Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Finland - Sverige

« · 325363 · » Till forumet


Sv: Finland - Sverige
Sannes: Det ska ta mig faan vara en ära o ta på sig landslagströjan,oavsett om det nu är som många kallar sig en B-turnering,men om det nu hade varit omvänt att TRE KRONOR hade varit outstanding i denna turnering hade ingen yttrat sig om en b-turnering,dessutom står det väl mycket pengar med i spelet det handlar väl om miljonbelopp till slutsegraren eller hur HUGE??
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues: Var det du som ringde TV-sporten? Han hette i varje fall också Rodrigues, om än inte 70?!
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Man kan hålla på och diskutera Hardys vara eller icke vara i Tre Kronor till all oändlighet antar jag och laguttagningen till denna turnering var väl inte någon av hans allra bästa uttagningar.
Men trots det tycker jag att man kan begära av dom som är uttagna att prestera mer än vad de har gjorde, stundtals var det pinsamt att se, så dåliga är dom ju inte ens i Elitserien.

Karjala Cup är ytterligare en turnering som jag inte bryr mig så mycket om antagligen gör väl inte grabbarna det heller, får hoppas att det är så iallafall, annars är nog svensk hockey riktigt illa ute om inte spelarna vill kämpa för sitt landslag.

Skall bli skönt när Elitserien drar igång igen.
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
danoj:

Hepp, nu kom plötsligt Curre med några vettiga ord här på slutet, snacket om "samtal mellan elitserietränarna och Hardy om vilken hockey som ska spelas" måste man väl nästan ta som en totalsågning om det kommer i ett så jolmigt sammanhang som hockeysändning på en statlig TV-kanal.

Synd bara att han skulle behöva göra bort sig så fullständigt med yrandet om stängda ligor tidigare i perioden. Ska man gå av resonemanget och föreningen som han byggde upp det hela på så borde väl ett SM-guld vara tillräckligt med motiv för att satsa på juniorer?

Vad en stängd liga har för relevans när klubbarnas möjligheter till stora ekonomiska vinster ligger i att ta sig till slutspel förstår jag faktiskt inte.

Vore inte det bästa isf att skicka alla 12 lag till slutspel och sedan ändå i efterhand lotta något lag till allsvenskan nästa år? Ingen tränare behöver ju ha ont i magen då, menar jag...
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
danoj: två VM, två guld.. säger en del om Evenssom det:)) vill det jag med...
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Jompe:

Precis, hur mycket jag än vill att Conny fortsätter i Frölunda, så kan jag tänka mig att se honom i Tre Kronor, Hardy har så att säga spelat ut sin roll.
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
willysson: Har inte satsat en spänn på den här matchen, har tippat här på sportsnack!
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
danoj: Det var ju precis det svar "expertkommentatorn" gav i studion;
Hardy "bör få några säsonger till". Varför det, frågar man. Det är ju hur tydligt som helst att alla våra internationella motståndare har genomskådat torpedhockeyn och big ice-tänket.

Dax att byta coach. In med Evensson; han är väl inne på sista året med Frölunda och vill inte ha förlängning?
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Stefan Jalonen: Landsförädare var rätt ord det.. spelar ingen roll, man sviker inte sitt land för nån hundring...
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Stefan Jalonen: Nope, realist :-)
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues:
Landsförrädare... : )
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Ville bara skriva att jag har tippat 4-1 till Finland :-)
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
danoj: Jo jag fattade :)

Men man måste nog säga att Svenska hockeyförbundet är nog Sveriges mest tålamodiga idrottsförbund. Ingen annan idrott i Sverige hade hållt kvar en förbundskapten så pass länge med så usla resultat. Som jag skrev tidigare så visar inte VM silvret direkt på att Hardy är duktig utan hänger nog mer på andra faktorer.

Fast sen kanske man kan tillägga att svenska hockeyförbundet inte direkt är det smartaste förbundet i Sverige......
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Mygel: han har fått alldeles för många år, de första åren han var, var det väl ok men han skulle slutat för länge sedan....
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Mygel:

Hmm, hoppas du insåg det ironiska i mitt mess när jag skrev "att han ska få några år till" ;)
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
danoj: Har han inte fått några år nu?

