1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590717 inlägg · 6217 ämnen

Vem blir Timrås 13:e forward?

« · 1288721 · » Till forumet

Sv: Vem blir Timrås 13:e forward?
Det är bara att inse att TIK är helt pank. Vi har inte en krona över. Det kommer inte bli en 13:e forward (se länk).
Kommentera

The great one: Det är bara att inse. Vi lever på lånad tid, inte lånade pengar.
Kommentera

Hahl Bundy:

Tycker TIK skjuter sig själv i foten genom att inte aktivt försöka hitta en lösning på Sonnenberg. Varför har man inte varit i kontakt med varken agenten eller Sonnenberg själv på över en månad? Med Sonnenberg i laget så skulle vi kunna behålla våran topposition i tabellen. Spelar vi bra kommer marginalpubliken åter. Värvas Sonnenberg kan jag garantera att publiksnittet skulle öka direkt. Ge han halva lönen detta år och hälften nästa, kom fram till en lösning!
Kommentera

The great one: Linkan + Styrelsen känns nu lite som Fälldins politik på 70-talet. "Vi inom Cäntärn har alltid velat och kommer alltid att vela...", Urrrk!
Kommentera

The great one: "Spelar vi bra kommer marginalpubliken åter."

Är du säker på det? De inledande publiksiffrorna tyder ju inte ett dugg på att det är så.

Kommentera

Hahl Bundy: Är det verkligen bra arbete av en sportchef att bränna alla pengar man haft tillgänglig på en så liten trupp med den skadehistorik ni har?

Hur länge håller Pärsinens rygg? Även om han inte känner av sin skada har han ju naturligtvis en större skadebenägenhet i ryggen då den tagit stryk av tidigare överbelastningar och ingrepp.
Kommentera

spud: Där har 250 redan rättat min tankegång men tack ändå.
Kommentera

Om det inte blir Nordström så blir det Tyler Arnason som lämnar KHL för att tillsammans med Corso bilda en super kedja och ta Timrå till Guld.
Kommentera

JimmyH:

Det borde ju rimligtvis vara så på sikt. Men jag tänkte mera på att Sonnenberg kan locka några extra.
Kommentera

RTS: Av det man kan tyda ur linkans uttalanden så finns det inte pengar till Sonnenberg alternativt att man inte anser han är värd de pengar han kräver. Det finns väl inte mer att säga egentligen. Siffror ser man väl aldrig i den här branschen.

Det du skriver om sponsorpengar är ju intressant. Kan du utveckla ytterliggare?

Kommentera

Annars kan ni ju skramla vid arenan. Det räcker nog om alla i publiken lägger en femhundring i kollekten vid nästa hemmamatch.
Kommentera

250kg kärlek: Jahapp. Om man var arg och irriterad igår, vad är man då idag efter att ha läst Dagbladets artikel om Sonnie? Att ha slarvat bort Robin kan bli det största misstaget på länge. Jag hade varit rätt så nöjd med truppen med honom i laget eftersom vi då haft 13 forwards.

Att ligga steget före verkar aldrig varit våran melodi!

Kommentera

Herminator:
Det är en märklig inställning man kan läsa om här på HS.
.
Av många inlägg att döma verkar det som att väldigt många tror (och också ger uttryck för) att styrelse, klubbledning och sportchef sitter med armarna i kors när det gäller att sköta värvningar och finanserna. Ack så fel den bedömningen är.
Om man har den minsta lilla insyn i verksamheten så är vetskapen och övertygelsen att man gör allt för att skapa möjligheter att komplettera truppen.
Jag antar att många av inläggens innehåll inte är menade utan man skriver bara av sig sin frustration.
Det är inte snällt att kasta skit på de som arbetar febrilt och engagerat för klubbens bästa.
Välj ett annat sätt att bli av med er frustration!

Redigerad kommentar

Kommentera

John K: VIsst är det så. Det har du rätt i. Mycket beror nog på att utåt sett, till media bl a, visas inga som helst tecken på att vi kommer ha 13 forwards i truppen (vilket som sagt är det minsta man kan begära) och då inte vara lika skadekänsliga som vi är.

