Klyktattaren: Jo där har vi en viktig sak att fundera på. Själv lämnade jag in en polisanmälan på några boxningsmatcher under OS som ledde till blodvite.
Polisen stirrade på mig som om jag var tokig... Nästan så man var inne på att sy in mig!
Samma sak med en Ultimate Fight-gala i höstas. En kille sparkade en annan i huvudet. Knäade därefter honom i bröstet innan han försökte strypa honom med en bensax. Jag var inne på att polisen skulle skicka en insatsstyrka! Men man lade bara på luren rakt i örat på mig.
Du är något stort på spåret!
– Vi var några förundersökningsledare som diskuterade och vi var överens om att lägga ned ärendet, säger inre befäl vid Skellefteåpolisen, Joakim Oja, till norran.se.
– Vi anser att gärningen ej är ett brott. Om man ser händelsen så kan man se det som en misshandel i normalgraden. Men det finns ett accepterande om det sker i en sport som bygger på närkontakt och ishockey är ju en sådan sport."
Redigerad kommentar
Blir sååå himla trött på hockey spelare som måste hävda sig med knytnävarna, de borde inte få spela hockey!
Vad säger man till en 11-årig som kollar på en match där spelarna slåss så att blodet sprutar. Jo förstår du lilla gubben att sånt här tillhör sporten.
Det vore intressant att se vilken dom det skulle bli om någon slår ihjäl en annan spelare under ett slagsmål. Blir han dömd av rådande rättsväsende för mord, dråp, vållande eller misshandel? Eller blir det disciplinnämnde som dömer ut 10 matchers avstängning och 20000 i böter.
Om jag skulle jag bete mig likadant som vissa spelar gör i rinken ute på krogen så skulle jag sitta inne för jämnan, skulle aldrig få något jobb, skulle bli betraktad med avsky.
Är det på detta sätt vi vill fostra killar och tjejer som gillar hockey mer än allt??
Det är dags att hockey Sverige sätter ner foten och statuerar exempel, hockey ska vara hårt och tufft men schysst!
//K
Det som leder till (allvariga) skador är ju istället tacklingar mot huvudet, bentacklingar, tacklingar i ryggen o.s.v.