Tranås AIF

3704 inlägg · 900 ämnen

TAIF 03/04

« · 251132 Till forumet

TAIF 03/04
För att skapa viss debatt så ska jag nu förutsätta att Taif håller sig kvar i serien och analysera laget inför värvningssäsongen:

Tränare: behåll Hobér eller skaffa ett tungt tränarnamn typ Arto Routanen eller annan topptränare!

Målvakter: Byt ut båda 2! In med Fors plus en förstemålvakt typ Manne Fredriksson!

Backar: Behåll Bremer, Patrik S, Macke P, Terner och Dower. In med 3 nya backar rutinerade och defensiva av allsvensk klass tex Lefwerström i grums eller Henrik Karlsson Oskarshamn.

Forwards: Behåll Mange A, Skidén, J ström, Tobbe, Holmgren, Jeff G, Magnusson, Fashutdinov och Magnus Svensson. Ersätt Holmström om han slutar med en rutinerad elitserieräv tex Niklas Brännström. In med 2 nya centrar av bra allsvensk klass samt. en ytter av topp-div1 klass tex Jimmy Lund i Borås!

Tänk på det ni!
Kommentera

Sv: TAIF 03/04
nr tretton: Håller fullständigt med dig när det gäller målvakterna!
Taif måste satsa mer på juniorerna, tex Bremer har bra förutsättningar för att ta en ordinarie plats men för f-n ge honom chansen i några matcher och visa vad han kan!!
Både Terner och Dower hoppas jag stannar i Taif, två mycket bra backar. Sen vill jag ge beröm till Holmgren som verkligen visar kampvilja ständigt trots att han e långt från den störste spelare i Taif!! VÅGA TACKLA!!

Forza AIF!!
Kommentera

Det är enligt en dansk hockeysida jag kikade på klart att Manne Fredriksson lämnar sin danska klubb! Se nu för guds skull till att få hit honom, Taif!
Kommentera

taifaren:

I alla fall Terner..........tycker att TAIF har två backar av bra allsvensk klass och det är Terner och Ivars. Dover kommer till korta alldeles för mycket.
Kommentera

TRex: Dower har inte kommit till sin rätt denna säsong! Han är en mkt duktig offensiv back som denna säsong fått lägga allt för mkt kraft i defensiven för att täcka för Ivars offensiva spel! Återigen är vi där med alltför många offensiva backar vi har bara en defensiv och det är Macke P!
Kommentera

TRex: Kan meddela att Terner inte spelar i AIF nästa säsong, hans flyttlass går så snabbt som möjligt efter sista matchen, enligt säkra källor.. Hans flickvän bor i Helsingborg...bara så ni vet!!!
Så tyvärr är han förlorad för AIF... Lutar mest åt Rögle...
Kommentera

Samlade rykten som jag hört både sanna och mindre sanna!

Throgen och Mattsson - ej nytt kontrakt???

Svensson-västerås,norge,hv71?
Terner-rögle,stockholm?
Dower-Halmstad,Örebro?
Ivars-Oskarshamn,Halmstad?
Karlsson-Arboga?

Skidén-slutar?
Holmström-Slutar?
JStröm-Norge,oskarshamn?
Olsson-ej nytt kontrakt???
MartinA-ej nytt kontrakt????
Johwelin-Nybro?
Suuronen-Arlanda?
MangeA-Växjö,Rögle,mora,halmstad,arboga,örebro,oskarshamn,västerås,nybro,norge???

en del rykten in om man klarar sig kvar finns oxå:
Rnny Johansson f,Mariestad
Jeff Gustavsson f,HVj20/Taif
Daniel Spasic mv,Halmstad
Mårten Parbrand b, Halmstad
Håkan Nilsson f, Hästen
Kommentera

Jag är mycket tveksam till att Johan Hult skulle välja Taif, han tar en plats i vilket superallsvenskt lag somhelst enkelt!
Möjligtvis då att Taif med lite tur skulle kunna locka till sig Niklas Brännström! Men de två viktigaste sakerna att tänka på är en målvakt och och tränare, bägge med mycket rutin!!
Manne tycker jag inte Taif borde satsa på utan en helt ny rutinerad målis som kan stå de allra flesta matcherna och sen ge Fors kunskaper som andremålis som han kan dra nytta av i framtiden!!
Sedan måste taif fixa en erkänt bra tränare!

FORZA AIF!!
Kommentera

Terners flickvän bor i Stockholm, det är dit han är på gång....
Även Calle vill flytta hem igen....
Kommentera

Pappa F: Hon bor i Helsinborg, sin hemstad, ska det vara så svårt att fatta!!!! Hon har precis hoppat av lumpen, och går bara och väntar på att Terner´s säsong skall ta slut....!!! Så det lär bli Rögle för hans del!!!! Möjligtvis att de flyttar tillbaka till Terner´s hemstad Falun, de har inte bestämt sig ännu!!!
SÅ är det!!!
Kommentera

Ett intressant målvaktsnamn är onekligen Jens Iwarsson i Rögle!
Kommentera

JR: Lite tveksam att Terner tar plats i Rögle, den som lever får se.
Kommentera

Ja det ska vara jävligt svårt att fatta eftersom hon ska gå polishögskola i sthlm, men det är klart det går ju att pendla...!!!!!
Kommentera

Silly season är livet! Och den har ju inte ens börjat på riktigt för vår del ännu!

