70 Rodrigues: Nej, det har du fått alldeles om bakfoten. Om du försöker förklara en sak för mig, då är du med 99% säkerhet konstruktiv, och det är bra. Skulle förklaringen sen inte passa mig, beror det på att jag inte håller med i sakfrågan, hur konstruktiv du än varit. Att du däremot varit konstruktiv i din förklaring, råder det inga tvivel om.
(ngn som tycker att denna "debatt" är konstruktiv.....?) :-)
70 Rodrigues: Vill man inte ha ngn debatt, då är det naturligtvis konstruktivt (uppbyggande) att bara framhärda med samma "argument": "Hardy är kass" "Hardy är skitbra" Jag tycker det är mer konstruktivt att isf motivera varför man tycker si och så. Det ger liksom lite mer, om man säger så....
70 Rodrigues: Jag försökte förklara att jag inte tycker det är speciellt konstruktivt att skriva "Hardy är kass..." eller för den delen "Hardy är skitbra..." Det tror jag nog att även du tycker innerst inne. Som svar på detta fick jag ditt eminenta inlägg om hockeyguru etc. Därav mitt ngt uppgivna svar....
Vi ska nog inte ha för stora förhoppningar med laget. Det var länge sen jag såg ett så svagt Tre Kronor på pappret. Namn som Tim Eriksson, Johan Franzén och Tomas Kollar lär ju inte skrämma slag på övriga lag.
NallePhu: Hardy har nog fattat galoppen och modifierat systemet eftersom. Numera är ju BigIce bara en spillra av det han praktiserade under sin tid i Djurgården, t.ex. Problemet är väl snarare att de flesta skribenter fortfarande inte fattat detta....
heart: Blir det inte lite väl trångt i målgården med 2 puckmotare där samtidigt? Iofs bygger man väl helst ett lag bakifrån, men detta var kanske ett lite väl drastiskt förslag. Dessutom är det väl inte tillåtet heller... ;-))
aphac: Problemet är väl att Hardy inte upptäckt att hans spelsystem Big IceHockey inte fungerar något mer, Det måste en förändring i tränarstaben hos Tre Kronor. Sedan så gnäller man över målskyttet det ska man inte då man inte kan ta ut Pelle Prestberg eller Micke Lind, Hardy har en viss förkärlek till att se vilka spelare är lätta att foga in i mitt idiot system!!
Huge: Jag ber så mycket om ursäkt du store hockeyguru, ska aldrig kommentera något av dina inlägg igen.Klart att du alltid har rätt och vi alla andra har fel! Hardy är kung och kommer att ta Tre Kronor till nya höjder, det har vi ju sett resultatet av redan så jag ber återigen så mycket om ursäkt.
70 Rodrigues: Jag tyckte bara att 15 raka inlägg med samma innehåll ("Hardy är värdelös..." och "Kollar är med bara för att han spelar i DIF") och liknande, inte är speciellt konstruktivt. Motiverar man varför man tycker si och så, DÅ är det konstruktivt, enligt min mening. Försökte ge en liten vink om detta i mitt inlägg. Vad man i sak tycker om Hardy eller ngn annan är i detta fall oväsentligt. Det var liksom inte det saken gällde.
Har inte reflekterat över om det är jobbigt eller inte. Verkar mer vara du själv som har det jobbigt, med tanke på att du drar upp detta med jämna mellanrum. Inte heller speciellt konstruktivt....
Huge: Vem fan är du att bestämma vilka inlägg som är konstruktiva eller inte?? Måste vara jävligt jobbigt att stå så ensam med några ytterst få undantag!!!
difzi: Spelarnas bojkott sänker statusen på Tre Kronor, och när statusen sjunker är det ännu fler som inte vill vara med. En ond cirkel alltså. Den som kan bryta den är en förbundskapten som har tillräckligt med ryggrad för att hålla sig upprätt utan stärkta skjortor.
JimmyH: Jag skulle vilja se den dag då en förbundskapten har stake nog att säga: "Så du tänker inte ställa upp i träningsmatcher? Ok. God Jul. Vi hörs nästa säsong, för nåt jävla VM ska du inte spela."
difzi: Kan bara tala för mig själv men firar hellre jul ensam i en öde skog iklädd enbart mysdräkt och ätandes gammal surströmming än att tillbringa tiden i Ryssland.
Säger som Andreas Pihl efter Frölundamatchen: "Batlica Cup? Det är mörkt dystert och bomber i RYssland! Nej tack" (firtt tolkat)
DEstruktiva.... :-)
Krossa Tjeckskojarna!!!!!
Sänk ryssarna!!!!!
Kläm finnarna (!)