1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590312 inlägg · 6217 ämnen

Vad gör vi nu då??

« · 151332 Till forumet

Vad gör vi nu då??
Det är nästan så man saknar fjolåret, fast bara nästan, HS är ju inte detsamma längre.

Ifjol var det ju rena rama krigsförklaringen här på HS, det var lallande fånar o det ena med tredje.......

Påhoppen stod som spön i backen o alla visade sin frustration här.
Nu har Brynäs den roligaste HS, iallafall tycker jag det men knappast dom :))

Hos oss är det rena velourterapin för tillfället med Farbror Barbro i spetsen som har myskalas med allt o alla.

Nu när det går bra säger ALLA: Aldrig aldrig ger vi upp!!

Det skulle ALLA sagt ifjol istället!!

Fast velour o myspys i pyjamasen, det är en fridfull tillställning , mer sånt till oss!
Förresten jag saknar INTE fjolåret!

Mer mys till oss!!!!

Mycket mål, mycket mys!
Lite mål, lite mys! (Det gäller Brynäs nu!)

Frågan är vad vi gör nu? Garvar åt Brynäsarna o säger välkommen in i frustrationsklubben?
Nej, det är nog synd om dom, VI myser vidare istället!!!!
Kommentera

Sv: Vad gör vi nu då??
rådbjer: Jag tycker att vi tar varandras händer och sjunger "lall lall lall on" osv.....:-)
Kommentera

Hälge: Varför inte?? Det är ju det stuket nu

Brynäs fansen kan ju sjunga: We shall overcome !!! :)))
Kommentera

rådbjer:
Rätt rådbjer !
Man ska inte göra sig rolig på andras bekostnad.
Det är synd supportrarna i BIF.( dom LIDER!) Snyft,snyft !!
Däremot kan VI glädjas åt VÅRA framgångar!

Hoppas att TIK:s framgångar kommer att bli lika stora efter uppehållet.

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

Jag har funderat på att bli hockeytränare har fått ett par fina tips från Abris o några andra:
"Vi går ut o värmer upp i rektangulära cirklar."
"Max 2 pasningar, högst 3!"
"Grabbar, nu börjar vi värma upp målvakten med låga isskott."
"Kom igen nu killar, knäna i knähöjd!"
"Okey grabbar, nu vill jag att ni går ut på plan som hungriga dvärgar!"

Det var praktiken nu till teorin;
"Vi är inte slagna förrän vi går in på plan!"
"Jag tror på teorin att om motståndarna gör 1 mål, måste vi göra 2 mål för att vinna."
"90% av alla hockeyspelare är vänsterskyttar o ungefär 5% är högerskyttar."

Tror ni jag fixar det??
Kommentera

rådbjer:

Börja med en riktigt fet målvakt...det är en bra början !.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

rådbjer: Du måste komma med egna fraser också..
-"Para ihop er tre och tre och rada upp er i cirkeln."
-"Ingen inom hockeyn kan kallas ett geni, ett geni är en kille som Norman Einstein"
-"Jag behandlar er som vuxna män, ni får ha era örhängen på"
-"Vi vann varje tekning,varje närkamp och varje period utom matchen"
-"Han är en kämpe som tränar kopiöst, han kliver upp klockan 06 oavsett vad klockan är."
-"Det behövs tre eller fyra bra spelare för att ha en bra chans i den här serien, men det behövs tio stycken för att ha en chans att vinna."
Kommentera

dr Dängroth:

Jag tycker att vi: "Går ut och visar var båten skall stå." Sedan så tycker jag att det var roligt för grabbarna Nordgren och Lindman som inte hade gjort en endaste a-landskamp innan dom kom med i a-landslaget." "Det gäller att ha känsla för feeling." och det verkar det som om "Gummitrolls Hardy har"

Nu till torsdagens match: "I en sån match är det till och med glädje i att vara puck." Tyckte mig dock höra någon av tränarna utbrista till domaren på ren svenska: Go home! Måste nog ha varit Wikegård i tisdags förresten. Apropå Wikegård så lär han ha sagt följande om Christian Sjögren. - "He is not much to hang in the Christmas tree." eller var det Lennart Bergelin som sa det? Det verkar inte bättre än att "The bottom is nådd" för Wikegård.

Angående HV-matchen i torsdags så" känner man verkligen för Christian Sjögren som varit så ambitiös i sin träning och som fick utlösning precis i den här matchen." Härligt, positivt, Schwopp schwopp...

Även Krykov gjorde en bra match mot HV: "Han är som bäst när han får pucken i FULL fart, tempoväxlar... och bara ÖKAR."

"Lill-Kenta och Eldebrink - Timrås dynamiska tränartrio" har gjort ett kanon jobb så här långt. Det är bara att hoppas på att vi fortsätter upp mot gastronomiska höjder även i fortsättningen!".

Nä nu går man och "taking a dusch" och tar det lugnt och småmyser i tio dagar. "Än är det inte försent att ge upp". det är bara att börja om från "cash" mot Malmö den 12/11...

