De ekonomiska målen är: - Kortsiktigt skall omsättningen öka till att säsongen 2004/2005 uppgå till 60 Mkr - Vinstmarginalen, dvs. vinst i förhållande till omsättning, skall uppgå till 7 % i genomsnitt per säsong under säsongerna 2004/05 till 2006/2007. - Omsättningen skall säsongen 2006/2007 uppgå till 70 Mkr
De sportsliga målen är: A-laget - A-laget skall utvecklas till att bli ett stabilt slutspelslag.
Fallande publiksiffror, kanske varken kval eller slutspel.
lincoln: och Brünäs ligger just nu på "möta HV-plats" i tabellen! Jag som var på matchen ikväll inser att "möta HV" är inte våran grej! Möjligen bättre att bli nia eller tia, bita ihop, lära!, och komma igen!
Någon skrev lite längre ner angående vår tokforcering första perren... Måste säga att jag håller med. Det känns heölt meningslöst. Skrev ett liknande inlägg för ett tag sedan.
Alla matcher ser likadana ut.
1. Vi kör skiten ur motståndarna med en tokoffensiv första 10. Missar 8 öppna mål, 6 frilägen och 12 två mot en lägen 2. Motståndarna kontrar in 0-1. Slut på första perren. 3. "Det gäller att trumma på så kommer målen" 4. 0-2 efter två hundradelar i andra perren. osv osv 18. Crippe gör ett meningslöst 2-4 med två sekunder kvar
Kanske dags att prova nått annat???? Allvarligt!!! Jag vill också spela den hockey som är TIK:s signum, men minns vad Molin gjorde för nått år sedan. Han insåg till sist att han inte hade ett lag att snurra upp elitserie kollegorna med. Det är kanske dags att köra lite Lasse Falk nu? Jag vet att detta resulterar i en massa sågningar från många i denna gästbok, men vi måste ju vara realistiska....
Om motståndarna gör ett (1!!!!) mnål är det inte längre troligt att vi tar en tera. Om de gör två mål får vi med 80% säkerhet stryk. Vi måste börja inse vad detta handlar om nu. Annars blir det kvalserien. Mentalt är man ju fan redan där. Vi måste inse att vi inte har några stjärnor.
LÅT DETTA BLI GRISENS ÅR!!! - Lasse FALK: Allt är förlåtet: Lär oss att ta tre poäng!
Mora: Sluta vinna - Humlor kan inte flyga.
SSK och Leksand: Snälla fortsätt och förlora oss kvar i ES!
KOM IGEN TIK! NU GRISAR VI OSS KVAR TILL TV-PENGARNA NÄSTA ÅR!!!
El Maco: Har precis återigen berömt tik/sportchef för den värvningen.. den är kanon!! Men honom har vi ju redan så jag tänkte mig fler..nu..ytterliggare o såg att tex. Malmö'värvat Semjonovs från A-boga inför fortsättningen o skulle vilja ha någon ytterliggare Månssonlik typ från A-svenskan..O det finns några sådana!! skulle förstärka ytterliggare truppen förutom de som ryktas om just nu... från Suomi.
Skarin: Angående 2-3 forwards om vi skulle få nån etablerad toppspelare typ Saarela kanske det skulle kunna kompleteras med spelare från allsvenskan.. kanske svårt men.. Man behöver bara tänka Mattias Måsson nu 17 poäng..leder Brynäs interna skytteliga..Och Bastianssen som Mora redan förlängt 2 år med så ser vi att det finns spelare också där som kan bli ett klart lyft..
Prioritet 1: Ny målvakt. Oksa är inte ens nära att tillhöra kategorin förstemålvakter i Elitserien. Det känns nervöst varje gång puckarna flyger omkring mot honom. Släpper på tok för mycket onödiga returer och är för ojämn.
Prioritet 2: 2-3 nya forwards. Hur vi ska kunna hitta bra spelare med någorlunda spetskompetens som vill hit har jag ingen aning om. Sponsorer är ett förslag. Surovy-Saarela känns naturligtvis som två drömspelare att få hit.
Prioritet 3: Ny back. En rutinerad sådan i klass med Tommy Sjödin.
I en eventuell kvalserie är det framförallt viktigt att ha en målvakt och en "Tommy Sjödin-back". Nu har vi inte det, vilket känns mycket oroande. Mer oroväckande än vad många tror skulle jag vilja säga.
Till sist.
Man får det man betalar för! Detta påstående stämmer tyvärr alldeles ypperligt när det gäller Timrå IK denna säsong.
Fanfanfan. Grymt skönt med uppehåll nu ett tag i alla fall. Nu bryter vi ihop, därefter kommer vi igen!
