Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Förvirrad

« · 206567 Till forumet

Förvirrad
Jag som trodde att detta var ett forum, där man kunde diskutera svensk landslagshockey, men istället är det bara en massa gryma påhopp på diverse skribenter, spelare och ledare.

Svensk hockey ligger ljusår efter för tillfället, det finns varken bredd eller spets, personligen anser jag att det beror på att det är för många ickesvenskar i elitserien, det borde finnas någon form av spärr för antalet utländska spelare i varje lag, på så sätt skulle vi vara tvungna att lyfta fram lite fler juniorer i a-trupperna i ES och SA, Det finns många exempel på spelare som har härvat i a och b juniorer, som har gått riktigt långt när dom väl fått chansen.
Vi måste låta alla använda och nyttja det som just DOM är bra på, Inte placera in dom i ett spelsystem där dom har en viss roll, Måste våga låta lirarna ta över lite mera, låta dom misslyckas med dragningar utan att för den sakens skull hamna på bänken.

Jag tycker även att dom föreningarna som verkligen fostar många blivande storspelare ska få en riktig ekonomisk ersättning från svenska hockeyförbundet för det, pengar som ska vara öronmärkta för just det ändamålet, Hur många väl fungerande hockeygymnasier finns det i sverige idag? jag har faktiskt inte en aning, men Mora är väl iaf ett av dom, många av klubbarna nedanför ES producerar väldigt många spelare och det är inte billigt, och att sen bara se dom försvinna till Es för en spotstyver av vad det kostat att hålla igång och att utveckla dom.

I för många år har Fagerlund och hans vänner klappat varandra på ryggen och sagt " fy fan vad vi är bra"
Kommentera

« · 206567