Hade Sverige varit i ledningen med 3-4 mål hade jag (om jag varit B-Å Gustavsson) beordrat någon spelare i laget att åka raka vägen till Norrena och ge honom en rak höger. Han är bara för mycket.
Fel ordval av mig. Skulle skrivit lagen som inte är så jättebra. Frölunda inte så bra? Nja, kanske inte. Räcker för att vara serieledare. Säger väl i så fall rätt mycket om övriga lag?
Dessutom har Frölunda bara tre man med i Karjala, något jag är glad över.
Dream Team: Jo men nu är just Fredrik Bremberg bäst i Eliserien på framspel till mål. Och sen finns det andra bra spelare som inte kanske gör mål varje match. Varför är dom inte me? Man måste kunna chansa nån gång eller?
Theodore: Lärdom: Ödmjukhet kan ibland vara svår att ta till sig fullt ut. Så också för Frölundafans. Dock är det de bästa spelarna i elitserien som ska spela i Tre Kronor. Att dessa på något sätt skulle kvoteras in är ju helt fel. Vilken standard skulle vi få i Tre Kronor då?
Danne_l: Bara för att du håller på frölunda behöver du inte du kalla de 8andra lagen för "sopgäng". Frölunda är inte så bra heller. Men ja tycker ändå att man ska ta in de bästa spelarna från varje lag.
Och matchen i matchen för min del är Kallio - Kahnberg. Inte för att Karjala Cup är det roligaste som finns i hockeyväg, men visst f-n är det bättre än bolibompa, och cupsegern står ju trots allt på spel.
Sverige vinner matchen, men Kallio matchen i matchen. Det slutar 3-5, Kallio gör 2+1 medan Kahnberg "bara" lyckas med 1+1 poäng i kväll.
Ska bli intressant att få se hur många Frölundaspelare som är
"skadade" strax innan den Ryska turneringen...