1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590723 inlägg · 6217 ämnen

Z med till OS!

38605 · » Till forumet

Sv: Z med till OS!
Zätas hockeyfrilla är fulländad till OS, för ännu ser den lite oborstad ut. I vilken kategori (enligt bifogade länk) tycker du Zätas frilla hör hemma?
Kommentera

Jag bara undrar, är hockeyfrillan inne igen?
Kommentera

Grattis "Z" till platsen i os laget. Hoppas att du gör lika bra ifrån dej som mot finland i globen då du gjorde 4 mål.
LYCKA TILL I OS!!!
Kommentera

Härligt Hardy Nilsson!!! Du vågade trotsa de flesta... Tycker det är helt rätt trupp han tar ut...

Det är hårdkonkurrens o jag tycker han gör helt rätt när han tar ut Mattias Johansson, hade själv inte ens tänkt på honom i det sammanhanget men jag hörde att han blev uttagen så kändes det helt rätt... Han är en defensivt skicklig center som är bra på att teka o passar in i spelsystemet... nån sån finns inte i NHL...

Zetterberg är ju kul att han kom med... Han har klivit fram i år o visat att han är mer än bara en kille som är bra i den offensiva zonen som ex petade killar som Huselius o Nylander är...

Holmström, Arvedson o PJ Axelsson är bra grovjobbande torpeder o känns ganska rätt att de är med...

Nyckeln till framgång lär bli Foppas medverkan eller ej... Kommer han med kan vi slåss om guld, om inte Brons...

Lidström lyckades inte fullt ut för 4 år sedan o blir mkt viktig i år... han ska spela i snitt varannat byte i slutspelsmatcherna tycker jag... I övrigt var backsidan precis som väntat... kändes mkt given...

På målvaktssidan var det kanske överraskande att Tellan kom med, kanske för att det måste finnas minst en Djurgårdare i truppen men det känns som om 3:e målvaktsposten kvittar vem det blir, de sitter ju bara på läktarn ändå...
Kommentera

Det ska bli otroligt roligt att följa OS i år sen så blev det ännu roligare nu när Zäta kom med. Sen får vi se om han lyckas ta en plats eller om han kommer få se matcherna från sidan.

Om Forsberg inte kommer att spela i OS, kommer det bli väldigt intressant att se vilken spelare Hardy väljer att ta med istället.
Kommentera

Hmm..Z till OS..ganska självklart..
förvånande att inte Huselis kom med..
men det finns säkert något vettigt bakom
det..tror att hårda Hardy har något på gång
när man läser om vilka spelare som kom
med till OS..det ska bli spännande att följa
vårat landslag i detta OS..nu ska vi suga på
att "våran" Z ska vara med...hur läckert
som helst..FORZA TIMRÅ IK
Kommentera

Zäta lyckades ta sig med till OS. Men jag tror att han kommer att få nöta bänk men det här är otroligt stort för honom.

Sen så tycker jag ändå att Hardy har gjort lite konstiga uttagningar tycker egentligen inte att Zäta och Mattias J ska ha någon plats i årets svenska OS trupp.
Kommentera

dr Dängroth och rådbjer: Det är ju bra att Hardy Nilsson och Anders Hedberg satsat på ett spelsystem de själva tror på. Då vet journalisterna vilka som ska "ställas till svars", om det inte blir medalj. I Canada kommer i första hand spelarna att få ta emot ris eller ros. Där är allt annat än ett guld, ett misslyckande.
Kommentera

