Kerstin_k: Jag tycker vi lägger den här matchen bakom oss. Vi hade 6 raka, spelade bra idag men vi hade lite "otur". Osäker på om vi ska skita på top 6. För ekonomi hade det varit bra med några extra hemmamatcher. Elle wtf go for top 6
Tom Topp: Ja, just den här matchen har han ju lite frikort, men jag tycker han har varit den stora anledningen till att vår förstakedja varit rätt anonym efter nyår även när laget i stort gått bra. Både han och Hanzl spelar i ganska segt tempo, och då tycker jag Hanzl är bättre på att hantera problemen det skapar.
Sputnik1: Lovar härmed att den dagen vi säljer vår själ och börjar spela Växjös dödgrävarhockey för att vinna medaljer. Den dagen kastar jag in halsduken och säger upp supporterskapet.
Nu kanske jag svär i kyrkan men jag tycker förstakedjan har varit bättre med OJ. EP skulle behöva en sväng längre ner i hierarkin och spela lite enklare för att komma upp i tempo.
Ja mot Växjö och speciellt dom , gäller kamp framför målen . Sen måste man spela snabbare i anfall . Står man still kommer det en klubba , skridsko eller en hel Växjö-back i vägen . Sen blir det inte lättare av att Åhman är i samma klass som larmi
Vi var minst lika bra som plastsjö, men man måste ha lite flyt också. Tror inte att det var en filmning på Ludvig, får man ett slag på bollarna så gör det jävligt ont! Men det var inte heller någon utvisning! Uppehåll nu, sen så går vi för topp 6! Så bra spelar laget just nu!
vet att folk är lacka efter denna skitmatch men om man kollar på situationen precis innan väcksjö spelaren ramlar så blir han slagen på handen. Tragiskt nog så var det en utvisning som var rätt
BoyceBoyceBoyce: Hahaha jag läste också det precis. Du hann före mig. Men skönt för modoliderna att ha ngn annan att skylla på om det skulle skita sig.
Madseneffekten ä över... Ineffektiviten lys upp igen... ELITSERIENS SÄMSTA PP... Nu ta vi uppehåll.. Efter det vänt bar viktiga matcher... Bar å kämp vidare mot TOPP 6 i vår...
kulltorp: Nåja. Det krävdes en filmning och ett stört beslut av domaren för att dom skulle säkra segern. Kanske den mest störda bedömning som uppstått i svensk hockey. Ingen kraft med klubban men det blev en slashing ändå. Hur är det fysiskt möjligt?
Timrå gör en bra match. Stod upp bra och hade häng. Lite tur och skärpa hade det kunnat varit annorlunda. Skönt ändå att Timrås spel fortfarande är bra. Minst lika bra som Växjö.
Ingen vidare match mot växjö men vi är med in i kaklet trots allt. Skönt att Banjoz åker på smisk ikväll iaf. Ett steg närmare kval för dom då HV passerar dom nästa omgång.
The great one: Man har ju makten att helt ta bort utvisningar nu väl? Hur fan kan man ens få säga ”inget slag med klubban” sen ta en slashing? Det är ju precis vad slashing är.
Villervalla: Växjöpubliken står och klappar med ett sträck över munnen, dom förstår inte ens vad dom tittar på eller att det just begicks ett justitiemord. Hockeyindustrins kugghjul tuggar vidare. Nu när matchen är förlorad så borde ju någon verkligen kliva fram och sänka filmaren Nilsson.