Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

BALTICA CUP!!!

« · 355274 · » Till forumet

Sv: BALTICA CUP!!!
slashpuppie:
Såg väldigt lite av den matchen.Max 5-10 minuter så jag får väl tro dig :)
Kommentera

Portello: men det ser klart bättre ut än i torsdags
Kommentera

slashpuppie: När det gäller matchen så är det ingen vidare match enligt mig.Den svenska offensiven finns knappt.
Henriksson verkar göra som Liv dvs en bra match.
Kommentera

Portello: nä, satt och tänkte på det med, filmar allt annat än pucken, görjobbigt...
Kommentera

Portello: Tycker man borde vara van b-kvaliteten som bjuds på i Baltica, eftersom det är så år efter år...
Kommentera

Måste instämma i det Dysso sa efter Tjeckienmatchen.Vad i hela friden sysslar kameramännen med? Dom hänger ju inte med i svängarna.
Kommentera

Dream Team: Sverige är ju helt över defensivt, dags att återigen bänka Frögren-Lindman.
Kommentera

Portello: Brukar ju vara så. Sen står den som varit bäst i sista matchen..
Kommentera

Portello: Bara att hoppas han spikar igen isåfall.
Kommentera

JOY: Hardy brukar ju låta målvakterna stå varannan match så jag skulle tro att det blir Hento.
Kommentera

Portello: Undra om det är Hentos tur att stå?
Kommentera

Dream Team: Där ser man. Vi får väl hoppas på det.
Kommentera

Portello: Senast Sverige vann i Moskva var 20/12 1998 (med 5-3). Alltså samma datum som matchen är i morgon... Läge för repris kanske... =)
Kommentera

Portello: Dom lär väl säga det under sändningen annars.
Kommentera

JOY: Det har jag ingen koll på.Kanske någon annan vet?
Kommentera

Portello: När vann Sverige senast mot Ryssland i Ryssland?
Kommentera

Match mot hemmanationen klockan 11 svensk tid. Hur kommer det att gå? Lyckas sverige vinna eller blir Ryssarna för svåra? Och den största frågan av dom alla.Vad ska Wennerholm gnälla på efteråt?
Kommentera

Huge:
mmm..synd att det inte finns fler som har
lite självkritik...allafall härinne på Sps...

FORZA Sverige...
Kommentera

gud: Hehe.... Det med räkodlaren var ju riktigt roligt... :O

Lite självkritik har han trots allt:

"Jag har aldrig varit på vare sig gamla Izvestijaturneringen eller Baltica Cup förut, vilket naturligtvis är en brist i mitt yrke."

Som sagt, bristen är för det mesta lite större än så...
Kommentera

Huge:
Wennerholm är en som aldrig har provat att åka skridskor...
känns nästan som om den räkodlaren kommer ifrån Jämtland...

fruktansvärt illa är det när en sådan människa sitter o skriver
i en av Sveriges största kvällstidningar och inte har nån koll för 5 öre...
Kommentera

sylf: Det är möjligt, men isf tycker jag att logiken haltar en aning, minst sagt: Att först såga laget innan avresa (för få målskyttar, inga stomspelare etc) och sedan kräva vinst rimmar ju lite illa, om man säger så.
Nu tror jag iofs inte att vinstkravet var speciellt allvarligt menat i grunden. Jag tog det mest som ett exempel på W:s taktik, med negativa nålstick lite då och då...
Kommentera

Huge: Jag tror nog Wennerholm menade vinst i hela turneringen,inte bara i en match.
Kommentera

Huge:
när vissa Sps skribenter spyr galla över allt som
rör det Svenska landslaget så reagerar man..

och inte blir det bättre när vissa hoppar på någon
som försöker föra en vettig debatt och mer eller
mindre blir kallad dum i huvudet...

både du o jag vet att 70Rodrigues kommer att reagera
på våra inlägg...och jag väntar på att han ska göra det...;0)
Kommentera

Frella: Jag säger inte att Wennerholm alltid har fel. Tycker att han många gånger även har rätt, men just i fallet med Hardy och landslaget verkar det tyvärr som om personliga saker ligger bakom det mesta som skrivs i frågan.
Förmodligen har väl Hardy, enligt W själv, varit lite väl engagerad (läs: mordbenägen) vid vissa öga-mot-ögatillfällen, i stället för att visa upp samma engagemang i båset.... :-)
Kommentera

Huge: Kan säga att jag oxå är på ditt resonemang denna gång. Kändes lite patetiskt att bara leta upp nåt nytt fel istället för att skriva lite positivt om detta unga lag som vi skickat.
Kommentera

gud: Aj fan!!. (ursäkta uttrycket) :-)
Inte dåligt, med den Allsmäktige på sin sida i kampen mot hockeyhedningarna...
Undrar hur Rodrigues skall förklara denna allians? :-)
Kommentera

Huge:
jag hänger på dig...
Kommentera

Intressant att se Wennerholms strategi och taktik i Sportbladet.
Före BC, kom kravet från experten: Nu måste det bli en vinst i denna för landslaget så otroligt viktiga turnering.
Vinsten kom, fastän det kanske inte såg så helt övertygande ut. Dock, en vinst.
Ajajaj, tänkte herr W. Vad skall man nu skriva om? Det kan ju inte vara ngt positivt, utan måste vara ngt negativt, så att vi får vatten på vår kvarn.
Heureka!
Hardy är oengagerad som coach, förstås. Står ju bara där med armarna i kors och gör ingenting. Tommy Sandlin var en vulkan i jämförelse.
Jaha, och Sandlin var förstås en misslyckad coach som aldrig vann någonting...?
Ett bra råd Hardy: Vifta lite med armarna då och då, så blir nog Wennerholm nöjd ska du se...