dr Dängroth: Huvet på spiken....AJ! :)
Kommentera

Ibland undrar man varför vissa som vet allt inte satsar på att bli coacher i Tre Kronor..? Vartenda landslag som presenteras i fotboll eller hockey är ju helt fel enligt experterna. Det blir mer och mer så för varje år...
Coacherna får ju nästan ägna mer tid åt journalisterna än åt laget de tar ut. Likväl säljer de sedan bilagor och lösnummer sedan med feta sensationsrubriker när det går bra. Denna negoinställning är ju en garant för ett ev misslyckande "vad var det vi sa..". Inte lätt att ha ideer och visioner om "Big ice hockey" och sedan möta grämelsens tjänare redan vid dagisgrinden. Klart att man kan bli förbannad som idrottsman om man inte tas ut, men att hänga ut det i pressen är patetiskt. OS kommer om fyra år igen och man får acceptera det lag som finns och som Hardy och Hedberg tagit ut vare sig man vill eller inte. (Huselius kanske ändå tar plats till sist till detta OS..)
De senaste åren i internationell hockey har inte varit helt lysande men äntligen börjar ett ljus skådas. Att kalla Zetterberg en sämre spelare som får följa med är tjänstefel..läs länken. Att ställa Huselius mot Zetterberg är inget dessa två tjänar det minsta på, dessutom är det oväsentligt om man inte fattat att Hardy tar ut truppen på hans bedömning hur dessa spelare spelar i spelsystemet. Utan spelsystem lyser inte stjärnorna speciellt starkt och utan stjärnor kan inte ett spelsystem bli självlysande.
Kommentera

Tänkte bara säga GRATTIS Zäta!! Helt rätt att du kom med!! Lycka till i OS
Kommentera

Det skulle vara riktigt kul!!! Skrev ett brev via aftonbladet förrut,,det var ju inte precis "snälla" ord!!
Kommentera

Smokey: Jag måste säga att det där var ett riktigt kanoninlägg.Varför inte chatta med Wennerholm idag på AB om detta? Då skulle jag garva ihjäl mig!! :)
Kommentera

Avdelningen oviktigt vetande. Zäta berättade idag för mig (om än via radioprogrammet "Ketchup sport") att det han gillar bäst från julbordet är hårt bröd med skinka och senap. Stefan Liv gillar bäst rödbetssallad och köttbullar. Så nu vet ni vad som måste finnas med på julborden hos de kommande Detroitspelarna.

Olgas furir: Tack för den julhälsningen, i en annan "tråd". Hälsar tillbaka och meddelar att den skånska kylan snart gjort Bäckhalladalens is åkbar. -5° just nu, så på juldagen kör vi "idioten" där, för att avreagera oss höstens alla poängförluster.
Kommentera

Så enkelt är det Huselius är ingen stjärna i landslaget allafall inte hitills, Zetterberg har visat att han kan spela både defensivt och offensivt, men ok Husse har gjort lite mer mål än zäta allafall i klubblaget. Sen att M Johansson kom med vare liten överraskning
även om det är en klippa i Landslaget så får han chansen att visa upp sig på den stora scenen, och han spelar i Sveriges bästa lag så har självförtroende som är bra att ha. Skrällen tycker jag är
T Öhlund kom med som gjorde en minst sagt bedrövlig VM sist.
Tror nog inte sista tåget gått för Husse.
Tror faktiskt att Foppa missar OS men visst hoppas man ändå på han, den störste Foppa förstås
Kommentera

Sorry Hälge. Ska bättra mig :)
Kommentera

jovisst...
Kommentera

carina och skalpis: Den här tråden verkar ha övergått till en diskussion mellan S-holm vs G-borg,så ni kan väl fortsätta den på era sidor eller via mess...?
Kommentera

Dunkelspiel, Dunkelspiel....
Kommentera

carina> men om zäta passar, borde inte husse passar. De är samma sorts spelare, men husse är några gånger bättre. Hardy gillade inte huselius i VM heller...

Hur många gånger har GBG anordnat vm tidigare?
Kommentera

Smokey är dum, jättedum.

Tänk att sitta och driva med något så fint som den svenska jantelagsdemokratin. Jag tycker att totalitära pöbelvälden är det bästa sättet att styra ett land.

Vem vet, om en snar framtid så kanske teknologin har nått det stadiet att alla som vill kan sitta framför TV:n och styra spelarna i nåt slags gigantiskt TV-spel.

