Tittar man på trupperna så är väl Ryssland det laget som har mest namnkunnigt lag med de flesta spelare från KHL, Kanadas lag vet jag inget om men många av spelarna i de andra inhemska ligorna brukar vara riktigt bra så det blir intressant och se.
Slovakien har ett intressant lag likaså Finland, svårt att tippa. Sverige känns som det kan bli fågel eller fisk.
Spännande match direkt idag mellan Ryssland och Tjeckien.
Jag tippar att Ryssland vinner guld bara baserat på trupperna ;)
mattias - 74: Det sjuka är att Boyce fick en snarlik tackling i HockeyAllsvenskan och att det då inte ens blev utvisning. När man ser internationell hockey blir det uppenbart att vi måste bli bättre på att skydda spelarna.
Helt enig, det jag menar är att jag som följer NHL ser väldigt sällan spelare klaga på domslut, klart det förekommer men inte som i SHL där domarna faktiskt många gånger gör horribla domslut och såklart måste få höra det.
Vet inte hur utbildningen av domare går till i USA / Kanada men bra verkar det iaf vara
Spock: I grunden är det bra med jämnare VM, det är rätt så jämnt och när de lite större nationerna inte kan hämta sina kanoner från NHL är det jämnare än vad man trott hittills. Tycker ingen i Sverige sticker ut med någon spetsegenskap. Men påtaglig risk att vi ryker i gruppspelet.
Sverige spelar sin första match 22 maj och hela hockey-VM sänds i SVT.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zgKwmv/allt-om-hockey-vm-2021--spelschema-datum-och-tider