Nämn för f-n inte LHC fans i samma andetag som TIK fans,, LHC "supportrarna" gör verkligen ALLT för att skämma ut sin klubb, låt inte vårat namn ens nämnas i samma sammanhang som dom... Jag H..tar LHC,,(förlåt bobbe)
lungan: varför dalta med vissa spelare..CRIPPE.. STRÖM.. STRÖM får nu gå hoppas jag , Crippe skall ställas till allas förfogande karl har ju lagt av att spela ,Wennerberg lånas ut eller bytas ut
Skarin: han heter tomas sorouy, han har enl hockeycentralen varit aktuell för MODO, har även i ngn internet tidning sett att nubben komenterat denna kille till timrå med, han vill helst spela i NHL men blir det inte så så blir det enligt hans agent Sverige...
lungan: Om inga bra förvärv skulle dyka upp är det mycket illa..Malmö rustar med nyförvärv inför kvalserien o där kan vi mycket väl hamna om vi skulle köra på bar med samma manskap som nu!
Tycker inte att Oksa har varit så dålig som vissa här på forumet vill få det till, men helt klart har han inte kommit upp till en standard som räcker för en förstemålvakt.
Karri Rämö var på G till Timrå för ett tag sen. Nu ligger han 5:a i finska ligans målvaktranking med ca 93.5% räddningar. Dock har han bara spelat 11 matcher och fungerar som andramålvakt i HPK.
Kanske kan gå att byta Oksa mot Rämö som förstemålvakt.
Dock saknas också en målskytt, tror Nordgren eller påtalade finnen(minnet sviker) är bästa alternativen... Hur sannolikt det nu är att Nordgren kommer tillbaks.
Frella: Niklas Bäckström är väl mannen att värva? För att behålla Timrås på senare år fina tradition med en stabil landslagsmässig finsk burväktare. Jag har haft svårt att kritisera Oksa under säsongen, som vissa andra gjort. Jag ser honom som en definitivt stabilare målvakt än Asplund (trots fadäsen mot Mora). Men han är ju ingen landslagskandidat... Men innan säsongen kändes det lite tunnt när det framgick att Oksa och Asplund skulle axla Kiprusoffs och Kapanens mantlar. Oska who? Vi har varit bortskämda med att haft landslagsmässiga målvakter de senaste fyra åren - så där känns det som om föreningen sparat in på löneposten. Ett lag bygger man bakifrån, men marknaden vad gäller målvakter kanske inte var alltför stor då lagen skulle värva inför denna säsong?
Klartext...DU har inga belägg det du klankar ner om:värvningar.floppar.oduglingar.flippass.vem som skall värvas m.m m.m m.m m.m du har helt enkelt fattat fel...du är inte på bobbarnas bobb sida, där är man är på Status Q , dvs på stenåldern DU måste helt enkelt kommit fel. DIN plats på denna sida är på planeten Pluto dvs din egna fantasivärld, kammare med HÖGAFFELN eftersom du har två IQn en väldigt liten possitiv å en jävligt stor negativ å den senare har vi bara LÄST om.
Har bara ett ord att säga om dig å det står jag för å det är AMATÖR.
När TIK går bra inga inlägg..när det går dåligt bara skit, du har din sida å det är BOBB håll dig där.
Det du skriver om är bara hum bugg å inget annat bara tagit i luften att ingen annan sett att du är en BOBB är otroligt lol.
RocknRolf2: Här kommer Bo Bly med ett upplyftande hopp om förbättring. Då skall vi väl inte direkt komma med en negativ kommentar som "låter dyrt" ..."ett fiasko sportsligen"... "kostsam"...stressade panikvärvningr"... .."dyra kontrakt".. varför inte Vad Kul hoppas det går i lås med 1+1-värvningarna el. tom.kanske 2 forvards Det är iallafall vad jag hoppas på 2 forvards skulle kännas som en nystart
Bo Bly: intressant. Men det låter dyrt. Säsongen när vi skulle spara in cash kommer förutom att vara ett fiasko sportsligt antagligen bli kostsam ekonomiskt också. Stressade panikvärvningar och dyra kontrakt som måste köpas ut.
Vad jag hört är att 1 målvakt ska vara klar+1 utespelare. Oksa och Wennerberg får lämna.Det är bara vad jag hört sanningshalten vet jag inget om.Informationen om målvakten tvivlar jag inte på.Vet inte vem det är.Men Kapanen skulle inte vara 1 långsökt gissning.
Nu har vi ju provat att värva från skotska, engelska och italienska ligan. Ja även slovenska. TYcker att det är dags att våga prova nåt nytt, såg ett inslag om kazachstanska landslaget. Finns säkert flera stycken där som kan bli nåt, som bara inte "riktigt" fått till det riktigt än.