Grums - Taif 2-8
Kommentera

Pappa F: Hon hoppas komma in på polishögskolan i framtiden, det har du rätt i, men än så länge har hon inte fått något positivt svar från polisen..!!! Så därför bor hon som sagt i sin hemstad Helsingborg, eftersom hon påbörjade en militärtjänst i Marinen, som hon nu har hoppat av... Många turer, men tro mig, jag vet!! Är också tveksam till att Terner tar plats i Rögle, men den som lever få se...
Ikväll är det 3 pinnar som gäller annars kan vi skta in oss på Nittorp nästa år..
Kommentera

Patrik M: Det är jag också, men han har sagt att han ska göra ett försök i alla fall.. Bara att önska honom lycka till!!!!
Kommentera

Merxx:

NU JÄVLAR......Förlust finns inte.........
Kommentera

Jag undrar om någon skulle vilja hjälpa mig att reda ut en fråga som jag länge undrat över?

Vet någon var Terners flickvän bor..:)
Kommentera

Krekula: Tror AIK kan ta den sista platsen till Elitserien efter Brynäs, de har bara 2 pinnar upp nu, och tänk på vilka förluster de har fått, 5 sek mot Brynäs och 1 min mot Skellefteå.. Tror de blir livsfarliga!!!
Ha´t gött
Kommentera

Satt och kikade lite efter intressanta spelare eftersom jag inte ens tänker tanken på att vi kan åka ur!

Mårten Parbrand b Halmstad ryktas hem till östergötland men varför inte välja Taif istället!
Andreas Westlund och Henrik Karlsson får båda gå från Oskarshamn två riktigt bra backar som jag gärna ser i Taif.
Målvakten Jens Iwarsson ryktas bort från Rögle skulle kunna bli en bra förste målis i Taif.
Jonas Almqvist i Örebro är en spelare som skulle passa perfekt i Taifs offensiva hockey. Henrik Löfsäter från samma klubb är en stor stark anfallare som är lite det vi saknar i Taif.
Backen Andreas Jungbeck i Troja en stark och fysiskt spelande back som skulle passa i Taif.
Centern Johan Arvidsson i Nybro som ryktas från klubben kanske kunde vara ngt för Taif.

Kollar man serien under så hittar man Backen Jonas Eriksson i Mariestad. En del forwards oxå tex Jimmy Lund Borås, Ronny Johansson Mariestad, Håkan Nilsson Hästen!

Vill även slå ett slag för 2 yngre spelareGustav Engman back född 85 som spelar i Hvs j20 och forwarden Erik Hjalmarsson född 83 från Gislaved!
Kommentera

Merxx: Vi får väl hoppas att det finns personer inom taif som arbetar med alternativet att vi åker ur. Vi har inte vunnit en av de, som jag ser det, 4 nyckelmatcherna eftersom vi inte splat dem ännu. Nyckelmatcherna är växjö och troja hemma samt sunne och mariestad borta, vinst är ett måste!!! Växjö kommer att gå upp, de har vunnit flera nyckelmatcher, vi har inte ens spelat någon ännu. Det här blir tufft, stentufft eftersom vi inte fick någon poäng i troja eller växjö.
Kommentera

hepp: Skulle nog vilja påstå att ALLA matcher är nyckelmatcher. Vi har definitivt inte råd med mycket mer en de 6 poäng vi redan tappat. Troja har ju nu både Oss och Växjö på bortais medan vi har 4 hemmamacher kvar. Varav två är mot just Troja och Växjö. Det borde tala för oss men vårt föredetta glimrande hemmaspel har ju inte varit direkt fläckfritt i år.

J.R: Kul at du tror på Gnaget men det blir nog tufft. Klumpiga insläppta mål i slutet mot både Skellefteå och Brynäs. Men liket lever!!!

Recoba: Ja det med Kumla stämmer. Vet också att Raggets mamma är bördig Närking.
Kommentera

Så sant "gubbar"!
Vinst mot grums och sunne hemma är ett måste, vinster mot sunne och mariestad borta är ett måste! Sedan måste vi helst vinna hemma mot både växjö och troja! Med andra ord måste vi vinna alla matcher som är kvar under förutsättning att Troja och Växjö vinner sina matcher!
Kommentera

hepp:

Vänta bara det kommer snart en snöplig förluft för Växjö.......det skulle förvåna mig mycket annars.
Kommentera

Krekula: Visst är alla matcher viktiga. De matcher jag inte räknade upp tar jag för självklara vinster (likaså de vi redan vunnit). I ett kval måste bara sådan mathcer vinnas. De 4 nyckelmatcherna är betydligt svårare men vinst är ett måste i förmodligen samtliga 4. Ännu har vi inte beviast något i kvalet, vi har tagit två vinster som varit självklara.
Kommentera

TRex: Jag undrar det. De är nog jävligt laddade efter att ha misslyckats i kvalet flera år tidigare.
Kommentera

Hörde ryktas att Håkan Falkenhäll ska lämna borås! Vore ngt för Tranås en riktigt bra och rutinerad back!
Kommentera

Såg även att vår gamle skarpskytt Jocke Andersson ska lämna Kristanstad!
Kommentera

« · 251132