Föreningen mörkar alltså och jobbar stenhårt för att få hit en duktig spelare(Sonnie) genom att söka pengar från annat håll?

Kommentera

John K: Ok.... Varför ges ingen förklaring till att man återigen gick in i en säsong med kort om folk och varför klarar man inte av att lösa den situationen?

Därför att man är panikslagna skulle jag gissa på.

Edit: Här kommer lite frustration: Det har låtit likadant sen i Juni! Varför lägger man inte korten på bordet? Spelas det Uno eller har man tappat bort Svarte-Petter?!

Hela Sverige skrattar! AGERA FÖR I HELVETE!!11!!1!

Redigerad kommentar

Kommentera

Skarin: Det konstiga är att man budade i runda slängar mellan 250-300 tusen för Pyrrets namnteckning, då fanns det tydligen pengar.
Kommentera

John K: Ett på det stora hela bra inlägg, dock vill jag invända mot din uppmaning i sista meningen. Om inte ett fan-forum på internet är rätt forum att lägga sin frustration på så vet inte jag...bättre det än nedsprejad arena eller vad man kan fantisera om. Det är härinne vi får spy lite. För som du skriver, långt ifrån allt är genomtänkt och det inser nog de flesta av oss.
Kommentera

RTS: Är det så så är det ett skandalöst beteende man håller på med. De har trots allt en skyldighet mot oss som lever hockey på sidan om och som betalar deras löner. Jag kräver en förklaring och det på stört.
Kommentera

RTS: Var man med på en seriös budgivning om Pörrjulä så är ju detta sjukare än sjukast!

Kommentera

Ambroo: Bara en tidsfråga innan man ser att Sonnenberg har skrivit på för Modo, Challe vet ju precis vad han går för, men tydligen inte mycket att göra åt, måste till en trollkarl för att ordna fram den summan som troligtvis behövs för att "signa" Sonnenberg. Tyvärr, tyvärr
Kommentera

tik02: MoDo har redan sina två icke-eu platser upptagna så dom är inte något hot.
Kommentera

dr-nix: OK, tänkte inte på det.
Kommentera

Ambroo: Vill minnas att någon här inne nämnde att Pyrret dealen innehöll nån form av extrapengar från vissa sponsorer som gärna såg honom i laget. Dvs, det var inga pengar man nu plötsligt har kvar.. kan ha fel :-)

Personligen är jag just nu glad om man lyckas värva en hårt jobbande forward för 3-4:e kedjan i klass med Axie eller Hallin. Vi har rätt bra spetskompetens nu trots allt. Så länge vi även har antalet ben för att orka hålla tempo på det så är jag inte orolig för denna säsong!

(självklart vore det ruggigt trevligt om man kryddar rätten med Sonnie också men inget man vågar hoppas på)
Kommentera

mikenomad: Ok, det "köper" jag.
Kommentera

Hur tänker klubbledningen egentligen? Håller med de som säger:
"Korten på bordet" Nu!!

Vi har och kommer att ha skadade spelare, Lander o kanske Boyce, vem vet... drar på J-vm i december.
Boyce till A-laget? Sonnenberg inte kontaktad o inte kontrakterad och vi skriver 10 oktober idag, Lindqvist till indianerna. Hynning o Axelsson blir borta hur länge?

Ganska lite publik fast de ligger 3:a i tabellen, åtminstone för tillfället.

Rykten gör gällande att sponsorer vill skjuta till extra pengar men föreningen tiger o gör ingenting....

Tomt i kassakistan verkar det vara oxå....

Har man inte pratat med Sonnenberg sedan seriestarten så skickar det inga bra signaler vare sig till publik, sponsorer och framför allt Sonnenberg själv. vem kan klandra honom om han söker sig till en annan förening trots hans tidigare uttalanden om Timrå eller inget. Och vad tycker sponsorerna om föreningens agerande i s f?

Lander sänkte frivilligt sin lön och som tack så går vi kort om folk och lånar ut spelare till Sundsvall i stället.