För övrigt verkar Sveriges OS-lag mest bestå av USA-are och kanadicker tryfferat med en och annan svensk.
Kommentera

Skalpjägaren >>> Trevligt att du är alert och svarar fort. Jag bor i Stockholm men är ifrån Eskilstuna. Att Tellan kom med är ju kul för honom men för mig kvittar det vem som får sitta i finkläder på läktaren och titta på matcherna. Att jag inte gillar Huselius är en fabrikation från dig. Jag har ingenstans antytt att jag inte gillar honom. Han är en mycket bra spelare som kanske inte riktigt passar in i Hardys upplägg. Och nej, jag hade inte hellre sett DIF i OS.
VM? Ja, ni har det nästa år. Hur många gånger har Stockholm haft det?
Kommentera

Carin> ja ni från stockholm måste ju vara nöjda, tellan kom ju med istället för liv. Men det är ju GÖTT eller hur? Fast att du inte gillar huselius förvånar inte, du hade väl hellre sett djurgårn till OS...
Men ishockey-VM kan ni inte ordna, det tar götet hand om...
Kommentera

Ja FY på dig Smokey. Nu får DU sluta upp med att hindra utvecklingen av svensk hockey internationellt. :)
Ditt inlägg måste ju ha förstört hockeyn för iaf 10 år framåt...*asgarvar*
Kommentera

Helt rätt att ta med Z före Husse o Modde, han är ung o kommer att fortsätta spela i 3kr.
Kommentera

smokey> tråkigt att du ska vara ironiskt när os-laget lider...
Om nu en jävligt duktigt spelare som zäta kommer med, borde då inte en spelare som är många gånger bättre (Huselius) komma med...
Synd att såndana som du hindrar utvecklingen för svensk hockey internationellt...
Kommentera

Hardy är dum i huvudet. Varför inte köra den välprövade komunistmodellen?
Alla hockeyspelare ska tjäna lika mycket pengar. Ingen får ha mer än någon annan.
Sedan så låter man alla Sveriges ishockeydistrikt nominera talanger från sina klubbar i öppna lokala folkomröstningar.
Dom som fått flest röster går till någon form av regionsfinaler där en folktribun bestående av lika folkligt valda hockeydårar. DVS kritiker, förståsigpåare eller allmänt obstinata typer som väljer ut max 5000 slutliga kandidater.

Sedan kör vi en helt vanlig riksomfattande folkomröstning där OS-laget slutligen tas ut. Då blir det total rättvisa, och ingen kan gnälla över att någon tagit ut fel lag. Laget styrs givetvis med någon form av joystick från TV-sofforna. Hardy får finna sig i att severa sportdryck och hålla koll på båsdörr mm. Dessutom så ska ingen tro att den är bättre än någon annan. Får man som spelare över 3 meter spaltutrymme i dom givetvis överstatliga tidningarna, så får man helt enkelt sluta lira hockey och börja jobba i gruvan i stället. Eller så kan man ställas mot en vägg och sjutas för att man inte är tillräkligt folklig.

RÄTTVISA TILL FOLKET OCH ISOHCKEYVÄRLDEN!
Kommentera

Madde: Glögg o glögg, det är fingrarna som har problem, Parkinson. :)
Kommentera

jaa själv klart är han värkd en plats i os trupen man får gratulera!!!=)
Kommentera

jag tycker att zäta för tjänar platsen sedan sweden hockey games...... han är ju hur bra som helst... mmmm man får ta och gratulera honom.... =)
han har ju inte den pressen han har i timrå......
han får göra som han vill på isen som peo sa =)

GRATTIS ZÄTA!!!!!!!
Kommentera

Självklart tycker jag att det är kul att Z kom med till OS, för hans skull! Men ska jag tänka på landslagets bästa kan jag inte fatta att han gick före Husse, Höglund och Nylander.

