kulltorp: Dålig ??? ser du inte att han behöver vila eller är du blind ? Så du tycker det är bättre och bränna ur helt bra tänk du har ::::::::::::::::::::::::::
kulltorp: Minns hur Peo Larsson resonerade om Z när han var 17. Matcha försiktigt, stå över nån A-lagsmatch ibland för att istället låta honom spela nåt match med junisarna. Klokt. Mycket klokt...
Surt med en poäng men ändå fint. Jag gillar magic numbertänket. Magic number för säkrad final är nere på 1 nu tack vare att vi tog en poäng. En trepoängare för oss eller en nollpoängare för AIK på återstående fyra omgångar räcker. Mot Leksand oförändrat magic number 3.
Tror LIF torskar mot desperata AIK nästa omgång även om formkurvorna pekar helt olika, tror inte AIK förlorar fyra raka faktiskt.
Någon som satt stålar på Tyskland som vinnare av guld i OS-hockeyn? Även om NHL-spelarna lyser med sin frånvaro i OS så är jag säker på att man lika gärna kunde fått en tvångströja i stället för odds på det förväntade resultatet.
Modano: Precis. Släpper man ett mål under ordinarie tid så ska man fan kunna vinna en sån här match. Vi var ju exempelvis värdelösa i 5 mot 3, som så många gånger förr.
kulltorp: Enligt uppgift så var Jacke riktigt svag även med småkronorna. Nej, det han behöver är vila. I sina bästa stunder är han en riktig tillgång men då måste han få bästa möjliga förutsättningar även. Boyce in på en centerplats är lösningen. Vi har en uppsjö av ytterforwards så det ska inte vara nåt problem alls.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen