1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590942 inlägg · 6217 ämnen

Vad tycks?

« · 781499 Till forumet

Sv: Vad tycks?
Ambroo: så länge som det ses som ett CL för hockey så är det bra, jag vill inte ha någon reguljär Europaliga utan en cup med tillräckligt mycket pengar inblandat för att även Svenska och Finska klubbar ska bli intresserade.
Kommentera

dr-nix: standarden på - och den svenska kunskapen om - lagen utanför Elitserien har ökat. Jag skulle vara intresserad av att följa Timrå i en sådan serie. Betydligt mer spännande än fotbollens Royal league... Eller UEFA-Cup kval mot Cork eller Traktor Tblisi som väl är det som erbjuds av svensk klubbfotboll.
Kommentera

El Maco: Fast 32 lag känns nästan som i det mastigaste laget.
Kommentera

...finns i och för sig mycket att fundera på. Mer matcher ställer större krav på bredd i trupperna. Utrymmet för Tre Kronor blir mindre. Elitserielagen kommer att dränera allsvenskan på fler spelare för att ha 25-26 man att välja på. Å andra sidan kan man kanske använda J20-spelarna mer frekvent för A-lagsspel-

Kommentera

JD: Tja, fyra åttalagsgrupper. Säg att Sverige, Finland, Tjeckien, Ryssland får med fyra lag var, ett till varje pool. Schweiz och Tyskland får med tre lag var. Sedan fyller man på med lag från Slovakien, Italien, Österrike, UK, Frankrike, Danmark. Det är klart att man blir lagom upphetsad av att se ett österikiskt lag kanske...
Kommentera

El Maco: Man ska väl in med 10 matcher till i ett redan späckat program ?

Men visst, slipper vi nån av landslagsturneringarna så....

Kommentera

El Maco: Gruppindelningen skulle förmodligen kunna se ut som du skriver, men underskatta icke alpländernas toppar... Jag vill minnas att BÅG och Runken vann ett Europacup-guld med Feldkirch (Österrike) sent 90-tal;-)
Kommentera

Ambroo:
Har för mig att det var Kirchberg.
Kommentera

Per HApps: In Sweden we call it a kick...
Kommentera

Ambroo: "de har blivit dyrt här i schweiz"
Kommentera

Dream Team: "Number nine, bend you knees please..."
Kommentera

Ambroo: Ja tyckte du sa att du hade utförsåknings skidor? - Ja men det här e det, 200:- i gula tidningen...och så fick jag den här till... - va e de? -Reservskidspets av aluminium.
Kommentera

Dream Team:

- Hedlund...vet du vad du har...
- Näe?
- Taskig tajming!
- Va ä dä?!
Kommentera

Ambroo:
Bästa svängen Hökarängen
Kommentera

Per HApps: Skjuta upp bussen? Vi kanske ska veva upp liftarna också?
Kommentera

"Smaka på den, den är som en stor varm korv."
Kommentera

Knylan: Hmm, allas vår Goran Left i Ridskolan 2?
Kommentera

Ambroo: Ja, vilken film var det vi citerade då?
Kommentera

Kvällstidning som "avslöjar"; www.expressen.se/index.jsp?a=740060
Kommentera

« · 781499