1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590733 inlägg · 6217 ämnen

Vem blir Timrås 13:e forward?

« · 1288962 · » Till forumet

Sv: Vem blir Timrås 13:e forward?
Tvåtallar: Nån som kan starta en omröstning borde göra de!
Jag skulle iaf slänga in en slant direkt.
Kommentera

Tvåtallar: Jag känner ett företag som gett klartecken att betala en månadslön om det skulle innebära att Sonnie dyker upp. Så nog finns det möjligheter bara viljan finns där.
Kommentera

Mappe: Det är nog ganska lätt att sitta och skrävla här att man är beredd och lägga si och så mycket. Undra hur många som verkligen skulle vara beredd att betala?

Personligen skulle jag kunna tänka mig att lägga 1000:- under premisserna att frugan inte skulle få reda på det =)
Kommentera

Tvåtallar: Det här med att samla in pengar är ganska så intressant. Någon borde ta tag i det tycker jag. Jag tror väldigt, väldigt, väldigt många skulle vilja gå in och bidra. Jag är en sådan.
Kommentera

73Sjöbba: Hehehe! Och jag som trodde du var den siste mannen ;-)
Kommentera

Skarin: Det tror jag med. Engagemanget är stort här
Kommentera

Tvåtallar: Ja man känner sig maktlös och villrådig. Jag tror likt många andra att Sonnie är skillnaden mellan en bra säsong och en jävligt bra/fantastisk säsong. Jag vet att många lever med små marginaler och kämpar med att få hushållsekonomin att gå ihop, men ändå. Summan jag nämnde motsvarar ungefär tre krogkvällar. Tänk att tillsammans vara med att skapa förutsättningar för något som kan skänka oss värme och glädje under resten av våra liv. Något som ger en glädje och stolthet som vi kan kan överföra till våra barn och barnbarn. Det känns som om detta kan vara den säsongen vi alla längtat efter och att Sonnie är den sista pusselbiten som fattas för att pusslet skall bli komplett.

En annan mer egoistisk aspekt: Jag bävar för att se Vf-Timrå i Scandinavium med Sonnie på isen i en Indianströja. Det skulle kännas så fruktansvärt sjukt och vidrigt, må det aldrig ske!
Kommentera

73Sjöbba: Jag skulle också få problem med frugan men det är en annan fråga;)
Kommentera

250kg kärlek: Det är ju helt givet att med två fungernade 1 kjedjor skulle vi snart fylla hallen varje match. Och jag är övertygad om att Sonnie ensam drar ex antal hundra extra besökare
Men det har en förmåga att inte alltid bli så. (läs Frölunda Malmö MoDo) Jag tror på mixen med unga hungriga spelare som vill spela till sig en plats i NHL ( Läs Strålman Regin Nilsen MPS) blandat med erfarna duktiga spelare.
Med Sonnie får vi bredd en pådrivare erfarenhet. Men är det det gruppen behöver?
Kanske Linkan sneglar åt ett par Wandel typer eller vad vet jag
Kommentera

Mappe: Sonnie tröstar henne säkert ;-)
Kommentera

Tvåtallar: Kommer de upp ett riktigt Sonniekonto slänger jag iaf in 1000kr utan att tveka.
Kommentera

Mappe: Men det är väl bara att maila Sonnie och säga skriv inte på nåt Supportrarna håller på att samla deg.
Sen Är det bara för Janken att öppna ett kontonummer och så sätter vi i gång.
Lagom tills Sonnie kommer står en rörd Christer Erixon och tar emot en check på en milijon från Supporterklubben på röda mattan inför match start
Kommentera

Tvåtallar: Just nu är det inte direkt målgörare som laget behöver. Jag tycker det ser tryggt ut offensivt, målskyttar och framspelare. Vi är i ett större behov av en spelare som kan driva på, som kan pusha spelare som Lander och Sebbe och som kan avlasta Gabbe i rollen som kapten. Där passar Sonnenberg som handen i handsken. Det är nästan så att man inte förväntar sig en poängskörd likt den han haft bakom sig i föreningen.

