kulltorp: Enligt uppgift så var Jacke riktigt svag även med småkronorna. Nej, det han behöver är vila. I sina bästa stunder är han en riktig tillgång men då måste han få bästa möjliga förutsättningar även. Boyce in på en centerplats är lösningen. Vi har en uppsjö av ytterforwards så det ska inte vara nåt problem alls.
Modano: Precis. Släpper man ett mål under ordinarie tid så ska man fan kunna vinna en sån här match. Vi var ju exempelvis värdelösa i 5 mot 3, som så många gånger förr.
Någon som satt stålar på Tyskland som vinnare av guld i OS-hockeyn? Även om NHL-spelarna lyser med sin frånvaro i OS så är jag säker på att man lika gärna kunde fått en tvångströja i stället för odds på det förväntade resultatet.
Surt med en poäng men ändå fint. Jag gillar magic numbertänket. Magic number för säkrad final är nere på 1 nu tack vare att vi tog en poäng. En trepoängare för oss eller en nollpoängare för AIK på återstående fyra omgångar räcker. Mot Leksand oförändrat magic number 3.
Tror LIF torskar mot desperata AIK nästa omgång även om formkurvorna pekar helt olika, tror inte AIK förlorar fyra raka faktiskt.
kulltorp: Minns hur Peo Larsson resonerade om Z när han var 17. Matcha försiktigt, stå över nån A-lagsmatch ibland för att istället låta honom spela nåt match med junisarna. Klokt. Mycket klokt...
kulltorp: Dålig ??? ser du inte att han behöver vila eller är du blind ? Så du tycker det är bättre och bränna ur helt bra tänk du har ::::::::::::::::::::::::::
Andersson: t o m en evig timrå-pessimist som jag räknar kallt med att allsvenska finalen är säkrad. Nu är det 1a platsen som ska säkras och som säsongen varit skulle jag inte bli förvånad om det är AIK som hjälper oss med den saken genom att spöa Fusklands IF. Förr eller senare måste vi väl lyckas ta 3 poäng och vinner AIK i full tid så kommer det skilja 8 poäng till vår fördel med 3 omgångar kvar. Har svårt att se oss nolla 3 omgångar och de gå rent så än finns det hopp...
Puckat: Haha får försöka Wedin går in alla dagar i veckan när han är redo med Dahlen Karlsson var klart bästa linan när de var ihop. Hoppas freddan fatta att Dahlen o Olofsson inte funka värdelöst att spela de tillsammans.
Det känns som laget har tränat hårt nu på slutet för att komma i form till vad det nu blir och risken som jag ser med det är att det kan kosta värdefulla poäng och kanske t o m placeringar. De ska inte stappla omkring på isen som dom gjorde mot Oskars med mycket publik. Oroväckande lite istid på EK oroväckande mycket på JO Hoppas det vänder snart och att de mörkat en del saker som PP bl a och att vi inte får fler skador
Andersson: Var på plats och är nöjd över en inspelad poäng nere i demon-arenan plivit Trade! Brattis hade ingen lyckad kväll som sagt, brorsan som är Vikare erkände tom att hans insats blev avgörande...
Men 1 poäng är inte fy skam heller, vi har ju fortfarande 5 poäng tillgodo på leksand med.
BOTTEN UPP TILL POINTSEN IKVÄLL!! Fullt ös i bilen hem 11 mil... Västervik är svårspelade zatan i himmarinken!!! Såg väldigt nonchalant ut ikväll... Men vi är ju redan klara finalen... Det var ju synd att Timrå inte körde över A-laget lika mycket som deras J-20 blev utskåpade idag... 0-8.... BRATTEN har varit osäker nu i två matcher... Tur dock att inte resevern stod... Tog inte skott på uppvärmningen!!! Nä töm och glöm åt a helvete ikväll.. Spela vi så här mot Bofors så går det åt helvete... Nu Rolandz på högsta... TIMRÅ IK I VÅTT OCH TORRT OCH I MED OCH MOTGÅNG ALLTID ❤
lincoln: Inget är lugnt förrän det är klart.. Vi har redan sumpat två chanser nu.. Sedan är det Timrå vi talar om. Du gjorde mig inte lugnare med ditt perspektiv angående målskillnaden heller.
Sedan skridskoskenan i slutspelet är mitt psyke helt förstört när det gäller Timrå, det är verkligen så.
Heisenberg: Detta är lugnt! Vad gäller top 2. Målskillnaden kan vi glömma. Tar de in tio poäng så tar de in målen också, som en logisk konsekvens av fyra TIK torsk och 4 AIK vi ster
Otto1: Förstår inte heller faktiskt. Bör matchas sparsammare, alldeles för stort ansvar på honom. Nästintill taskigt att ha honom som förstecenter, det verkar ha pajat hans självförtroende helt.
Hade Larsson bara satt den istället för att skjuta i stolpen så hade topp två varit klart. Men nä, det är ju Timrå vi talar om. Har vi någonsin haft lite flyt med oss i avgörande situationer? Ta mig fan på att vi missar topp 2, mot alla odds.. Helt sjukt att man ens kan vara orolig när vi ligger 11 poäng före (inklusive målskillnaden) med 4 matcher kvar..
Heisenberg: ja den poängen kan vara nog så viktig i slutändan. Tror inte vi har råd att gå in i allsvenska finalen mot fuskland om de har hemmaplan fördel
DJ Hemp: jaja, med Haukelandi målet hade vi nog inte förlorat iaf, sen att det återigen är brist på målfabrikationen känns sådär med tanke på den forwardsuppställningen vi egentligen har....
Fattar inte ens hur folk här inne kunde tro på vinst idag.. Det är alltid samma sak borta mot Västervik. Det är ett jävla under att vi ens fick en poäng.
Bara att byta kanal direkt och glömma hela skiten. En riktig skit- och pissavslutning var det i alla fall. Nu krävs det bra många stänkare för att styra tankarna åt andra håll.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.