1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590237 inlägg · 6217 ämnen

VIK Västerås HK - Timrå IK 2014-01-27

1609434 · » Till forumet

Sv: VIK Västerås HK - Timrå IK 2014-01-27

Coolt maffioso-namn på den snubbe som spelade fram till båda VIK-målen förresten. Tänkte på det redan i går, men ännu mer nu när man är mer avslappnad. Låter som en god pizza dessutom!

Tony Romano... Mmmm : )

Kommentera

Timrå Icon:Är det fler som har problem att se filmen mot västerås?

Det bara hackar i sändningen.

Kommentera

El Maco: Nämenvisst, det går fort i hockey och några omgångar framöver sitter vi kanske här och gräver verbala massgravar. Men det är då och inget vi vet nåt om nu. Nu är nu och så här långt har vi alltså seriens i särklass(?) yngsta lag, tillika mittenlag i HA med kraftigt häng på PO-plats.

Det inger ju tveklöst ett visst mått av framtidstro.
Kommentera

mikenomad: Äh, det är aldrig för sent att ge upp. Det är tolv omgångar kvar. Var var Björklöven för tolv omgångar sen? De var hottest god damn hockey gods i allsvenskan och ångade mot play off. Nu är de i avgrundens djup. Det kan svänga rejält.

Men visst kittlar matchen mot Metallurg Almtuna?

Kommentera

El Maco: jag tror att avsikten är att få till en snabb förändring och på så sett undvika att få en säsong som skulle bli säsongen innan den positiva förändringen. Gör de förändringen snabbt så kan det bli en liten hype runt serien direkt nästa säsong.
Kommentera

sargad: Ja inte fan räknar jag in några poäng mot HA:s 3:e mest positiva överraskning inte! Men som sagt, intressant på förhand är det ju eftersom om något onämnbart som i dessa regioner skulle kunna framkalla viss glädje sker, så finns chansen till vad en del skulle tolka som trivsamma förändringar i tabellen.

Haha...medvetet utlämnande av s:et där eller? "Aplöven"....läste "Apröven" t.o.m...

Redigerad kommentar

Kommentera

hubbenorlen: Jo men ett par båtbensbrott, någon ljumskskada, en avstängning och en rejäl kräksjuka så är vi nere vid det nedre strecket lagom till dess.

(Nu tror jag att jag lyckades anti-jinxa iallafall en liten del av ditt överkucku-jinx ;-))
Kommentera

sargad: Hehe! Det är lugnt. Däremot såg jag att Norén jinxade till det alldeles på egen hand i slutklämmen i intervjun i ST nyss
Kommentera

Timrå Icon: Kom ihåg hur borträknade Örebro var i fjol, och Rögle två år tidigare. På senare år verkar det ha varit lite av en fördel att gå upp via playoff.
Så helt omöjligt är det inte. Det gäller att pricka in formtoppen, och det verkar vi ju ha gjort.
Kommentera

El Maco: Jag skulle ge en femma för att höra Loobs tankar om Aplöven skulle gå upp :-) 
Kommentera

Timrå Icon: Mittåt, jag övertolkade "intressant" :-)
Kommentera

Nu verkar vår käre ordförande i SIF börja backa i frågan.....enligt tv4......han tycker visst att alla lagen bör varaöverrens .....mmmm
Kommentera

Timrå Icon: Det är Karlskoga och Karlskrona som är skräcken för serielökarna.

För Loobs gäng försvinner ju lite till av hemmamarknaden dessutom. Tror tidigare FBK lockat många Örebroare som nu fått ett eget lag. Karlskoga är kanske ett pyttegäng men kommer ändå att mobilisera en del sleepers som varit ljumma FBK:are. Å andra sidan kan kanske lite derbyn vara dunderkur för hockeyintresset i värmland.

Kommentera

mikenomad: Det vore förjädra dråpligt om de bäddat för att få upp DIF pch Malmö och så skulle vi mot all förmodan och mot de flestas vilja kravla oss upp i SHL likt den där katten i filmen Jurkyrkogården

Redigerad kommentar

Kommentera

sargad: Han sa ju aldrig att han trodde vi skulle vinna.
Bara att det skulle bli intressant ;-).

