Sputnik: ska man vara ärlig har det ju rent spelmässigtt sett bedrövligt ut i samtliga matcher... Sen har vi haft turen att vi haft en storspelande målvakt att tacka för poängen i de två första...
JonteD: nu kör jag fulstream för jag betalar inte när Johan Edlund kommenterar. Bitter fortfarande sedan fröken Sverige dumpade honom för evigheter sedan. Den andra gubben är helt ok.
Reign in red: matchen förlorades när nån smart jävel här inne skrev ”vid vinst går vi upp i sannolik serieledning”.
Sen det sjuka med filmningar är ju att det bara blir 5000 kr i böter. Cooper riskerar ju egentligen ingenting (förutom sin heder) när han kastar sig så där. Det måste bli avstängningar vid filmningar.
Sputnik: torde ju vara revanschsugna efter detta iaf! Vilja visa att man kan bättre! Och svårt att klaga alltför mkt på tidigare matcher då de trots allt vunnit även om det inte sett super ut spelmässigt! Men finns nog inga enkla matcher i shl kommer få kämpa för poängen hela vägen!
Är egentligen inte förvånad över hur det ser ut. I våra två föregående matcher har vi nästan varit lika dåliga, skillnaden idag är att Johansson inte står på huvudet som många här inne har berört. Ikväll så blir vi totalt avklädda anser jag.
Olle: Tror nånstans att den generella hockey-iq:n är lägre hos Timrå än många motståndare. Vår offensiv är spetsig nog till alla lag i SHL och lite därtill.
Men sedan har vi en uppsjö av spelare som ligger efter den generella nivån som krävs. Man tar helt enkelt dumma beslut när spelet går fort. Och då hamnar laget i skiten. Klokheten är för låg. Framför allt på många som blev kvar sedan ifjol och sedan Ha-sejouren.
Man dumpar puck fel. Man tar dumma utvisningar och mängder av jävligt dumma beslut. Man kan inte hålla sig kall, helt enkelt.
Walli för en stund sedan. Erixon nyss. Lundin kastar in puckar centralt istället för att spela klokt i hörnen och skapar spelvändningar. Hartmann gjorde samma sak i första och då blev det friläge.
I mångt och mycket förlorar vi på det. Känns ibland att det går för fort för många. Och då tänker jag inte bara på den här matchen, eller säsongen. Vi såg det ifjol också och dom tendenserna lever kvar.
Vi kan ju inte bara skylla på att domarna förfördelar Timrå. Ge faan i att utsätt dig för risken - precis som många andra spelare gör i andra lag.
Och ja - jag är ännu dummare på en ishockeyplan. Men då har jag ett helt annat jobb jag lagt 15 år på. Och ja; det finns hockey-psykopater i andra lag också.
jå1: Helt ärligt hur fan ska Ante göra något här när det är spelarna som lirar som ett lågt HA lag?
Svensson ser ut att ha väldigt ont. han lider verkligen på isen just nu efter den dära täckningen. Skada på g MEN KOLLA PÅ KARLN HAN KÄMPAR FÖRFAN FORTFARANDE
Hahl Bundy 2.0: Glömma den hära matchen? Aldrig den hära matchen har sitt syfte.
Man kan inte spela som vi har gjort dom senaste matcherna för att sedan bli förvånad att man får stryk när man möter ett lag som faktiskt spelar hockey.
Andersson: Nu tycker jag inte att det är ens 2 minuter, men Tim Erixon måste väl ha gjort sitt i första backpar snart, fruktansvärt medioker med puck och dålig i spelet överlag