Och jag är rädd att detta bara är en förlängning av den nedåtgående trend vad gäller ekonomin som satt föreningen i ett stålbad för att få ordning på ekonomin igen. Frågan blir ju då, har Timrå IK råd eller ens möjlighet att överleva som elitlag på sikt? Eliteserien är ju som bekant inne på sina två sista år, i nuvarande skepnad i alla fall och vad händer sen...

Nåja 14 forwards tror jag behövs inkl Boyce. Eller har Linkan nåt annat äss i rockärmen?? Det är ett risktagande att balansera med för lite folk i truppen det har vi ju sett under de senaste åren och det kan slå hårt mot ekonomin det med. Som sagt korten på bordet NU!!! Det är lite för mycket dimridåer nu för att man ska känna sig helt tillfreds trots lagets fina inledning.
Kommentera

sarg ut: Ditt inlägg är ju verkligen sarg in! eller?
Kommentera

sarg ut: Nu skall du/ni väl inte tro fullt ut på vad hans agent säger. Om han svarar att andra lag är intressanta eller hört av sig så kan det lika gärna vara en förhandlingstaktik från hans/deras sida.

Sen kan man ju också förstå att om du varit på ett jobb där du får möjlighet att jobba en månad och sen tjatas det att du skall köra på ytterligare en månad samtidigt som något annat företag dyker upp och säger du får bättre lön hos oss och vi skriver 2 år på kontraktet så låter det ganska lockande.
Det lär fortfarande vara lockande även om de man jobbar åt säger att de kan gå med på 1år för då ligger man i samma obekväma sits han nyss var i om ca 5 månader.

Sen förstår jag om ni tycker det är tråkigt. Men tyvärr är det numera så de flesta tänker eller gör i båda fallen. Inte många som faktiskt säger att jag spelar för småslantar bara vi får ett bra lag. Speciellt inte om man faktiskt vet att sitt marknadsvärde är betydligt högre.

Är otroligt mycket klankande på er sida fastän ni ligger 3a i serien måste jag säga. Visst jag förstår att ni har spelare som lämnar för JVM samt har skador i truppen. Men tror ni inte att ledningen också är medvetna om dessa problem och faktiskt har klara siffror på hur mycket man får från sponsorer och publik mm och därifrån försöker ta det bästa besluten?
Kommentera

MorganaLefaey: Ja det var faktiskt en korrekt syn på det hela.
Agenten gillade garanterat inte Sonnenbergs första utspel. Lika lite som då han var lite för ivrig och skrev på redan ifjol innan agenten hann pressa upp prislappen
Kommentera

Pratade med Lasse johansson om Sonnenberg och han sa:

- Han tittar vi inte ens på.

norran.se/bloggar/hockeyblogg/?iframeurl=http://hockey.norran.se/?p=23050
Kommentera

KniveN: Och Lill-Kenta hoppas på mer in...och då kommer det väl mer in.
http://www.sportsday.se/nyheter/hockey/kenta-om-bristen-pa-fart-och-den-tunna-truppen

Jag var tyvärr inte aktuell...den här gången heller.
Kommentera

Jag tycker Linakn/timrå skött hela grejjen dåligt. Jag kan inte tänka mig att berömma en sportchef som värvar så budgeten tar slut inna truppen är full. Han sa att vi skulle minst ha 13Forwards när han höll på värva, vi har inte ens 13st med de trettonde som dålig, vi har faktist bara 12st. Att linkan har fått hit bra spelar blir ju som sagt inte lika imponerande om han tömt hela budgeten på dessa, inte så konstigt att dom är här då....

DET LUKTAR KATTSKIT OCH ICKE ELITMÄSSIGT, FY FAN. SONNENBERG SKA TILL TIMRÅ SPEC NU NÄR HAN KAN TÄNKA SIG ANNAT SVENSKT LAG.
Kommentera

MorganaLefaey: Tack! Man kan efterlysa lite perspektiv till döddagar härinne, gudarna skall veta att det behövs. Men i ett lag med supportrar där nyanserna skiftar mellan svart och vitt är det som att leta en skoterled i Sahara....
Kommentera

mikenomad: Du HAR knaprat tabletter hela sommaren!
Fusk.
Kommentera

Hahl Bundy: Inte då. En lyckad avgiftning är hemligheten. Men helt allvarligt; utan att förringa orosmolnen och vårt behov av förstärkning, begravningsstämningen härinne når ju för f-n Brynäsnivåer! Av allt gnäll härinne kan man tro att vi ligger toksist i omgång 49 och riskerar möta kattkräken nästa säsong.