Bara han kommer och skriker igång laget, ger positiv energi när det är jobbigt. WhooooHooooo lets empty the tanks boys, typ.
Där är Sonnenberg näst intill oersättlig.
Kommentera

250kg kärlek: Martin Sonnenberg är en spelare som behövs om vi ska fylla arenan Det är min fullständiga övertygelse.
Det är sådana iconer som drar folk och ungdommar.
Skriver han på för tex Frölunda tappar vi på publiksiffrorna vi har idag.
Så frågan är har vi råd att tappa honom
Kommentera

Det är bara för supporterklubben att öppna ett konto där alla kan sätta in vad man vill, bör vara minst 1000:-.
Ta namn och adress på alla som bidrar och betala sedan tillbaka pengarna om det inte räcker till Sonnie.
Bör vara lockande.
Kommentera

Röda Tallen:

Att sätta en minimigräns på 1000 spänn tror jag är otroligt dumt, 1000 kr är mycket pengar för många människor, människor som kanske bara KAN betala en hundring och att de då inte får chans att göra det, det tror jag man skulle förlora många bidragsgivare på.
Kommentera

Simmalugnt: sedan finns det dom som kan lägga 5-600 men vid gräns kan lägga 1k av impuls. dock är 1k hög gräns, 500 kan man tycka, men massa 100 och 50lapar kommer vi inte långt på.
Kommentera

Blizzard: Jag har inte råd att avvara 1000:- av min lön. Inte i dagsläget. Ska jag då inte få bidra på den nivå som jag klarar av? Är det inte bättre att jag får slänga in några hundralappar än att jag inte gör det?

Många bäckar små...
Kommentera

Blizzard: ok En gräns på 500:- kanske låter rimligare. Ett sådant konto bör öppnas snarast + att supporterklubben bör stå med lådor vid alla entreér på Torsdag och samla in pengar, där alla får skänka det dom kan.
Kommentera

Blizzard:

Men varför sätta en gräns överhuvudtaget? De som vill skänka 10000 skänker väl 10000, ska man då diskvalificera de som vill skänka någon hundring, det är ju att tacka nej till pengar och det vore väl innihelvete dumt när målet är att få in så mycket pengar som möjligt?
Kommentera

Kerstin_k: Självklart ska man ju kunna få bidra med så mycket man kan, och alla kan inte avvara lika mycket så är det ju bara, man gör så gott man kan och alla ska väl isf få vara med o hjälpa till.
Kommentera

Simmalugnt: Man kanske kan sälja andelar om 1000 och sen delar av andelar som direkt till faller supporterklubben. som delar upp pengarna i riktiga andelar åter betalnings garanti bara på riktiga hela andelar.
Eller om det inte blir nån Sonnie ett jätte 50/50 lotteri där man delar ut hälften av pengarna till en lycklig vinnare och resten tillfaller supporterklubben. Men det lär väl vara förbjudet kan man tänka
Kommentera

Tvåtallar: Varför ska man krångla till det isf att bara ha en insamling för ändamålet med givetvis återbetalningsgaranti?
Kommentera

73Sjöbba: Svårt att ha återbetalningsgaranti på något man lämnat i en burk vid entrén som någon föreslog men det är klart båda borde kunna gå hand i hand. Insamlingar vid hemmamatcher och kanske vid supportershopen i birsta? dessa antas vara i mindre valörer) där bidragen som ges är öronmärkta till Sonnie men skulle det i slutändan inte bli något så tillfaller de supporterklubben så kan de ju köra tifon eller något för pengarna.

Sen något insamlingskonto dit större bidrag kan ges av både privatpersoner och företag men där pengarna betalas tillbaka ifall ett kontrakt med Sonnenberg inte skrivs
Kommentera

jonmannen: Det jag tänker på är att t.ex. om jag tar med mig sonen på match och han skulle vilja lämna 40:- så måste väl han får göra det. Det är klart att det skulle krångla till det rejält om man skulle behöva betala tillbaka sådana summor. Som sagt så finns det säkert proffs att fråga om upplägget.

Ska någonting ske så måste det ske snabbt.
Kommentera

73Sjöbba: Jo precis skulle bli ett väldigt arbete i efterhand om hela aktionen gick i stöpet. Men som du säger finns det säkert personer som vet mer än oss hur en sådan insamling skulle skötas bäst.

