mikenomad: Javisst är de så, man lider verkligen med laget när de går dåligt, och känner sig på toppenhumör när dom går bra så just nu känns de mesta bara skit. Hoppas dom kan komma ut med full fart och köra över stockholms fjollorna :)
General_Moisio: Javisst...det är märkligt vad TIK.s presterande har för inverkan på en eg! Man är vuxen, har jobb och familj. Försöker intala sig att hockey är ett tidsfördriv endast och att det inte har någon större inverkan på ens liv. Tror fan det! Mitt mående är till stor del avhängigt i hur det går för TIK, det är bara att acceptera! Går det dåligt för laget mår jag skit, går det bra leker livet!
General_Moisio: Det vänder, lugn bara! Allt som inte dödar härdar kom i håg det...TIK reser sig på nio och stiger likt fågeln Fenix ur askan lagom till slutspelet!
Teamreux: Ser man på Hockeyligan där det är en intervju med Kicki Höglund så ser det ju inte så bra ut. Jag tycker det verkar som att det igentligen bara är Nyllander vi får tillbaka i år (förutom Wennerberg då) Lotvonen= vila skall undersökas till veckan igen Kalle K= långsamt framåt, Rehab just nu. Timo P= Går på 85% just nu, i en tidigare intervju så lät det som slutet på januari Robban= långsamt framåt, tidigare intervju sa mitten på februari.
Summa sumarum, vi måste förstärka på backsidan, detta håller inte som det ser ut nu, alla säger ju att marknaden är död, men våra ES konkurenter lyckas ju ändå att värva bra spelare ifrån europa, spelare som INTE är misslyckade i sina klubbar utan gör bra säsonger. Men men,,,,money talks och där verkar det vara bristvara för Timrås del, men det kostar att missa slutspel oxå, och passar vi oss inte så går raset fort neråt, det har ju redan börjat och pågått en tid.
RTS: Håller med och lagen under har skadefria eller lite skador samtidigt som de breddat trupperna. Backsidan ser väldigt tunn ut just nu med Lotvonen skadad. Som laget matchats efter Karjala så är det inte konstigt att fler skador dyker upp.
Blir nu Hahl & Lotvonen också borta ett tag så kan det bli en tung fortsättning fram till Januari då en del matchotränade spelare gör comeback. Jag kan inte se att de orkar gå kort om spelare återigen eftersom Timrås spel bygger på en aggressiv, energisk & fartfylld hockey.
TIKbiff: ST verkar märkligt dåligt uppdaterade eftersom dom idag skriver om de tre TIK-såpelare som är i farten med landslagsspel idag. Dvs Andersson, Lindström och Hahl. Har ju svårt att tro att Riku är med, han hade väl tackat nej? Men ST-sporten är iofs inte kända för att ligga i framkant när det gäller att ha koll på läget....
TIKbiff: Faaan, det är ju i slutspelet dom ska tas.... och det är ju då vi alla ska vara friska och krya och de skador som varit har jag tagit på klacken..... Helvete.... Men nu, "en mer långvarig vila, det är klart. ", vad betyder det?????? Jag stämmer in, AGERA Nubben....
kennas: Så då kan vi räkna med Hahl borta en tid, Wennerberg tillbaka på tisdag mot DIF som det verkar, glöm utlåning av honom nu, han kommer behövas. Som jag förstår lär vi tappa en spelare och få tillbaka en nu, Lillnyllet skulle väl inte vara tillbaka förän efter jul, hur ser det ut på backsidan då?
Ambroo: Mmm...fast jag nöjer mig med att skjutsa hem "rätt" folk från diverse fester och ev en och annan "bortamatch". Är ju som sagt inte riktigt redo att axla din mantel till fullo ännu..ler
Ambroo: Hmmm...vet inte om jag känner mig riktigt redo ändå inför ett sådant åtagande. Man måste vara medveten om vad det är man ger sig in på isf, vet inte vad familjen skulle säga. För att inte tala om mitt arbete då jag antagligen skulle behöva begära tjänstledigt på obestämd tid...;-)
Shadar Logoth: Titta i gårdagens ST inför matchen...läget i laget avslutas med "...Koskinen (arm) saknas." Han har tydligen bara en för tillfället..:-)
mikenomad: Ja, det är sisu i killen! Sen hoppas man ju att det inte är jätteallvarligt, bara han inte blir borta för länge bara.
Killen gör allt för laget, hur ont det än gör, han vet hur pressad situationen är. Krapparna gör allt dom kan! Hyvä päivä! Koskenkorva o allt vad det heter!
Zäta75: Ja här har det fan inte getts upp nån säsong! Maken till papp-psyken får man leta efter. Tror jag behöver en hs-paus nu, vi hörs till kvarten 👋