Kämpa Timrå!
Kommentera

mike66:
"fick utlösning precis i den här matchen"?...... var herr Sjögren så exhalterad över sina mål?..... he he
Kommentera

BlackBay:

En omgjord gammal floskel som slant ut ur Christer Abrahamssons mun en gång för längesen ;)

"Det är nödvändigt att stöta högt upp bakifrån även i damhockeyn!"
Kommentera

mike66:
Den var rolig......liksom många av de andra.....
Kommentera

mike66: För sjutton gubbar mike, du är ju kvalificerad coach!
Kommentera

mike66:

Mera "saxade uttalanden", denna gång av Kjell Svensson, målvakt i Tre Kronor på 60 - 70/talet.
Han var känd för att gapa och skrika så det hördes långt upp på läktarna under matcherna.
Intervju efter en landskamp: " Hade jag bara vetat vad Offside heter på engelska, då jäklar hade jag skällt ut domaren" !!!

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

hassebasse:

Kjelle var mao rätt "offside" själv han ;)

Själv så saknar jag Rolle "Hoonoom" Stoltz lysande kommentarer:

"Den amerikanske målvakten är så liten att om han böjer sig ner en smula, kan han stå raklång i målet...." Rolle Stoltz.
Kommentera

mike66:
Ett bevingat referat från Arne Hegerfors:

"Slutresultat från Djurgården - Frölunda blev = 0 - 0.
Periodsiffrorna blev 0 - 0, 0 - 0, 0 - 0."

De´ kallar jag en äkta "Hegerforsare" !!!!

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

mike66:

Apropå Rolle Stoltzan den "store optimisten":

Tre Kronor ligger under me´ 5 - 1. Rolle refererar i TV.
Det är 1 minut kvar av tredje perioden.

" Grabbarna måste börja åka skrissko, de´e´ inte slut än, chansen finns att dom kan gå upp och kvittera om om dom bara kämpar och forecheckar högt upp i banan".

Ja, vad säger man ??? Han var otrolig Rolle !!

TIMRÅ IK 4 Ever !!
Kommentera

mike66: Varför inte göra en lysande tränarkarriär tillsammans, den "dynamiska dynamon"?

Detta framgångsrika koncept har vi ju redan vi skulle kunna bli dom nya Lars-Tommys inom hockeyvärlden.

Myspysbrallor! Inget yuppieskit här inte, med sponsring från Trygg o Chansa, utan riktiga spaps hjämar o riktiga knäskydd av wellpapp, back to basis!!!!

Vad sägs?
Vem kan misslyckas med ett sånt här recept:" Rätt in i kaklet boys! Schwopp, schwopp, pysssch o nationalsången, där vann vi med 14-0!!???"

"Vi är inte slagna, förrän vi går in på planen grabbar! Ge järnet till 100% o sen ökar ni hela tiden!
Vi vill se riktigt hungriga dvärgar därute! Tänk på att vi inte är ett dugg bättre än vad dom är!"

Mike, my brother, vad kan gå snett med oss???
Kommentera

rådbjer: Allt..? ;-)
Kommentera

rådbjer:

Ingenting skulle kunna gå snett. Varför inte köpa in en turnébuss, en sådan däringa rosabuss du vet.(se länktipset) Den kan vi åka land och rike och leta upp potentiella talanger och slänga in längst där bak i bussen. Sedan kan vi alla sjunga i kör:

Vi har det bra vi här bak i bussen och vi vill ej va med om nånn krock...trallalala trallallala trallalalalala lall on...Osv...Sedan när vi börjar närma oss Afrikas brända slätter med de galna kossorna på så utbrister någon av oss: -Nu känner jag igen mig! I den här kurvan ska vi köra rakt fram..!

Apropå Håcklas inlägg lite längre ner här på sidan så skulle vi ju också kunna dra en sväng neröver mot Arab Emiraten, där finns det gott om kulor vill jag lova. Varför inte kolla in marknaden medans vi är igång tänkte jag.

Se på alla dessa underbara fotbollslag som poppar upp från ingenstans. Senegal körde ju över våra svenska Lars-Tommypojkar efter noter i VM. Se på Djurgården som har en Kongo-Kim med i laget, SM-guld. Så varför skulle inte vi kunna lyckas hitta hockeyfömågor runt om i världen.

Det vore nog en höjdare att börja bygga ishallar därneröver Afrikalandet. Skulle nog kunna tänka mig att vi skulle fylla en arena som fjollbollen på mindre än fem minuter..! Eller så blir det som gamle Abris sa:

"Fan grabbar vilket kanonväder, idag skulle man ha en utomhushall att lira i."

Nog skulle du och jag rådbjer klara utav tränarlivet om vi bara fick chansen. Själv så har jag ju gått steg 1-kursen så jag är en bra bit på väg i bussen så att säga. Den "dynamiska dynamon" kommer det att lysa länge om, sanna mina ord....!
Kommentera

mike66:

Tänk att du snackar om Afrika och vi har inte is på Nolby fast det är ca -125 grader ute...

Efter som jag har en steg 1 kurs i bakfickan så tror jag på Bolivia som mitt nästa tränaruppdrag, hur ser hockeylivet ut i SydAmerika ???, nån som har alla fakta ?.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Håckla:

-125? Då är det faan kallare där bakom Nolby än här i Nolby. Bara -9,5 här ännu.

Is finns det dock gott om men sarg finns det desto mindre av. Bolivia? Har dom någonsin sett en puck på dessa breddgrader så skulle jag bli mycket brydd.
Kommentera

« · 151332