TIK är för valpigt i år. Titta på Luleå och Malmö. Dom har aldrig rest sig utan sina gamla rävar.
Kommentera

dr Dängroth: Sant att sett över åren så har det varit lättare att behålla elitseriestatus än att skaffa sig den, men jag tycker mig ha märkt att skillnaden mellan toppen på allsvenskan och botten på elitsereien har minskat . Det har också med undantag för Björklöven gått bra i elitserien för nykomlingarna. Samtidigt har de lag som har hållit sig kvar ofta haft rätt många säsonger bakom sig . Rutin är en viktig ingrediens både i kval och slutspel.

Jag vill absolut inte tro att det på nåt sätt är omöjligt eller otroligt att fixa för Timrå, men det blir ingen lätt uppgift. Jag kommer ihåg Björklöven som ifjol under säsongen hade målsättningen att klara sig kvar även om det var via kval . Kanske det var den inställningen som blev deras fall ? Hur det gick vet vi ju i alla fall. Sen är det där med vinnande lag. Ett lag som vinner fortsätter gärna att vinna , rida på framgångsvågen o.s.v. Timrå som hittills mest radat upp icke-vinster behöver bli ett vinnande lag för att det ska gå vägen. Och det räcker knappast med att vinna hemmamatcherna.

Jag tycker det är läge för att Timrå ska och resa sig ur askan och visa sig från sin bästa sida nu och fixa det här , trots alla motgångar .

Timrå behövs i elitserien !!!!!
Kommentera

När man ser resultaten från SA så här långt så har min nervositet lagt sig lite. Björklöven ser inte ut att hålla och Leksand har väl gjort lite darriga insatser.
Kommentera

Klokt talat Mike66. Det borde summera ett evigt trätoämne.
Kul även att TGO hittat en arvinge i Dmitridynastin.

pallekuling: Vad jag förstår så talar den sammantagna statistiken för elitserielagen i en kvalserie. Tveklöst. Oklart om det utökade matchantalet spelar in i de sista årens resultat. Jag tror mer på termer som "vinnarskalle" och kvalserieskägg.
Kommentera

Nog är det tungt så det förslår. Skulle knappast tro att Timrå siktar in sig på kvalet och maskerar formen . Ingen ide att maskera nåt som varit uppenbart hela säsongen. Nä , usch , jag vill så gärna tro och hoppas att det ska greja sig i kvalet, men vad , säg mig vad är det som talar för det ? Det enda är möjligen att allt talar emot Timrå och att man kan hoppas på att AIK ska visa sig vara ännu sämre när det gäller. Eller att Leksand får stora daladarren.

Det låter väl pessimistiskt , men faktum är att de senaste två säsongerna har lagen som kommer från elitserien inte lyckats i kvalet. Jag hoppas att Timrå kan bryta trenden och visa att det finns moral och kunnande i laget som räcker till en elitserieplats även nästa säsong. Kämpa Timrå! Älska Timrå !!!!
Kommentera

Selina:
Vad jag menar är att det är ett under att så många trots Timrås utsatta läge fortsätter att komma till Ladan och visa sitt stöd. Det visar på att det finns ett enormt sug efter Elitseriehockey och tänk om vi en dag skulle nå ett SM-Slutspel....Halleluja vilket drag..

Sen att alla inte skriker och härjar en hel match det är sånt man får ta och ha en smula förståelse för, men överhängande så är det ett otroligt bra drag i klacken trots alla motgångar......Helt klart Sveriges bästa....
Kommentera

Tgo:
Det har aldrig slagit dig att vi kanske inte är bättre än så här!! Grabbarna kämpar och sliter men det ser segt ut i benen, precis som Jimmy skrev att dom kanske är nedtränade förtillfället...

Jag personligen har iaf insett att vi inte är bättre än det vi visar upp för stunden och därför behövs supportrarnas stöd extra mycket just nu.....

Nu fortsätter vi att stötta laget och slutar upp med allt gnäll om att inte spelarna skulle göra sitt yttersta, bara trams att tro nått sånt....Kämpa Timrå.....
Kommentera

mike66: Nja,vet inte om jag kan hålla med om att våran klack håller sån hög standard längre.Lite väl många som bara väljer att skrika och heja fram laget när det är bra spel på isen.
Kommentera

mike66:

Jag åker dit för att se mitt Timrå IK oavsett om det är division 1 , Allsvenskan, Kvalserie eller Elitserien.