Tragiskt att se att svensk hockey just nu inte håller speciellt stor status. Ett silver i VM tycker jag inte visar direkt hur svensk hockey mår då man hämtar hem storstjärnor som är av en annan generation och talang. Tyvärr så har ju VM mer eller mindre blivit en turnering där det handlar om att plocka hem så många proffs som möjligt. Dessa turneringar innan VM är desto viktigare för att se vilket land som egentligen är världens bästa inom hockeyn (nu är dock inte de nordamerikanska länderna med).
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
20 Lindgren: Helvete Vad nervös jag va, tyvärr så fick man ju bara 30 sek, hade kunnat snacka hela kvällen :-))
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues: Full fart framåt och håll tätt bakåt...
Hardyslaktarn har talat! :-)
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
GuldIndianen: Jodå, vi satte vår värste råskällare på honom. Rodrigues verkade dock vara en aning nedtonad i TV. Det var klädsamt så här på familjetid i rikskringkastingen.
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
GuldIndianen:

Kan dom itne göra sig av med pajasen Tomas Strandbeg, tycker aldrig det kommer något vettigt ur hans brödsax.
"Vi ska ge Hardy några år till" , ja tjena..
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
GuldIndianen: Tycker han det smakar bra...
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
GuldIndianen: Ja den frågan finns det ju många som anser sig på svar på..Men jag tror ändå att det inte hänger helt på honom...eller???
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Hardy får skit i TV just nu. hehe. Han ville också ha honom bort.
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Observant: Eller Brynäs kanske?
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Observant: jag tror inte det är fel på ES, utan mer matchningen av laget.. och laguttagningen, tror mer att Hardy spelat ut sin roll..
Nytt blod behövs, för i ES finns det lag som har bra tempo och det är nånting annat som fattas..
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
willysson: Det är bara konstatera kalla fakta svenska elitseriespelare hänger inte med internationellt,det går för fort för kexchokladen(JÖNSSON)och hans (ost)pågar det har ju Tjeckien ,Ryssland o nu Finland bevisat.Kanske har ni chans mot Danmark ;-)
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
willysson: Hehehe...fråga Jalla, han vet säkert!
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Ambroo: plankan ja.. när går den på tv nästa gång, varlänge sen man såg den...
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Mange: Jadu...plankan är nog full hammrad nu...
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Hija Svirigi! Hoppas di lyckas bistiga birgit innan dit är försint bara!
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
willysson: Ha ha ha ha tackar för den bjudningen o det var en 08 också ;-)
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Riktigt pinsamt hur våra backar agerar i egen zon, nu kom den 4:e bjudningen i rad.
Personligen tror jag nog att spelarna har samma uppfattning som mig, att såna här skitturnerningar inte är intressanta, räcker väll att kolla på resultat + gjorda mål både denna och förra säsongen.
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Ambroo: 4-1 Var det spiken?
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
willysson: Hmm...tror det är samma snubbe som gjorde "De kallar oss mods..." Men fråga Jalla han vet säkert...
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Observant: det är nog fan så, samma producent som när sudden kom fri i Åbo...
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues:
vet inte men dom verkar bytt kanal till 1:an nu oxå
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues: Det är väl HARDY som är PRODUCENT ?? ;-)
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Hur fan kan dom bryta sändningen i 5 min för nyheter??
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues: Ha ha ha ha ha att jag inte skrattar så jag får magknip den där "Nummelin" vill jag ha i BIF vi får skramla med sparbössan Tony ;-)
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues: det börjar se ut som den 7:e maj, men nu har vi inte foppa och Co, men salle börjar bra.
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues: 3-1 Äntligen!
Kanske lossnar det nu!
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Mange: 3-0, PINSAMT!!!
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Mange: KLANTIGT 3-0
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Hejja Sverige, ILLA gubbar! 2-0
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues: Tänk om vi kunde haft dom forwarden i BIF oj oj då hade vi aldrig behövt oroa oss.Japp där satt den 1-0 till Leijoonat he he. HUGE: B- turnering???Ja det brukar heta så när man vet i förväg att man får storstryk av sådana lag du kallar B-lag Tjeckien Ryssland o Finland för ni brukar ju bara få stryk mot vitryssland i vanliga fall när det är A-turnering ;-) eller hur var det nu???
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
kärran: Bara Brynäsare som gör mål i 3kr!!
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues:

Landslaget kommer att komma ut på isen med en helt annan inställning, för nu är motståndet Finland. Förnuftet säger att de åker på stor
stryk (när de aldrig kan göra mål), men verkligheten kan bli en annan. Ishockeymatcher slutar inte alltid rättvist. Om man får några baklängesmål direkt då tror jag också att det är kört, men kan svenskarna hålla sig på isen och inte ta dumma utvisningar, och varför inte ha lite tur med något mål, så vet man inte.
Hoppas att våra MODO-killar kommer tillbaka till Ö-vik hela, men visst vore det bra för självförtroendet om de gjorde en del poäng.
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
70 Rodrigues: Jag tror att BIF efter den här matchen kommer att ha stått för 100% av målen för Sverige i den här turneringen...(Angers i första matchen)
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
Fan, man blir ju livrädd när man ser den finska laguppställningen, vilket lag.Usch, det kommer att bli tungt ikväll!!!
Kommentera

Sv: Finland - Sverige
RavenLord:

De är nog bara önsketänkande ;)
7-0 till Finland.

Nämen seriöst: 2-1 till Finland (efter straffar)
Kommentera

« · 325363 · »