Tranås AIF

3704 inlägg · 900 ämnen

Inför premiären...

Inför premiären...
Nu är den inte långt borta... premiärmatchen mot, för mig relativt okända, Tranås. Har aldrig ens varit där. Än mindre vet jag hur er klack beter sig. Läste nånstans om att ni kanske varit något osportsliga under nån match nyligen, vet inte riktigt vad, men hoppas att det är osanning. Laget däremot verkar vara skapligt bra, med tanke på resultaten under försäsongen.

Nu är träningsmatcherna slut, allvaret infinner sig och försäsongen ter sig nästintill betydelselös. För mig och Lif betyder kommande säsong mycket nytt. Nya hallar, nya supportrar och inte minst helt andra matcher. Att Leksand vunnit mot ES- lag, men inte spelat riktigt upp till förväntningarna mot de AS- lagen man mött ser jag som en del av det "nya". En annan typ av spel helt enkelt. Har väl bittert fått erkänna, att det som skulle bli en "semester" i själva verket kommer att bli en kamp med på förhand ovisst resultat. Jag tar inte för givet att vi vinner premiärmatchen, men tror att vi kommer att gå segrande från matchen, såväl på isen som på läktaren!

Jag kommer vackert blå-vit!!! ........(och många andra med mig)
Kommentera

« · 9303