prosten: Är han inte alltid det...:) Tycker faktiskt att Zäta är Sveriges bäste utespelare i hela turneringen så här långt, han är den ende som hållit en hög o jämn nivå under hela turneringen så här långt... Våra övriga stjärnor har gjort någon enstaka bra match för att sedan vara osynlig i nästa o vissa blixtar till 1-2 ggr per match för att i övrigt vara osynlig...
Jo nog var Z:a kung alltid, och han visar verkligen upp ett stort fighterhjärta när han lyfter fram hela det Svenska laget till en skön seger! Weinis, Z:a & Jönsson funkar riktigt bra!
Matchens lirare och även stolt ägare till en X-Box, och som Z:a sa själv "nu får Weinis ha sitt TV-Spel för sig själv" ;) !
Och vi får inte glömma bort den store hjälten i det Svenska målet! Tänk vilken press han hade på sig när Tyskarna gjorde 2-1 precis när klockan stod på 20.00 i den 1:a perren!
Salo har ett psyke av stål och jag beundrar honom mycket hur än det går i detta VM!
mike66: det har jag iaf inte gjort, detta var nog en viktig match för Salo att vinna. Men nu är det en helt ny match mot Slovakien och inget ska tas förgivet, det som gjorde att Tre Kronor vann ikväll stavas "hårt arbete" det är det som krävs, inga isprinsessor vill jag se mot Slovakien utan ett hårt arbetande Lag, får vi det så vinner vi.
mike66: Zätas styrka sitter i hans arbete över hela planen. Han kanske inte är den dära inbitna målskytten men ack så viktig för ett lag oavsett om det är Landslag, ES eller NHL.
Visst är det Z:as styrka iget snack om den saken, men jag tycker också att han har ett par tre fina målchanser i varje match och jag skulle verkligen unna honom att få trycka dit trissan nu!