För någon som inte ägnat Västerås många sekunder av uppmärksamhet sedan jag såg att de torskade med 9-1 mot Löven så kom det lite som en överraskning att de gått som en raket sedan dess. Inför morgondagen har de tre hängmatcher och en poäng upp till SSK på tredjeplatsen. Viktor Hertzberg ser ut att missa matchen, VIKs bästa målskytt. Tackarrr.
Gör vi en lika usel förstaperiod som igår så kommer detta bli riktigt jävla svårt, Västerås är betydligt skickligare på att driva spelet än vad BIK är. Jobbig bortamatch, i ett läge där det börjat poppa upp en del frågetecken sett över de senaste fyra perioderna. Hur resonerar vi kring att Johansson släppte fyra kassar igår?
Modos självbild, spelar ingen roll hur mycket alla skrattar åt dom så tror dom fortfarande att dom är bäst på jorden.
”Fötterna är små men tårna långa Och tänder, har jag alldeles för många Ögonbrynen står på snedden Men munnen går på andra ledden Ja jag ser ut så in i Norden Å ändå tänk, så är jag bäst på jorden”
nectis: hade jag varit modoit så hade jag nog också varit lite smickrad över hur ofta deras lag diskuteras i Timrås gästbok. Man ska inte ropa hej men nu verkar det kanske inte bli deras lag som konkurrerar med oss i toppen i år, vilket jag kan tycka är lite tråkigt. Det är inte lika kul att diskutera Västervik, BIK eller AIK. Det är inte ens kul att diskutera löven och dom är ändå serieledarna. Så att det är roligt att diskutera Modo är förståeligt men att håna deras olycka kan man få äta upp, har dom typ 9 poäng upp till tredjeplatsen?
Dåså! Tre poäng hade ju suttit alldeles ypperligt. Då har vi snart ätit upp de där tre poängen som torsken i premiären innebar, vilket är helt sjukt egentligen med tanke på att vi gått nästan helt rent i ett bra tag nu.
Truth : Han kommer nog, precis som laget hans, att mattas vad det lider. Har man helt släppt den nya petiga bedömningen av slashing? Tycker det slås uppåt handskarna i var och varannan sekvens.
Skön klassisk Timrå-hemma-öppning av VIK. Fullt spjäll i åkningen och maximalt driv. Timrå inte alls beredda/kapabla att svara upp.
Skönt att det inte resulterade i några baklängesmål, dock. Nu måste vi upp i andra. Omställningarna som vanligt alldeles för långsamma. Anfallen blir mest dump eller solokörning längs sargen över offensiva blå.
roger_sundsvall: ger mig fan på att om man spänner en plog på Madsen så har han ensam plöjt en hel åker före lunch. Skaplig kämpainsats av honom före målet.
Otroligt att varken domaren eller kommentatorn har hittat en utvisning på en västeråsspelare ännu. Måste upp några snäpp om det ska bli tre poäng, det ser lojt ut i egen zon.
Bragd-Birger: Håller med. Riktig anstormning av VIK. Starkt att vi leder med 1-0. Tycker trots allt att vi skapat flest chanser, tycker inte VIK haft ngt farligt. Bra match, högt tempo. VIK är ett av de bästa lag vi mött hittills tycker jag. Men vi ser avslappnade ut och vinner puck och jobbar gör varandra.
Sputnik: tycker det mesta ser nonchalant ut. Var är Lundin, Blomqvist, Lööke? Helt osynliga. Bedrövlig insats än så länge. Tycker dom spelare som varit mest konsekventa i sin arbetsinsats än så länge denna säsong är Reinhart, Hartmann och Madsen. Skägget på backen har också varit ganska stabil. Övriga blandar och ger friskt.
Efter den lite mediokra första-perren : Sjung och le, sorgerna göm och glöm en värld så trist. Du ska se, som i en dröm att allting ordnar sej till sist.
Gör vi en lika usel förstaperiod som igår så kommer detta bli riktigt jävla svårt, Västerås är betydligt skickligare på att driva spelet än vad BIK är. Jobbig bortamatch, i ett läge där det börjat poppa upp en del frågetecken sett över de senaste fyra perioderna. Hur resonerar vi kring att Johansson släppte fyra kassar igår?