Monno: Känns exakt som I JVM....Då skulle Lindholm vara playmaker...Men Forsberg älskade pucken svartsjukt...Han känns tunn och valpig i sitt agerande. Håller inte, bänka!
7804: Forsberg är fan precis som när han spelade JVM. Skjuter själv i alla jävla lägen. Inget fel att skjuta men ibland kan ju någon annan faktiskt ha bättre läge. Eller att man väntar in laget.
Bäckström är väldigt spelskicklig och duktig, men varken Hörnqvist eller Forsberg imponerar på mig. Däremot imponerar både Landeskog och Söderberg. Jag hade nog bytt plats på Hörnqvist med en ur denna duo för att få igång andrakedjan.
Backspelet och målvaktsspelet är däremot gudomligt, även centersidan spelar bra.
7877: Nä offensiven funkar inte. Bäckis verkar inte klicka med Forsberg tycker ja. Dom hamnar lite själv och får försöka förlita sig bara på sin egna skicklighet. Sedinarna stämmer typ inget för i 1a. 3dje kedjan (eller vad Landeskog kedjan blir) har inte heller fått in samma tyngd som förra matchen. Hedman verkar ju iaf i god form denna match också. Vi får hoppas Karlsson får något ryck och stänker in några poäng. :-)
Monno: hörni, Grankvist heter han :) och jag tycker han är riktigt bra, alltid massa intressant att berätta. Wallin är för mig en riktigt positiv överraskning, ser bra ut och har ju en stor kunskap. Sen kan man förstå att alla inte gillar Holmgren men jag tycker han förgyller! Den enda som borde fått kicken för 10 år sen är ju Södergren.
Inkazar: Mja klart Wallin är lite ovan. Men tycker han gör det bra. Tror du dömer han lite hårt. Själv har man ju nog svårt å acceptera att vi värvade Ove Molins pajken. ;-)
Ang. Granberg. Tanken är ju att han ska diskutera mkt ur ett målvaktsperspektiv... Sen är han nog duktigare på detaljer än någon annan inom svensk hockey tv.
Monno: visst har han hockeykunnande. De säger jag inte emot, men i tv måste man kunna uttrycka det på ett intressant sätt.. Sen kaaaaan ja ju kanske döma Wallin lite hårdare, möjligtvis, kanske...
Nä Granberg tycker jag inte är bra. Om Petter R är målvaktskär, vad är då inte Granberg? De vore kul att höra lite annat än målvaktanalyser...
Monno: Vad ska man tycka om Håk-eye egentligen? Lite rolig ibland på sättet han pratar, men när han på allvar tror att Draisaitl kommer peta ut McDavid på en kant nästa säsong, så undrar jag hur det står till med karln 😂
Inkazar: Nog för att Håwkeye och Holmgren lämnar mycket att önska som kan du väl inte på fullt allvar tycka att Wallin och Granberg är dåliga? Tar emot att säga men jag tycker Wallin gör det riktigt bra. Han kan hockey.
Monno: NHL kan det här med att skapa en turnering.... Världens bästa landslag plus två lag med överblivna lirare... Två grupper där hälften ryker efter 3 matcher En utslagsmatch 3 finalmatcher...
Man har därmed skapat en turnering där varje match betyder nåt, samt med världen bästa lirare på plats....
Att inte viasat, som brukar ändå storsatsa vid mästerskap, tog in bättre experter än Håwkeye, Wallin å gullflinten är obegripligt. Håller tillomed Arto högre än dehär gänget. Å då jäklar är det dåligt...
Tycker lag Europa visar igen att hjärta egentligen är en beskrivning av professionalism. Inge glida omkring och ladda upp med bröllopstårta där inte. :-)
7877: Fast eran loverboy har väl inte direkt glänste heller. Offensivt tycker jag mest bara det är Landeskog och Söderberg som gör bra eller bättre än väntat. Både 1a å 2a gör väl vissa offensiva ingripanden men inte alls som man förväntar sig.