Jag tror att många skribenter på GB'n ikväll skulle tjäna på att läsa en bok eller göra något annat ett par timmar innan allt för mycket text rinner ut i GB'n utan att passera hjärnbarken. Jag har en känsla av att laget kan behöva extra mycket stöd nu.
RocknRolf2: Visst var det nån historia i början på 80-talet, där Pekka och gänget slog klackarna i taket och sen spelade som ett gäng hösäckar. Historien upprerpar sig tydligen
Förresten. Spelarna ska inte be om ursäkt. Istället vill jag ha en vettig förklaring till varför inte Timrå mönstrar ett bättre lag av ansvariga i Timrå IK.
RocknRolf2: Fick höra i kväll, att det stått mellan Oksa och Moras keeper (Han som stod i kväll) vilken dom skulle värva och Nubben valde Oksa som vi alla vet. Visst är det ironiskt ? Snacka om målvakt med flyt.
Knylan: Ja Kapanen var långt mer stabil i sin spelstil än Oksa är. Oksa känns som en tillbakagång till tiden innan Kapanen. Ärligt talat så är väl Oksa ungefär i samma klass som DeRoo. Många returer och instabilt spel, men kunde glänsa till ibland.
Men Oksa är som sagt antagligen alldeles för välbetald för att få kicken
RocknRolf2: Kapanen kunde också göra pissmatcher, verkligen. Men det jag saknar hos Oksa är en riktigt jävla otroligt sjukt bra match. Visst, han nollade ju och höll på. Men ändå. Nånting fattas, tyvärr tror jag det är permanent.
Ser det ut såhär på torsdag också börjar man bli lite kissis på allvar. Och arg. Skönt med så mycket känsloyttringar från läktarna idag förresten, för lite sånt.
Ähhh....nu tycker jag att det är mycket gnäll här. Jag tycker Nubben och Co har gjort ett bra jobb...dom har värvat högklassiga spelare till årets säsong. Sedan förstår jag inte varför alla gnäller på Oksa...han är ju en bra målvakt...har lite otur ibland dock. Som någon sa för någon månad sen....gilla läget förfan!
Laken: Oksa är värvad som förstemålis och har flerårskontrakt så han har sannolikt på tok för hög lön (skandal med tanke på hans meriter...). Så det blir nog dyrt att lösa ut Oksa.
Så jävla trist att Oksa inte är bättre. Fick ju upp hoppet för honom ett tag. Men nu ska bara Asplund matchas. Nästa gång man ska värva en förstemålis får det fan inte snålas.
Ett lag bygger man bakifrån så det första man måste göra är att ersätta Oksa, han håller helt enkelt inte elitserieklass.
Sedan måste man visa övriga spelare att man menar allvar, att man inte accepterar det som skedde idag. Därför blir "lösningen" att skicka ett par spelare till Sundsvall Hockey.
Punkt nummer tre blir att ersätta Sloan med en annan icke-EU spelare. Jag antar att Sloan sitter på en hyfsad lön, den går till nyförvärvet (målskytten).
Med Aalto och Koskinen bör man hålla enskilda samtal vad de egentligen vill åstadkomma med denna säsong? Dessutom MÅSTE man våga bänka dom när de inte gör rätt för sin plats i laget!
Laken: bra inlägg! Håller med på allt (utom möjligtvis 4:an), men starta hellre samarbete med nån annan allsvensk klubb än Sundsvall. Vi ska inte hjälpa dem.
Detta räcker inte! Nu måste Timrå IK vidtaga "nödvändiga" åtgärder.
1) Ersätt Mika Oksa, han håller inte. Eller, i alla fall låt Johan Asplund bli förstemålvakt!
2) Skicka några till Sundsvall Hockey. De som ligger närmast tillhands är: Mattias Wennerberg, Carl-Johan Johansson, Johan Svedberg och Peter Ström. Även om man inte kan låna ut samtliga ovan nämnda så behövs det röras om i grytan...
3) Ersätt Blake Sloan med en annan icke-EU spelare. 0 poäng duger så klart inte.
4) Våga bänka Teemu Aalto och Kalle Koskinen! Vad ser Kenta som vi andra inte ser? Vad bidrar de med?
Kom igen Timrå - klapp - klappirte - klapp