Vi får klä ut Eon till en soptunna så grabbarna tror vi är i Uppsala.
Då släpper kanske hemmapressen.
Kommentera

mikenomad: "Nu blir det intressant att ta emot Almtuna hemma nästa match!"  Med ett sådant utrop från gudfaderna av Jinx så blir det enligt alla Sfinxprinciper bergsåkert 0 påjnts i den matchen.

Blir jäkligt impad av detta lag. Känns som de har växt och utvecklat vinnarskallsmentalitet nåt otroligt under denna säsong. Vore kul om vi kan behålla laget till nästa säsong. 

Kommentera

DJ Hemp: Så resonerar en luttrad...
Kommentera

Bigthelin:

Jag, om man bara känt att vi har den där jämnheten och kylan som krävs hade man trott stenhårt på det här. Nu nöjer jag mig med att konstatera att det ser lugnt ut neråt och att allt kan hända i övrigt.
Kommentera

El Maco: Men AIK tycker att det är en bra idé att göra det så fort som möjligt. Sätter månadens socbidrag på att Örebro håller med.

Drömmen om det skulle bli verklighet vore ju, frånsett att Timrå gick upp, att både DIF och Malmö ändå missade...
Kommentera

mikenomad:

Ja, den är väl lite känd för det. Jag gav upp för länge sedan...
Kommentera

DJ Hemp: Enligt AB har Västerås spelat mot Mora ikv. Den tidningen är sjukt värdelös på hockey...
Kommentera

Bad_Brett: Det blir bra med fjorton lag men om ett år. Man  ändrar inte i seriesystemet under innevarande år om man inte vill vara ett Kalle Anka-förbund.
Kommentera

Bigthelin:

Detta är ju helt sjukt. Om utökningen till 14 lag blir verklighet, kan ni vara tillbaka i hösta serien nästa säsong! Vi MoDoiter håller tummarna.

Kommentera

DJ Hemp: Härligt! Asplöven har dessutom 1 match mera spelad.
Kommentera

mikenomad:

1 poäng upp till Asplöven, 15 poäng ner till Björklöven...
Kommentera

Det kan absolut bli kvalserien för oss, om SHL får va så pass idiotiska som de vill. Vara en av de tre bästa lagen i ett play-off ska vi klara. 
Kommentera

Jockz: FÅGEL smakade det där! Jag utnämner härmed Timrå till HA:s 4:e mest positiva överraskning så här långt. KHK ohotad 1:a, Asplöven 2:a, Almtuna 3:a och så Timrå 4:a. Nu blir det intressant att ta emot Almtuna hemma nästa match! :)
Kommentera

Jag blir lite nervös när de skriver att VIK pullade målvakten. Vet inte om det är bra eller dåligt för oss. Varför kan de inte skriva VIK took out the goalie på ren svenska???
Kommentera

fredriko74: Jävligt skön seger. Oväntat väntat dessutom då det var borta mot ett topplag och det brukar ju funka hyfsat.
Kommentera

Skön 3a boys!
Kommentera

Knylan: Helt otroligt skönt!
Kommentera

Berglund: HÄRLIGT
Kommentera

Smokey:slut 3-2 till timrå
Kommentera

Ja, 3 oväntade poäng! : )
Kommentera

Smokey:

SEGER!

Kommentera

Hur mycket är det kvar?????
Kommentera

Smokey:

3-3?
Kommentera

bar mofftak:

Fan, nu är det kört?

Och jag ligger steget efter på mobilen hela tiden...
Kommentera

DJ Hemp: Måste jobba:( Men vi har några andra gubbar på plats:)
Kommentera

Öppen kasse nu, eller...
Kommentera

är det dags att falla ihop nu igen..
Kommentera

Jaji, det var längesen ser jag nu...
Kommentera

Persson ute nu...
Kommentera

Berglund:

Inte alls otänkbart...
Kommentera

Jaji, det var längesen ser jag nu...
Kommentera

DJ Hemp: Hoppas han har nått värmande innanför västen såhär en mörk Januarikväll, som också stärker stämbanden :)

Redigerad kommentar

Kommentera

1609434 · »