Gavelo: ja, känns som Garpenlöv gått på coola namn men glömt helheten. Skellefteå kedjan dominerade inför vm men tog bort en när det väl började. Har vi verkligen inte en bättre målvakt än Reideborn ledig? Har alla andra khl målvaker tackat nej?
Hank: Truppen är ju rent av dålig, många chansningar och en coach som inte verkar få ut något av sitt material, spelare som Olofsson och Rakell är ju faktiskt (tyvärr) helt värdelösa idag.
Tarasov: Att inte Joel Persson är med från Växjö är obegripligt. Saknar även några Rögle spelare som borde platsat. Vet dock ej om de tackat nej pga skador
Spock: Kinch ligger väldigt bra till, men minns även med vämjelse LG Björklund som inte sa särskilt mycket relevant. Minns mitt under ett spännande powerplay då kan inte riktigt visste vad han skulle säga utan kläckte -” nej Rolle (stoltz) , nu får du säga något roligt.. säg något roligt Rolle”
Detta som sagt mitt under motståndarnas intensiva press mot tre kronor i jakt på kvittering
Olle: Och efter det börjar tredje perioden och återigen Nils Ekmans väldigt artikulerande övertydliga stämma där det låter som han pratar med en treåring. Det är u knappt han låter kommentatorn höras... Nä det här är parodi på hög nivå. Saknar Arne och Ankan där Ankan sa "intensiteeeet" vartannat ord. Det var tider det
Spock: fy fan, jag satt just och saknade Viasats sändningar och kände spontant att jag skulle vilja lära mig lite mer om det här med SMS och döm om min förvåning när jag slår på SVT1 och ser den förbannade målburen i studion och den förbannade målvaktsutrustningen och det förbannade SMS igen. Snudd på satir.
mattias - 74: Sverige gör som damerna och åker ur A-gruppen. Eftersom HC är Djurgårdare får han sitta kvar då han anses kompetent nog för att ta oss tillbaka till A-gruppen. True story!
Spock: Nja tror Sverige gör en -87 tar sig vidare med hjälp av domstol och går rent i slutspelet , guldet firas framför åtta flaggviftande miljöpartister och Pagrotsky
Spock: I grunden är det bra med jämnare VM, det är rätt så jämnt och när de lite större nationerna inte kan hämta sina kanoner från NHL är det jämnare än vad man trott hittills. Tycker ingen i Sverige sticker ut med någon spetsegenskap. Men påtaglig risk att vi ryker i gruppspelet.