För det är väl inte meningen att det ska skapas rutin under OS, utan rutinen ska ju finnas där om vi nu ska ha en chans att vinna OS.
Men det är bara att säga grattis till Zäta och lycka till!!!
Kommentera

jag tycker det är kung att Zäta togs ut =)
fan vad kung... hoppas att han visar hur duktig han kan vara..... tror det kommer gå bra..eftersom han inte kommer ha samma press på sig som i elitserien......

KOM igen Zäta
Kommentera

Det finns inte många med en utvecklingskurva som bara går åt ett håll, som kan spela ilag med vilka som helst, det senare hänvisade Hardy till. Husse är bra, Sedinarna är bra men alla stagnerar, dock icke Z. Inte än på långa vägar.
Samarbeta med IFSH självklart. De som tjänar på detta är båda parter. Sammanslagning icke! Men f.n. finns inget att hämta för TIK. Däremot borde IFSH ta vara på chansen nu när visionen så öppet har gått i kras.
Kommentera

Rådbjer: Hur har du blandat glöggen du dricker?

Skalpjägaren: Huselius kom inte med pga någon orsak. Är det inte lättare att bara acceptera det?

Vilka julklappar som kommer! Zetterberg till OS, Bergersen till Giffarna. Truppen är så gott som klar, saknar bara en underskrift. Julen kom lite tidigt i år men tacksam är jag!!!!

Sluta käbbla och njut av julefriden!
Ha en underbar jul allihop, oavsett klubbtillhörighet.
Kommentera

Z i OS. Vad roligt. En julklapp till alla rättrogna. Var det Pekka senast?
Kommentera

swen> ja, såg just på svt att han e anfallare... sånt som händer om man vill till OS...
Kommentera

skalpjägaren: Hockeymagasinet har ändrat sig nu, Mathias Johansson är inte längre en storvuxen back. Det svänger fort i hockey. Vem ska man lita på, som det heter i visan. ;-)
Kommentera

Åh fan, där ser man...

Men ändå!!! Huselius ska med!!!
Husse tar ut många spelare i OS-truppen enligt min mening...
Kommentera

skalpjägaren: En liten detalj, innan du ringer Hardy. Mathias Johansson är back, så han konkurrerade inte ut Huselius.
Kommentera

nu jävlar hardy!!!
Kommentera

Här kommer länken igen Skalpis, bara att slå en pling och skälla som en bandhund.....
Kommentera

mike66> tomten bor la i timrå också...
Vem har hardy mobilnummer?
Alla mobbar hardy!!!
Kommentera

skalpjägaren:
Det är därför Tomten är så snäll med oss i Timrå...Röd & Vit ska det va annars få de va....Och visst kan jag förstå din besvikelse....Vad jag har sett av Mattias så har han väl inte gjort så mycket väsen av sig i landslaget men ring gärna till Hardy och snacka med han. Det låg en länk med Hardys mobilnr här på sidan idag så det är väl bara att telefonbomba honom då...Ha en riktigt trevlig Jul nu alla Hockeysnackare så lär vi väl mötas lagom till Annandagen igen.....Väl mött i Ladan alla TIK:are....KROSSA MoDo....
Kommentera

däng>> ja, och det var nog inte första gången heller...
Kommentera

Förra inlägget riktat till skalpjägaren i snöfattiga Götet ang. Husses plats i OS-laget.
Kommentera

dr Däng..: Ja det var det jag menade men jag har svårt odren okväll.:))
Kommentera

Det sägs att de singlade slant, något de lärt sig i Ryssland;)
Kommentera

skalpjägarn: Nu vet jag varför Husse inte kom med!
Lottdragning. :))
Kommentera

mike66>>> att tomten är Röd & Vit vet väl alla, FORZA FRÖLUNDA!
Kommentera

skalpjägaren:
Håller med dig att Tomten kan vara rätt orättvis ibland. Visst borde väl Huselius ha varit med, kan jag hålla med om....Tur att Tomten ändå är Röd & Vit......FORZA TIMRÅ.....
Kommentera

38605 · »