Hahl Bundy: Jag spekulerar lite:
Problemet i sammanhanget är så klart pengar. Jag misstänker att Timrå har ganska lite pengar kvar att röra sig med i den här säsongens budget. Gissningsvis erbjuder man därför Nordgren ett kontrakt med en lägre summa under år ett för att sedan höja den under följande år. Om Timrå varit ett topplag med stabil ekonomi så skulle det säkert fungerat. Men i ett läge där Timrå har ett konkurshot hängande över sig och är storfavorit till kvalseriespel så borde nog Niklas tveka lite extra inför ett sådant upplägg med tanke på upplevlsen i Kloten.
Nikki Nine: Det som saknas mest i truppen är en playmaker-center. Det finns Centrar i truppen som har potential att fylla en sådan position men i samtliga fall handlar det om spelare som måste ta ett eller flera steg innan de kan göra det på tillräckligt hög nivå.
Visst vi vill gärna se Niklas Nordgren i truppen men det handlar dels om att han lirat här tidigare och jag inbillar mig att att de flesta här inne har goda minnen från hans tid i klubben. Samt att han skulle vara en given första-lina spelare om han kritade på. Men bortsett från en värvning av den klassen eller bättre så har vi gott om yttrar. Lägg till de juniorer som inte presenterats ännu så är det rätt fullt.
Hjälp mig att avgöra ett argument jag har en med en bekant.
Bortse från att han är en äcklig banjospelande Modoit, skulle ni vilja ha Janos Hari i erat lag? Tror ni att han skulle vara bättre än något ni har för tillfället?
yngwie: Jag tror på något sätt att det skulle vara roligast för alla om han spelade i Timrå. Han ingår ju uppenbarligen inte i någon bredare plan som modo har och då är det kanske bäst för alla om han får spela i en klubb han känner för. Han är ju trots allt lite av en profil fortfarande, Elitserien tjänar på att såna spelare kommer hem till Sverige och spelar istället för att spela av sin tid i Ryssland eller Finland.
Jag känner faktiskt lite samma inför Backlund. Jag vill inte se honom i Timrå men jag skulle tycka att det var roligare om han hamnade i Elitserien istället för i Finland.
Olle:
Jag försökte verkligen inte vara lustig. Det är bara fakta om det skulle bli så. Ärligt talat hoppas jag han väljer Timrå nu när inte Modo är aktuellt.
yngwie: Ja man får ju hoppas att det är så. Jag vet inte om du försöker vara lustig eller något, personligen tycker jag att det visar på karaktär då man väljer att gå till en klubb som kanske inte ens kan betala ut hans lön i tid.
Då tycker jag att det är lustigare med den här typen av spelare/ledare som lurar sig in i ett längre kontrakt, visar sig helt usla och sedan får sparken UTAN att förlora lönen.
Olle:
Nordgren från en klubb i ekonomisk knipa till en annan?
Kerstin_k: Överraskningen på årets ispremiär =)
hubbenorlen: Känns som en straffspark utan målvakt i motståndarmålet. men det går ju att missa det också...
Men hur det än är finns det ju (tror jag) fortfarande en chans att andra klubbar kommer och lägger sig i. Han är ju inte mer än människa och får han ett fett anbud från någon annan klubb kan det ju vara lockande - oavsett hur mycket han känner för Timrå. Pengar är pengar och så skulle vi nog alla resonera.
Spännande hur som. OM han nu blir klar för Timrå IK hoppas jag att man presenterar honom på ispremiären nästa vecka. Det hade ju varit oerhört häftigt!
Redigerad kommentar
73Sjöbba: Om, OM, han skriver på för Timrå har supporterklubben ett givet tifo där.
"Känner man för en klubb så gör man"
Legenduttalande; om han skriver på. Annars blir det århundradets floskel. Vågat spel.
mikenomad:
– Känner man för en klubb så gör man. Då spelar inte pengarna en avgörande roll, säger Nordgren.
Redigerad kommentar
mikenomad:vad får er tro att han är klar finns många klubbar som vill ha han
Wayne Gresky: "Storfavorit till kvalseriespel"
Du vet väl att storfavoriter oxå kan misslyckas? :)
Redigerad kommentar