1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590302 inlägg · 6216 ämnen

Youth is wasted on the young

« · 199075 Till forumet

Sv: Youth is wasted on the young
Bragd-Birger:Vet inte...Knappast alla avskyr lånen tror jag men det är klart att jag tror Sundsvall skulle ligga på samma plats utan dom tre,kanske till,och,med bättre med tanke på Hanssons avgörande utvisningar.Både Hansson och lill-zäta kan bli en förstärkning till playoff dock.Men okej vart ska dom tre få spela annars då tycker du?Dom matchas nog bättre i Sundsvall än i något jäkla J-20 lag ska du se.
Kommentera

Nike89: Du får ursäkta min negativa människosyn, men jag väger nog inte in sundsvallsupportrarnas omdömen när det gäller Hansson-Tägtström-Zetterströms vara/icke vara i Timrå. Har följt den hätska 'debatten' på ert plank hela hösten och närmast tyckt synd om stackarna som tvingas spela i denna unkna atmosfär. Fattar inte varför man har ett samarbetesavtal med en klubb vars supportrar avskyr de spelare man 'tvingas' låna.
Kommentera

Bragd-Birger:Hansson har både spelat bättre och passat bättre i Sundsvall Hockey men i Elitserien...Skulle inte tro det du!Tägström får numera sällan spela ens i Sundsvall men han platsar garanterat i Timrås förstafemma=)Hansson är knapasst Sundsvalls bästa back.Enligt mig finns det fem bättre.(Tjobba,Ivan,David,Svebba och Jimmie)
Kommentera

Youth is wasted on the young
Har svårt att ta till några suicidala utspel efter gårdagens debacle. Kapanen/Freddan skadade, Lind likaså. Antar också att det i någon mån förbereds en liten formtopp när slutspelet börjar. Bajs händer.

Håller dock med nedanstående skribenter som efterlyser mer ungdomlig fräschör på isen. Timrå har just nu en för klubben fullkomligt unik situation. Slutspelet är stensäkert, och 11 omgångar återstår. Utnyttja detta tillfälle! In med någon av juniormålvakterna från start nästa match. Ge dom bra förutsättningar, dvs 'känn på hetluften, ta det lugnt, du har vår fulla tillåtelse att misslyckas, se det som en träning inför framtiden, bla bla'. Samma med Lauritzén, Zetterström (är han helt ute ur bilden nu?), Hansson och möjligen någon mer (Tägtström?).

Kent-Anders har gjort en bragdartad insats så här långt, men på juniorpunkten förtjänar dom kritik. Kolla på hur det gick för Hansson förra säsongen. Han fick chansen av Molin och visade sig vara en smärre sensation. Var är han i år? Har han helt plötsligt blivit sämre eller är det så att han bara inte får chansen längre?

Timrå är en liten elitserieklubb. Vi har inte samma resurser som FBK, HV71, DIF, m fl. Därför är egna, bra juniorer en livsnödvändighet. Man måste ha som ambition att plocka upp någon/några varje säsong. Ge dom chansen, visa juniorerna att vägen ligger öppen för den som vill, orkar och kan.
Att tänka kortsiktigt i detta läge är livsfarligt. Vi ligger tvåa i serien nu, men det innebär inte att det är något once-in-a-lifetime-tillfälle att greppa SM-bucklan, nu eller aldrig liksom.
Vi vet redan att det blir elitseriespel även nästa säsong. Börja bygg för detta redan nu.
Kommentera

« · 199075