stoff: nej vi släpper inte in 5 mål 2 matcher på raken så mitt anti-jinx tips blir 2-3. Oklart om det blir i full tid (nej Småland, inte sån full tid), eller efter OT/straffar
snushane: Eran gamla lirare Vilmos Gallo är tydligen klar för Luleå på ett flerårskontrakt. Fast det kom ut för några dagar sedan så ni har kanske redan avhandlat det?!
T T: Återigen ställs vi inför det faktum att Freddan Andersson kan förlora sin tredje match i rad som Timråtränare för första gången sedan han kom till oss. Varje gång vi hamnat i detta läge har vi vunnit tredje matchen. Repris eller trendbrott i kväll? Jag tror att vi plockar segern igen och gör en BRA insats.
KB: Vi har 4 raka på dem, totalt 15-3 i målskillnad. Och 11-3 i inbördes möten senaste 14 matcherna. Ja, VIK är uddlösa, trots skaplig trupp. De kan ju faktiskt missa slutspel. Bara 4 poäng till godo.
tjobba: Ja det är lite lustigt det där. Känns som Västerås alltid pressar oss när vi möts och kan rada upp farliga lägen. Men vi har nått psykoligiskt övertag på dem likt Löven på oss och det slutar allt som oftast med vinst med ett par måls marginal.
sargad: Det gjorde vi sannerligen, men på HA-nivå har det inte hänt. 17/18 tror jag vi ålade oss ur en sån streak med att vinna i förlängningen i den tredje matchen. Skulle känna mig ganska tillfreds med något liknande idag. Västerås har passat oss ganska dåligt i år, trots resultaten. Matchen i Västerås i höstas var i stort sett den enda under en lång radda av matcher där vi inte var fullständigt överlägsna i skott/skottförsök, men vi seglade iväg i tredjeperren på ren nivåskillnad sett till spets.
Känns i efterhand som en sån där match som blivit signifikativ för hur vi disponerat ett flertal matcher den här säsongen. Hålla allt inom kontroll i första, gasa på lite i andra och sen dra ifrån i tredje när motståndarna tvingas chansa mer.
Knylan: Men idag möter vi ett Västerås som kommer att kriga med näbbar och klor för att nå slutspelet medans vi har varit klara under en längre tid. Sedan får vi se hur revanschsugna vi är efter två minst sagt bleka insatser.