El Maco: ...och är jag onödigt blödig mot Moringar så beror det på att det faktiskt är teoretiskt möjligt att LHC spelar kvalserie. Heja Mora och Djurgården!
73Sjöbba: Jag kan inte vara någon talesman för alla Timråsupportrar.Om någon skämmer ut sig på Moras plank är jag den förste att beklaga. Oerhört trist och beklämmande i sådana fall.
Men varför gå hårt åt mig som aldrig tilltalat karln överhuvudtaget mer än de gånger då han har hoppat på mig?
Jag har inte ens bett om hans åsikt. Ändå skall han tjafsa med mig. Han är ju snart lika jobbig som en viss annan skribent som diock håller på samma lag som mig.
Det är ju helt otroligt att man inte skall få debattera sitt egna lag utan inblandning från andra supportrar.
ernie eagle: Jag ömmar lite för Mora, det måste jag erkänna. Anledningen är att landets samtliga "hockeyexperter" år efter år placerar dem ohjälpligt sist i tabellen och att de år efter år fetknäpper dem på näsan. Jag kanske är lite pervers men jag finner stort nöje i att de som tror sig veta en massa åker dit så det bara sjunger om det.
En annan aspekt är att hur framgångsrika de än må vara, så kommer de av samma "expertis" alltid att vara nr.2 i dalarna efter Lif. Nu i veckan var det herr Wennerholm på AB som ondgjorde sig över Mora och proklamerade att" hockeyns framtid i dalarna den står Leksand för" han lovordade Ejendahls arena etc etc.
Moras existens i ES möjliggör dessutom att dryga gulligull mediaälsklingarna Leksand hålls utanför densamma, vilket jag finner mycket amuserande.
De flesta morasupportrar jag träffat genom åren har varit mycket ödmjuka och vänliga, det kan man inte beskylla leksands dito för.
När jag är ledig från mitt arbete och bara går på tomten och grejar då är träskor inte att förakta, det kan jag lova dig min bäste herre.
Det är väl ungefär vad jag orkar att knåpa ihop utan valium.
ernie eagle: Nu är ju det åt båda hållen. Jag kikade i Moras GB och såg att det slängdes åt andra hållet. Det jag har lärt mig på åren här på HS är att Metal Guru är en kille med huvudet på skaft och sunda värderingar. Respect!
gud: Jag har mejlat honom och gett honom mobilnumret. Vill absolut inte bråka. Jag har surrat med Greven ikväll. Och jag vet att jag är het och tjurig ibland.
Men vad fan låt mig vara det då. I 95% av fallen är jag schyst och resonlig. Jag kan bjuda honom på bärs bara han visar lite fingertoppskänsla.
Sedan vet ju att allt jag säger skall speciellt en kväll som sådan silas bort till 2/3,
Jag är grymt besviken. Gillar inte Mora. Men har inget emot supportrarna egentligen.
Fan om folk lärde känna mig innan de ignorerar mig så skulle de förstå.
Visst alla kan INTE älska mig och det är inget jag förväntar mig heller.
Per HApps: Nej, ingen tvingar mig att besöka Timråboken.
Men nu råkar jag vara medlem på Hockeysnack, som om du nu mot förmodan inte kände till det, är ett supporteröverskridande Hockeyforum på Internet. Själva idéen med ett sådant är att fans från olika lag s.k.a ramla in hos varandra, och byta åsikter. Särskilt efter att ens lag mötts tidigare under kvällen.
Men jag har förmodligen missuppfattat någonting igen...
Lägger å Tikare.se's vägnar in en efterlysning på bilder på den fina flaggan som Jimmy, Knylan, Dalan, Tobbe_d och Kattiz (kanske nån mer?) Jobbat med stenhårt i två dagar.
Såg att det fanns ganska gott om kameror så har ni någon bild som är i skaplig kvalitet, maila den till mig på [email protected]
Metal Guru: Du är saknad på MOras HS..Du har inte varit där nu på 1 1/2 timme ..dom andra där vill veta varför Du egentligen tycker om oss tikare o vårt lag så mycket o varför Du fortsätter att gnabbas med dina egentliga favoriter!
Metal Guru: Enligt radion så sköt Mora bara 1 skott!!!på de sista 40 minuterna...6 skott i första,1 skott i andra och 0!!!skott på mål i tredje.Och alltså 2 skott i förlängningen...Men kolla in J20.Igår 7-0 mot HV71 och idag J18 3-0 mot Leksand...Tänk om vi haft mer juniorer i A-laget då hade det kanske blivit mer måååål.Imorgon Söndag spelar J18 hemma mot Brynäs kl 16:30.Väl mött//Jampa
"Enligt den officiella skottstatistiken fick Mora stryk med hela 31-9, efter att bara ha skjutit två skott i den tredje perioden och sudden. - Jag har svårt att se hur den som räknat den officiella statistiken fått till att vi skjtit så få skott. Enligt vår egen skottstatistik har vi haft 17 skott på mål. I det här faller litar jag betydligt mer på den, säger Djoos."
bobbe: "Jag sitter lite och funderar på vad som är största skammen, Moras tråkiga "systemhockey" eller Timrås totala oförmåga att hantera den."
Ja, visst är det härligt. När motståndarna vunnit en sån här match så heter det att dom spelat tråkhockey. När det egna laget vunnit med samma metod, heter det att grabbarna slet och jobbade stenhårt för varandra. :-)
horcoff: Då har vi samma problem med andra ord. Bara det att ni oftast tar poäng mot oss med uselt spel vilket inte ens vi är i närheten utav att göra om man vänder på det. Fruktansvärt orättvist och bittert.
Ambroo: I det läget Mora befinner sig så har de haft svårt i "måstematcher" medans de kan varva med kanon-matcher mot topplagen som mot FBK och Frölunda sist. Såg inte allt för bra ut mot Saik matchen innan heller.
Frella: Jag hoppas innerligt för guds skull att du har rätt. Men samtidigt har det sett skitnödigt ut hela säsongen mot lag jag nämnde innan i ett tidigare inlägg.
Jag blir duktigt nervös inför tanken att t ex Skellefteå eller Mora tar en slutspelsbiljett och vi blir lottade mot dem.
Jisses vad genant att åka ut emot Mora eller Skellefteå. Kan nog söva mig med starksprit och tabletter i sådana fall.
Jag vill drabbas utav minnesluckor ifall detta hemska scenario skulle inträffa.
Ambroo: Man får väl hoppas att laget är nedtränat vid denna tidpunkt på året också. Vilket väl isf förklarar de tunga benen. För även om inte slutspel är klart i teorin så ska det mycket till om man ska missa nu.