Ja det skulle hänt för flera veckor sen! :)
Kommentera

Ja, jag går mer än gärna omkring med en bössa på matcherna eller annat. Tänk vilka rubriker vi skulle få som supporterklubb, Martin skulle tveklöst få svårare att tacka nej till Timrå då. Även om vi inte får ihop en droppe i havet av vad som behövs. Och ett "officiellt bedjande" från oss "Tikare" till Zäta skulle också skapa rubriker. Och kom ihåg att Modos gammgubbar skänkte ju miljoner till sitt hjärtelag.

Tänk att ha ett jobb, och så gör en stad långt bort insamlingar för att få se dig göra vad du gör bäst. Pengarna skulle få mindre betydelse då, tveklöst.
Kommentera

Åkerblom i 6e: Om någon "läcker" till Dagbladet om att Timrås fans planerar en insamling till Sonnenberg så står det i Expressen och Aftonbladet kort därefter. Då kommer man även få sportchefens syn på om han vill ha en insamling eller inte. Personligen skulle jag gärna bidra, men det måste ju komma ett ok från Timrå IK först.
Kommentera

Vi samlade in 80000 kr till pakistan, mest av alla, utan att låta inhuman så tror jag väl det finns större skänk-glädje för Sonnenberg?
Kommentera

Åkerblom i 6e: Fast tyvärr är det nog lite ont om tid för insamling. Vi måste ned på knäna och tigga nu
Kommentera

Åkerblom i 6e: Fast i och för sig...en femhundring av varannan på nästa hemmamatch så....
Kommentera

Timrå Icon: agenten sa ju att han tror det löser sig inom de närmsta - veckorna - eller nåt :o
Kommentera

Tvåtallar: Läste ditt inlägg några rader ned, om det nu skulle bli någon form av insamling och att slantarna aldrig används så kan man ju lägga dessa på era tifon, kanske någon bortaresa eller dylikt för att stötta ert lag på nån bortamatch.

Kul initiativ att samla ihop deg till en värvning, de ska ni ha all credd för

Lycka till
Kommentera

Åkerblom i 6e: Ja men vad väntar du på? Ring Zäta! :-)
Kommentera

Berka: Föreslog en insamling redan 22/9 om ni kollar min historik. Men då var det ingen som tyckte om det :-(
Kommentera

Timrå Icon: Men nu var det ju du och mappe som drog upp det igen och nu tycker många om det. ;)
Kommentera

Tvåtallar: Ja det var inte så jag menade. Jag skriver en massa skit mest som ingen orkar läsa så jag får skylla mig själv ;-)
Kommentera

Jag har tänkt och funderat. Det händer att jag gör det ibland. Blir mer och mer sugen på det här med insamling av något slag. Tror det skulle slå mycket väl ut. Men det börjar bli bråttom!

T T: Håller med. Ett medlemskap är verkligen ett bra sätt att hjälpa och stötta sin förening och visa uppskattning.

Kommentera

Jag kan nog via min skola fixa en hemsida just för detta ändamål där man kan donera.
Kommentera

Gå in och lägg en kommentar på Suportersidan Alla ni som är för en insamling till Sonnie !!
Kommentera

Tvåtallar: Det är väl dags att han kommer snart va! Hande han vart med idag hade vi vunnit, han hade petat in dom puckarna som var "nära" idag!!
Kommentera

honhunden: Han behöver inte ens en flygbiljett. Atlanten kommer att delas när han kommer gående! :-). Amen!
Kommentera

Timrå Icon: ja precis! han kan ju försöka i alla fall bara han kommer.. han saknas i laget, och vi hade kunnat göra 5 mål extra med han idag!
Kommentera

honhunden: Hade vi haft Mario Lemieux så hade vi vunnit med 16-3!!11!!!1!
Kommentera

Ambroo: 16-3....helt otroligt egentligen...
Kommentera

Ambroo: Säkert men jag vill gärna ha Sonnie! Tycker om hans spelsätt... Trött på att timrå missar så mycket chanser
Kommentera

Timrå Icon: Ja det är ju fantastisk nu när jag tänker efter...

Vi hade inte ens vunnit med en Sonnie i varje kedja. Det mest troliga är att vi inte ens kommer att få se honom i en.
Kommentera

Ambroo: Nä till och med en obotlig optimist som jag börjar tvivla...
Kommentera

Ambroo:

"Det mest troliga är att vi inte ens kommer att få se honom i en."

Är det något du redan vet?

Kommentera

Ambroo: Sannie Lindberg.
Kommentera

« · 1288962 · »