Kerstin_k: instämmer på detta! Sedan Almtuna fick sitt besked under matchvärmningen så känns det säkrast att vänta till en kvart före nedsläpp innan man antar att det blir av
Heder åt Växjö som i alla fall spelar matchen och inte likt Oskarsham begär att den ska flyttas pga att de har fler spelare än motståndarna uttagna till OS.
ionloo: Har en bra känsla mot Växjö. Vi vann övertygande senast även om det var hemma. Var nära att vinna borta också. Men det gäller att jobba stenhårt, inget kommer gratis.
Någon som vet vilka spelare Växjö har borta? Rosen fortfarande borta?
RunarUp: Tack för infon. Inte många namnkunniga borta då.
Någon som vet om man fortfarande spelar kristet utseendes låt..."någonting gick snett...hallelujah hallelujah" när motståndarna blir utvisade i Timrå? Och metallicas "search and destroy" vid boxplay? Inte hört dessa på länge.
ionloo: ja Växjö gör det bra som inte gnäller och vill flytta matchen. Jag var i Vida arena ett par gånger när Elias spelade i Växjö och i deras supporterbar var det idel glada rop för både Elias och Timrå IK. Många därnere gillar oss tack vare Elias. Jag har bara gott att säga om Växjö och dess supportrar efter det.
Hur känns det att få äran att hälsa på i Arenan där Bröderna Pettersson lärde sig spela hockey på riktigt och när deras kompisar kollar hockey i NHL så har de Växjös vackra tröjor på sig. Lycka till ikväll!
GE OSS FRID Å VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR Å VI KLÄTTRA UPP OVANFÖR STRECKET!!!🙏🎉🎶🙏 Restriktionerna är över å vi kann resa till Tyskland 🇩🇪 å Tallinn å Polen å fylla förråden fulla mä gosaker 🎉🙏❤️ Full fart i hemmabaren för det ä ju ÄNTLIGEN match ikväll å Lönnå på högsta volym på grammofon!!🎶🎉 Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🙏🎉🎶 Vi ä Timrå IK krigare å vi ger aldrig aldrig UPP!! Skål 🎉🥰
"Seger till varje pris, seger trots all terror, seger hur lång vägen än blir, ty utan seger finns ingen överlevnad." - W. Churchill Det ska vara ledorden för resten av säsongen!
Blir inte riktigt klok på att man ändrar i kedjorna varenda match. Kommer inte på någon match där vi har haft samma uppställning denna säsong? Jag som tyckte att Rattie och Walli hade bra kemi sist, men det kanske funkar bättre med Alvarez?? Jo de har spelat ihop flera gånger jag vet... men ändå
Hahl Bundy 2.0: Växjö kommer att vara revanschsugna för nollningen senast så det gäller att vi är med från start. De kommer spela fysiskt och med hög fart så vi måste vara disciplinerade och undvika onödiga utvisningar. Målvaktsspelet och hur vi agerar framför båda målen blir otroligt viktigt.
Som vanligt undrar man ju hur spelet kommer att se ut efter ett långt uppehåll för båda lagen men riktigt skönt att vi kommer igång igen.
Kämpa Timrå! Vi vill se blood, sweat and tears....
Matsg: Växjö är ett riktigt lurigt lag. Är ett sånt där lag man tycker man har matchen under kontroll eller till och med för spelet mot stundtals, men helt plötsligt från ingenstans rasslar det till i nätet av ett skott från dålig vinkel.