Vidare skriver W att det måste till lite mer positivitet runt landslaget.
Kanske det vore läge att starta med sin egen bakgård?
Kommentera

RavenLord:
Det vet jag inte. Vi följer Baltica Cup.
Kommentera

Oj de finns tydligen de som följer Kalle Anka cup
Kommentera

frölunda: Nej, det va timrås hand ;-)
Kommentera

heart: eller lite Maradona takter. Det var kanske guds hand:)
Kommentera

Dream Team: Ja, o vilken straff sen då! Iskall va ordet :-) O Robban visade lite handbollstakter oxså
Kommentera

Huge: Nordgren var väl klart hetast av alla svedskos på isen idag. Jo, den där varianten drömmer nog finnarna mardrömmar om.. minns bäst kvitteringen (4-4??) i Åbo-VM -91, ett friläge där han gjorde just den dragningen..

Repris? Ja tack!
Kommentera

Dream Team: Och med Nordgren i huvudrollen igen, gärna för mig.
Snygg straff idag. Påminde inte så lite om Sundins patentare på straffslagen, ngt som finnarna nog inte gärna vill se igen.... :-)
Kommentera

Huge: Ja, ett defenstivt tänk kan nog säkert lura hemmanationen lite.
Kan bara Sverige plocka poäng på lördag mot ryssarna, då blir det förmodligen en direkt avgörande finalmatch mot Finland på söndag...
Kommentera

Dragan 2k: Precis, samma här. Med dom riktigt feta chanser vi hade borde man definitivt ha avgjort innan förlängning.
Å andra sidan, hade vi inte fått Maradona-målet, utan tjeckerna smällt in 3:an istället, då hade det nog varit kört. Små marginaler, idag liksom tidigare. Men det visste vi ju redan, eller hur? :-)
Skulle tro att man försöker spela lite mer avvaktande mot ryssarna på lördag och koncentrera sig lite mer på defensiven. Dom brukar alltid gå bra i denna turnering.
Kommentera

Huge: Hmm. Du kanske har rätt. Är nog mest själv besviken att man inte kunde förmå sig att ta tjeckerna innan förlängning. Känns som en bra placering i ngn av turneringarna skulle sitta fint inte minst för grabbarnas självförtroende.
Kommentera

Dragan 2k:
"16 skott i mål. Tragiskt att man kan vinna en match på 16 skott. Var finns offensivlustan?"

Tycker inte det var ngt större fel på offensivlustan.
Räknar du alla skott som togs i bra lägen, som tyvärr inte gick på mål, kommer du nog upp i det dubbla skulle jag tro.
Då får du nog en mer rättvis bild av hur offensivt det verkligen var.
Kommentera

Huge: Ja, det borde ju kunna ge den Staffan Olsson vi känner av idag, helt oanade insikter om vad handboll egentligen handlar om.. =)
Kommentera

sylf: Som jag mkt riktigt påpekade i mitt inlägg, innan du slutade läsa:

"Nåja, vi fick ju också vår beskärda del av turen. Carlssons handbollsmål var ju en solklar felbedömning av domaren."

Tycker däremot inte att vårt första hade ngt med tur att göra...
Kommentera

Skarin: Ja, i Hardy´s "one-man-team" kanske pressen blev FÖR stor..? =)
Kommentera

JimmyH: Nu när Hardy tog in J. Lundqvist trodde jag att spelet skulle lossna.....men inte ;)
Kommentera

Dysso: Hehe..
I brist på talang, får vi ta.. hmm. nåt helt annat

[bild]hem.passagen.se/mailmen/spel8.gif[/bild]
Kommentera

Sergels Torg nästa!
Kommentera

Dream Team:

Har du pratat med Kenneth Kenholt på sistone? ;)
Kommentera

Dysso: Hellre ett stenhårt skott i sargen, än en myra på mål.. =)
Kommentera

Dysso: Precis, känns som att det är skitsamma att man bara sköt 16 skott. Huvudsaken att vi vann. Hade dom skjutit 30 skott så hade man gnällt på att man var för ineffektiv som bara gjort 2 mål.
Kommentera

Dysso: I och för sig målen som räknar det har du rätt i
Kommentera

Dragan 2k:

Hellre 16 skott på mål och varav 2 i mål, än 30 skott på mål där inga hamnar bakom målvakten.
Kommentera

« · 355274 · »