Om ambitionen är att plocka åtminstone någon pinne mot Lakers den här säsongen börjar det bli hög tid nu. Känslan är att det kanske kan vara i ett bra läge också. Växjö hade en urladdning i måndags och vi lyckades till slut tvinga bort loserspöket.
Detta k a n medföra någon form av effekt där vi river av den här matchen utav bara farten, men det är ett inåt helvete skickligt lag vi möter.
Knylan: Vi har helt klart större poängchans idag än tidigare under säsongen mot Växjö känns det som. Om vi spelar som senast och åker skridskor och kämpar för varandra kan det gå vägen. Vi har allt att vinna inget att förlora i denna match. Poäng vore en bonus. Känslan är god.
Zäta75: ja, men vi får nog undvika att ge "handikapp" som vi har gjort i många matcher! Viktigt att göra första målet/målen, gör vi det kan det bli en rolig tillställning!? ❤️🤍❤️🤍❤️
Zoogin62: Inb4 någon kommer med en jättelustig ”jInX om att vi torskar med 7-0 🤣🤣🤣” och tråden faktiskt handlar om att delge sin syn på vad som talar för och emot oss ikväll 🙃
Tror det blir oerhört tufft, men energin Rindell visade upp förra matchen samt att vi lätt kunde göra 3-4 pytts till om vi suttit våra lägen så lever man såklart på hoppet. Och att det vore oerhört skönt att tvåla dit den här fruktansvärt intetsägande tråkföreningen.
empa11: Jag tror att vi måste ha en match där det studsar väldigt mycket vår väg för att vi ska vinna. Väldigt mycket. Växjö passar oss illa och är tight som tusan.
Dubbeld: det där måste jag göra en antijinx på om vi överhuvudtaget ska ha nån chans ikväll. 10-0 till Växjö, Dahlen och Lander blir långtidskadade. JJ utgår med sträckt ljumske och Ante får frispel och blir uppskickad på läktaren.!
Är det bara jag som känner att de skulle vara intressant att se vad som händer om de byter plats på halloran/Dahlén eller Pettersson/Wedin känns som de borde sprida ut speeden lite och sära på de som vill och behöver ha mycket puck.
Gorkyman: Stämmer enligt Växjös Twitter med. Stortprsk ikväll att vänta då. Lika bra att lämna WO då, så satsar vi full kraft mot Malmö på fredag istället..
Sputnik: Ikväll vinner vi! (vi förlorar med 5-1) Hartmann får det att lossna! (han sätter tre i ribban) Dahlén kommer tysta Vida Arena! (han drar korsbandet)
De vankas match och plast står för motståndet, i sann Timrå-anda så är pulsen alldeles för hög.
Mina predictions: Totaltorsk med 5-0 (vi gör alla självmål). Lander får 2 år avstängning efter att ha crosscheckat lårbenen av både Dahlen och EP, Wedin blir sekundärskadad. Jake (the snake) och Robin Hanzl bryter kontrakten och går till Modo.
Tom Topp: Det var inte en populär kortdragning att förklara för sambon. Men eftersom hon vet hur jag blir när Timrå förlorar så fick jag åtminstone ett ”vi pratar vidare om det här efter jul och nyår.”
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Detta k a n medföra någon form av effekt där vi river av den här matchen utav bara farten, men det är ett inåt helvete skickligt lag vi möter.