slashpuppie: När det gäller matchen så är det ingen vidare match enligt mig.Den svenska offensiven finns knappt. Henriksson verkar göra som Liv dvs en bra match.
Match mot hemmanationen klockan 11 svensk tid. Hur kommer det att gå? Lyckas sverige vinna eller blir Ryssarna för svåra? Och den största frågan av dom alla.Vad ska Wennerholm gnälla på efteråt?
sylf: Det är möjligt, men isf tycker jag att logiken haltar en aning, minst sagt: Att först såga laget innan avresa (för få målskyttar, inga stomspelare etc) och sedan kräva vinst rimmar ju lite illa, om man säger så. Nu tror jag iofs inte att vinstkravet var speciellt allvarligt menat i grunden. Jag tog det mest som ett exempel på W:s taktik, med negativa nålstick lite då och då...
Frella: Jag säger inte att Wennerholm alltid har fel. Tycker att han många gånger även har rätt, men just i fallet med Hardy och landslaget verkar det tyvärr som om personliga saker ligger bakom det mesta som skrivs i frågan. Förmodligen har väl Hardy, enligt W själv, varit lite väl engagerad (läs: mordbenägen) vid vissa öga-mot-ögatillfällen, i stället för att visa upp samma engagemang i båset.... :-)
Huge: Kan säga att jag oxå är på ditt resonemang denna gång. Kändes lite patetiskt att bara leta upp nåt nytt fel istället för att skriva lite positivt om detta unga lag som vi skickat.
gud: Aj fan!!. (ursäkta uttrycket) :-) Inte dåligt, med den Allsmäktige på sin sida i kampen mot hockeyhedningarna... Undrar hur Rodrigues skall förklara denna allians? :-)
Intressant att se Wennerholms strategi och taktik i Sportbladet. Före BC, kom kravet från experten: Nu måste det bli en vinst i denna för landslaget så otroligt viktiga turnering. Vinsten kom, fastän det kanske inte såg så helt övertygande ut. Dock, en vinst. Ajajaj, tänkte herr W. Vad skall man nu skriva om? Det kan ju inte vara ngt positivt, utan måste vara ngt negativt, så att vi får vatten på vår kvarn. Heureka! Hardy är oengagerad som coach, förstås. Står ju bara där med armarna i kors och gör ingenting. Tommy Sandlin var en vulkan i jämförelse. Jaha, och Sandlin var förstås en misslyckad coach som aldrig vann någonting...? Ett bra råd Hardy: Vifta lite med armarna då och då, så blir nog Wennerholm nöjd ska du se...
Vidare skriver W att det måste till lite mer positivitet runt landslaget. Kanske det vore läge att starta med sin egen bakgård?
Huge: Nordgren var väl klart hetast av alla svedskos på isen idag. Jo, den där varianten drömmer nog finnarna mardrömmar om.. minns bäst kvitteringen (4-4??) i Åbo-VM -91, ett friläge där han gjorde just den dragningen..
Dream Team: Och med Nordgren i huvudrollen igen, gärna för mig. Snygg straff idag. Påminde inte så lite om Sundins patentare på straffslagen, ngt som finnarna nog inte gärna vill se igen.... :-)
Huge: Ja, ett defenstivt tänk kan nog säkert lura hemmanationen lite. Kan bara Sverige plocka poäng på lördag mot ryssarna, då blir det förmodligen en direkt avgörande finalmatch mot Finland på söndag...
Dragan 2k: Precis, samma här. Med dom riktigt feta chanser vi hade borde man definitivt ha avgjort innan förlängning. Å andra sidan, hade vi inte fått Maradona-målet, utan tjeckerna smällt in 3:an istället, då hade det nog varit kört. Små marginaler, idag liksom tidigare. Men det visste vi ju redan, eller hur? :-) Skulle tro att man försöker spela lite mer avvaktande mot ryssarna på lördag och koncentrera sig lite mer på defensiven. Dom brukar alltid gå bra i denna turnering.
Huge: Hmm. Du kanske har rätt. Är nog mest själv besviken att man inte kunde förmå sig att ta tjeckerna innan förlängning. Känns som en bra placering i ngn av turneringarna skulle sitta fint inte minst för grabbarnas självförtroende.
Dragan 2k: "16 skott i mål. Tragiskt att man kan vinna en match på 16 skott. Var finns offensivlustan?"
Tycker inte det var ngt större fel på offensivlustan. Räknar du alla skott som togs i bra lägen, som tyvärr inte gick på mål, kommer du nog upp i det dubbla skulle jag tro. Då får du nog en mer rättvis bild av hur offensivt det verkligen var.
Dysso: Precis, känns som att det är skitsamma att man bara sköt 16 skott. Huvudsaken att vi vann. Hade dom skjutit 30 skott så hade man gnällt på att man var för ineffektiv som bara gjort 2 mål.
Såg väldigt lite av den matchen.Max 5-10 minuter så jag får väl tro dig :)