Woody: Kom igen i tredje nu Timrå. Spela som ett lag i tredje nu och avgör i slutminuten. Det har varit lite för mycket enmansshow så här långt i matchen. Svårt att skapa tryck då. Även om båda målen är individuella prestationer av dumpa puck mot mål karaktär.
Nacka TIKare: Haha. Ja, statistiken över hög slickepinne leder vi skyhögt. Känns inget vidare att börja tredje med en man mindre. Spåren förskräcker...
Woody: apropå statistik. Timrå måste leda "klubba i ansikte" statistiken överlägset. Hur svårt skall det vara att ha klubban i isen? Fan vad onödigt och vi vet hur det går när vi ställer upp stilla i boxen och tittar på. :(
Skönt med 2-2 inför sista. Härligt för Dahlén att få utdelning.
Tendensen är ändå att vi har fortsatt svårt att spela oss igenom mittzonen mot ett samlat försvar, vilket varit ett genomgående problem under säsongen.
kulltorp: snacka inte skit om Boyce. Jag har en mancrush på honom. Den sanne Boyce. Penaltykillern, returinpetarmålskytten, backcheckaren. Han kommer komma starkt den här sässen innan den är över.
Heisenberg: domarjäveln måste ju för fan rätta till ett felaktigt domslut? Pucken kan ju omöjligt släppas i vår zon på en felaktigt dömd icing? Jag fattar ingenting, avgå alla!
Hade aldrig hänt om inte domaren hade blåst icing trots att dahlen var 2 meter före på pucken vid förlängd mållinje. Någon som glömt den regeln eller? Less man blir
T T: först får vi en felaktigt avblåst icing (en puck vi är först på och har kontroll), domaren släpper inte på mittlinjen utan drar ändå ner teket och sen får vi boxplay och Strömberg gör mål från bakom förlängda mållinjen? Kanonstart...
Sputnik: Käre vän jag önskar att jag kunde närvara ikväll. Hade två julbord och Timrå IK på tapeten och domarna känner jag..som ville träffa mig! Men jag kunde inte klona mig ikväll...tyvärr 😢 Sitter på bussen till ett av julborden nu och imorgon ringer klockan kl 8... Samsutbildning på brandstationen.. Vet inte hur jag klarar det....men det GÅR!!! Vi får ses till vårkanten istället.. Får se matchen på dansgolvet och i baren ikväll i mobben... Forza Timrå IK.. I nöd och lust och bara bröst tills vi SM-GULDET bärjar nästa säsong 👊👌💪👏👍🍸🍹🍷🍺😁
Sputnik: Tror det blir ruggigt tufft i kväll. Hoppas bara spelarnas skallar är närvarande till 100 procent så inte tankarna ligger på måndagens derby, som det uppenbarligen gör hos oss fans ;)
tjobba: Man känner sig som ett barn inför julafton när man nu skall få se Timrå live för första gången den här säsongen. :) Hoppas man får träffa på lite Smålandstikare på plats också, jag drar med mig farsan och en vän i allafall. SMÅLAND kommer du ikväll? :)
El Maco: Mycket spännande match och en stentuff sådan. Kan Timrå vinna 3 av de 5 kommande ska vi vara väldigt nöjda. Men det blir viktigt att visa vår kapacitet mot våra toppkollegor.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen