1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590299 inlägg · 6216 ämnen

Var aldrig Lee Jinman aktuell inför 06/07?

703766 · » Till forumet

Sv: Var aldrig Lee Jinman aktuell inför 06/07?
Talangscouten: Kan bara hålla med, ett lag byggs bakifrån och man kan väl knappast se det som en väg till framgång om Oksa blir kvar...

Tror dock att det är att hoppas på för mycket vad gäller en kille med NHL-meriter, det ska vara Hurme då, men som det ser ut där så blir det hem till Finlnd igen och det är nog där Nubben kan fynda med bättre scouting än ifjol.
Kommentera

Talangscouten:

Lediga klassmålvakter med NHL-meriter svämmar väl dessvärre inte över på marknaden precis...
Kommentera

Behåller vi Mika Oksa så är det som att skjuta sig i foten två gånger om. Vad sänder det för signaler till publik o sponsorer? Inga bra alls om ni frågar mig. Låt nästa säsong bli en nystart. Får Oksa fortsätta kommer jag starkt att överväga om det är värt att köpa säsongskort nästa säsong.

Nä, in med en klassmålvakt. Gärna med NHL meriter.
Kommentera

eloff: Att kalla Hallin för A-landslagsman är löjligt, det är ett C-lag som är på Norgesemester för tillfället och det är ännu löjligare att jämföra han med Jinman. Pelle är relativt ung och på väg mot sitt stora genombrott.

Han gjorde den gångna säsongen 9 mål i ett bottenlag och tillhörde de klart främsta. Lee skrapade ihop hela 7 pinnar (1 mål, 6 assist...) när han var i TIK och jag tror knappast att en 30-åring utvecklas särskillt mer...

Känns dessutom en aning dumt att av dej att sätta dessa spelare mot varandra då Hallin är en grovjobbare och Jinman en poängkung.
Kommentera

Ambroo: poängskörden i Tik är väl snarare bättre än sämre än vad a-landslagsmannen P Hallin lyckas prestera år efter år. När fockas han?
Kommentera

Spelade i det lag aalto värvades till efter Bern. Teemu gjorde 5 ass på 6 matcher, tror jag. Så så dåligt var inte laget, gick dock inte upp. Kommande säsong spelar Jinman i Geneve, tar Andreas Johanssons plats. Jag tror ni underskattar Jinman, han har gått framåt sedan han var i Tik. Dessutom gäller det att ha tränarens förtroende, vilket inte var fallet i Tik.
Kommentera

eloff: Visst har han en skön statistik under sin karriär, men det kan de flesta få om lallar runt på korpnivå i 10 år...

Se länk nedan;
Kommentera

eloff: I nästhögstaligan ja, den håller väl ungefär låg div.1 klass...
Kommentera

Var aldrig Lee Jinman aktuell inför 06/07?
> 100 poäng i Schweiz detta år, borde kanske varit ifråga för kommande säsong.
Kommentera

703766 · »