Sen hoppas man få se den näste Starostenko, alias Zetterström. Dom påmminer lite om varandra i spelstilen.
Kommentera

Jimmy: Matte har aldrig varit min starka sida... :-)
Kommentera

Tgo:
Nja Brynäs senast var ändå sämre men vi hade lika roligt ändå och sjöng och härjade...Andra perioden mot AIK höll också ruskigt dålig klass men klacken fortsatte sitt hejande och vi vann....

Tycker att Timrå IK har Sveriges bästa klack alla kategorier och det är en njutning att lyssna på dom.....Kämpa Timrå och vägra kval...Lall On..Lall On

Förresten Tgo: Du m,fl spelar ju i kvalserien så vad gör ni egentligen på matcherna ???? Härligt att få se Elitseriehockey iaf, Timrå gjorde en mycket bra match ikväll och skulle helt klart ha varit värda minst en pinne......
Kommentera

Att någon är värdelös kan man acceptera, men kämpa ska man i alla lägen om man spelar med Timrå IK.
Kommentera

Tror inte det var viljan som saknades... Misstänker faktiskt att Timrå tränar stenhårt just nu... För att få en toppform till kvalserien...

TGO: 3456-3402=54...:)
Kommentera

Selina:

För att man någon gång måste få visa sitt missnöje med spelare som har feta löner och inte visar någon vilja!!!
Undantag några spelare som match efter match kämpar.

Kongo: 3456 gissade jag på innan, det blev 53 mindre...
Kommentera

Tack Hälge.
Mycket väl godkänd siffra. (Men det var förvånansvärt glest på södra idag, är det inte där de trogna kult-TIK-supportrarna står?)
TIK-publiken förtjänar bragdmedalj.
Kommentera

Vore hyfsat roligt om vi alltid hade sveriges grymmaste tryck på matcherna oavsett resultat och serie.
Då skulle man alltid kunna vara lite smånöjd.
Kommentera

Kongo: 3402,tror jag att det var.
Kommentera

TGO: Förstår att du är besviken på matchen... Det är vi alla... Tror inget blir bättre av att du tar ut din besvikelse här med att gnälla på spelare o kämparna i klacken... Gå o lägg dig eller slå på en sandsäck istället...
Kommentera

Tgo: Oj...får man inte applådera åt vad man vill längre ? Det kanske bara är så enkelt att vissa tycker att klackens "jobb" är att stötta spelarna som mest när laget spelar som sämst.
Kan ju komma med en motfråga...Varför står folk som buar ut spelarna i klacken för?
Kommentera

Hålller med TGO.

Publiksiffra idag?
Kommentera

actionleif:

Man behöver inte överdriva när Timrå har gjort sin sämsta period för säsongen och inte visar någon vilja. Stå och applådera som några fånar hjälper inte. Det har vi ju försökt med hela säsongen!

Däremot efter andra perioden när Timrå ryckte upp sig en aning kan man visa att Timrå har gjort en bättre period genom att applådera. Det blir lätt inflation på hyllningar annars...

Ed Ward är inte bra som spelare. Bara bra på att snacka och psyka motståndarna.
Kommentera

TGO : så om timrå spelar dåligt .. ska vi lägga oss ner å dö på läktaren då ? .. är det inte stödet behövs för att få ordning på spelet
Kommentera

Plocka upp lite juniorer som kan visa vilja nu när det bara är z:a och Matthiasson och Hansson som kämpar. Speciellt nu när det är totalt kört. Låt dom få Elitserierutin. Skandal om det inte blir så.

Hedberg var i alla fall bättre än Wallin.

Alla ni som applåderade åt Timrå efter första perioden, vad var det ni applåderade åt??? Inte var det i alla fall för att Timrå hade spelat bra, det var nog den sämsta perioden i år.

Z:a dominerade idag som vanligt, tätt följd av kimmo Kapanen i målet som räddade oss från större nederlag. Hansson och Matthiasson får också godkänt. Resten får skämmas!
Kommentera

Boboviking:
Precis vad vi skrek i den 2:a perioden, den var riktigt bra..närmare ett SM-Guld går det inte att komma. Man blir mycket imponerad av klacken ikväll, bra jobbat...Vägra kval och kämpa Timrå...Matchens lirare Mats Hansson....
Kommentera

lycka till i kvalserien
Kommentera

Nu har de andra lagen fått tillräckligt med försprång.
Det är dags för Timrå att sluta mysåka. SM Guld!
Kommentera

Tungt...
Förlust igen...en bra period....Hedberg skadad..
Zäta,Crippe,Ward,Matthiasson,Carlsson och Hansson får godkänt..
Denne Hansson,en riktig ljusglimt i mörkret,jag tycker att han agerar riktigt moget.
Kommentera

« · 51478