Tro mig, det händer inte. Vi kommer t.o.m även i år spela slutspel, det törs jag lova. Vårt (lyx)problem är hur vi skall agera för att gå så långt som möjligt i ett slutspel utan att riskera klubbens ekonomiska framtid. Och här tror jag som de flesta andra härinne att Sonnenberg med råge är värd sina pengar, att han inte är en chanstagning utan tvärtom en försäkring, en garanti.

Men observera, jag tror. Ledningen sitter med korten och vi får helt enkelt lita på att de är väl så insatta i problematiken och kapabla till så rätt beslut som möjligt. Och ännu har vi mig veterligen inte avskrivit Sonnenberg, i AB står ju t.o.m att han själv ff ser oss som sitt 1:a alternativ....

Redigerad kommentar

Kommentera

MorganaLefaey: nää, ledningen har ingen aning, det är bara vi som inser allt.... ;-P , vi försöker desperat att få dom att logga in här och få insikt...
Kommentera

mikenomad: Ja vi vill inte vara med i Lyxfällan tillsammans med Björklöven heller. Vi kan inte handla för pengar vi inte har. Det gäller att jaga pengar....
Kommentera

Dragan 2k: "och Kenta visade härligt bollsinne, skön humor och kunskap om Frölundas historia när han sa:
- Hoppas det, han är väl inte förstörd än i alla fall..."

haha
Kommentera

mikenomad: Där har du fel. Vi kan Aldrig nå brynäsnivåer i gnäll. :)

Aja det blir bra det här.
Frustrationen över ovissheten med den 13:e forwarden, hanteringen av Lindqvist resp. Sonnies yttranden gör att det pös över idag.
Jag har full förståelse för det eftersom jag pös över själv o jag ber Inte om ursäkt för det.
Tror att dom flesta vet vad jag känner för Timrå vid det här laget.
Kommentera

Hahl Bundy: Som jag skrev tidigare, det är det såna här forum är till för. Att pysa över och släppa ur sig lite frustration tillsammans med olycksbröder o systrar. Jag praktiserar det då och då själv som du vet...:-)
Kommentera

Hahl Bundy: Ja här ber vi fanimej inte om ursäkt. Jag försökte tänka lite utanför lådan jag oxå imorse och fick skit direkt. Ajabaja....slagen på fingrarna så det där gör man inte om i första taget.
Kommentera

mikenomad: Jadå det vet jag o det är därför som jag är övertygad om att du HAR knaprat hela sommaren.
Kommentera

Timrå Icon: Seså farbror man lär sig aldrig :)
Kommentera

Timrå Icon: Haha. Den var fin. Försvenskningen av thinking outside the box. Tänka utanför lådan. Den ska jag använda direkt.
Kommentera

Dragan 2k: Ja jag tyckte det var så mycket kattskit i lådan att jag sökte mig utanför ;-)
Kommentera

Hahl Bundy: Nä...men det kan vara det att jag är lite trögstartad. Brukar komma igång på allvar efter jul nångång. Men då kan jag å andra sidan vara därefter också, såga likt en Jigsaw i högform...:-)
Kommentera

Hahl Bundy: Farbror....? Så du tror jag är en kille....? Intressant....
Kommentera

Timrå Icon: Ha ha är det därför du snackar trosor hela tiden :)

Du är väldigt manhaftig i såna fall :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy: Hahaha! Nä men det skulle ju vara svart/vitt var det någon som skrev....motpoler...
Kommentera

Hahl Bundy: Och vips så fick man 40 st nya besökare på presentationen haha! Tack så mycket...
Kommentera

Timrå Icon: Är du svart el. vit? Man el. kvinna? Mars el. venus? Katt el. hund?
Kommentera

« · 1288721 · »