Häger*: Jag håller med dig i sak. Men att påstå att Hento är bättre än Liv eller Henke tycker jag är lite magstarkt i dagens läge.
Vad än statistiken säger _tror_ jag att Henke är Sveriges bästa målvakt, eftersom han i flera av dom förlustmatcher jag sett inte haft någon som helst hjälp från backar. Snarare tvärt om. Skotten han släppt in har blivit svåra att ta eftersom han blivit skymd av eget folk.
Detta är vad jag _tror_ och skall inte tas för fakta, eftersom jag inte följer andra lag med något intresse!!!
Häger*: hela grejen började att du har hakat upp dig när det gäller en Kalle Anka cup...som Carina skrev tidigare var Bjurling MYCKET närmare än vad Hento var...så ganska logist tog Hardy ut honom....
vänta tills det börjar att hända saker innan VM innan du piper som du gör....
Häger*: Tycker inte att det var fel att låta Bjurling att åka. Dessutom skulle jag tro att Hento inte skulle vara så sugen att åka över till finland för en match, och dessutom sitta på bänken.
BROS4EVER: Om det räcker i ett framtida VM kan bara tiden utvisa men han är då defenitivt värd att tänkas som ett alternativ. Hardy måste faktiskt våga chansa. Hur ska Hento få rutin annars?
Tavla och tavla vette fan, men han gjorde fel. Säga en sak för att sedan göra en annan är inte annat än fel.
Häger*: Jag förstår att du blir besviken. Både Hento och Bjurling har visat framfötterna på ett imponerande sätt. Frågan är om det räcker i ett kommande VM t.ex.? Vad jag kan minnas gällde frågan huruvida Hardy hade gjort en tavla igen, när han tog över Bjurling istället för Henriksson? eller?
tabascot: Nej, jag tycker inte det var fel mot Hento då han säkert kommer att vara uttagen i en HEL turnering. Hardy kommer säkert, precis som eltifoso ovan sade, att [f]satsa[/f] på Liv, Henke och Hento. Bjurling är just reserv. Portello lade fram ett troligt upplägg.
"Bjurling kommer aldrig bli lika bra som Hento, bara i hans drömmar."
Häger*: Det tas ut två målvakter till de olika turneringarna, förutom VM då dit det tas ut tre. Men om vi fokuserar på de "vanliga2 så är det omöjligt att alla målvakter får vara med ialla.Endel spelar Hento/Henke andra Henke/Liv för att sedan LiV/Hento spelar.
Nu måste jag få lägga mig i här, när du skirver att
"Att kalla in en spelare för att sitta på bänken.....vilken målis som helst kunde göra det´"
Du har delvis rätt i att vem som helst skulle kunna göra det, Men Hento har visat landslagsklass denna säsong så han ska få förtronendet att få sitta på den där bänken vare sig han ska spela eller ej! För om Lundqvist hade blivit skadad då? Då hade ju Bjurling fått hoppa in, är det rätt mot Hento tycker du ?
Bjurling kommer aldrig bli lika bra som Hento, bara i hans drömmar.
Carina: Nej, det är inte riktigt så enkelt som att bara hänga upp sig på en blixtinkallad resver. Det är inte första gången det händer. Han blir nobbad gång efter annan.
Ja, jag vet inte vad jag ska säga där. har som sakt inte så mycket att uttala mig om eftersom vi inte för några spelare med, och har aldrig varit i en sådans sitts.
Häger*: Fick jag bestämma skulle jag låta hela Luleå spela i landslaget... Inte för att dom förtjänar det, men för att topplagen skall få behålla sina spelare till viktigare saker!
Jag förstår din frustration, men inser att men inte kan kvotera in spelare på grund av etnisk eller geografisk belägenhet.
Häger*: Javisst, om Henke skulle ha skadat sig eller så, men det är ju därför man har reserver. Du hänger upp dig på en blixtinkallad reserv. Hento kommer att få vara med, var så lugn.
Jag kunde ha haft fler än två-tre från mitt lag och då hade jag varit ännu surare över att laget måste undvara dem. Jag hade kunnat haft noll spelare med från mitt lag och jag hade varit nöjd med det. Du får helt enkelt tro på mig där.
Carina: Okej, kan ha tagit fel där . Men hur många säsonger har Bjurling varit given första målvakt i Djurgården?
Men chansen att Bjruling skulle få spela fanns ju där, inte sant?
Säger du ja som har två - tre spelare från ditt lag i varje turnering men för mig som inte har någon spelare i knappt någon turnering är det smått frustrerande. För så jävla dåliga är vi inte.
Men för mig handlar allt om en förundskapten vars blick inte räcker längre än till Ö-vik.
Jag vill inte att någon spelare i mitt lag (FBK) ska tas ut i landslaget. Vad ni som inte behöver släppa iväg drösvis med spelare varje turnering inte förstår är att det är en NACKDEL för klubben att bli av med spelare.
Risk för skador (fråga VF) Otrolig ihåliga träningar (Fråga fbk som hade 6 spelar kvar hemma sist) Och spelarna blir scoutade av NHL och större chans att försvinna till NHL
Var GLAD att ni inte behöver ställa upp med en drös spelare
Eltifoso: Låt säga såhär. Vi säger att du hejar på Luleå , målvakten i ditt lag blir nobbat gång efter annan , målvakten som förbundskaptenen tagit ut före honom blir skadad och hemskickad. Han har tidigare mer eller mindre givit sitt ord till din målvakt att få vara med så snart som möjligt. Men när chansen dyker upp så händer inget. Skulle inte du bli lite frustrerad då?
Chansen att Bjurling skulle få spela fanns ju där. Eller hur? Kan hålla med om att det hade varit bättre att tas ut som målvakt innan, men det är egentligen inte det som allt handlar om. Det handlar om en Förbundskapen vars blick inte räcker längre än till Ö-vik.
Häger*: Men va fan.. Ska vi starta en insamling till en kristallkula där man ser hur olika MV kommer att lyckas.. Såg ett erbjudande hos Hobbex här i byn: 1 kula 199 kr. 2 kulor 429 kr..
Häger*: Att du inte sa det med en gång: Att vara trött på Hardy är som att stånga en betongvägg. GE UPP NU! Ingen gillar Hardy, låt honom fördärva Kronorna under sin kontraktsperiod. Rätt vad det är kommer det några Djurparkare som gör hyffsat ifrån sig under nån leksaksturnering, och då är det väl frid och fröjd? Angående Liv måste jag säga att han har plockat upp det han förlorat under förra säsongen efter juluppehållet. Är man av hans kaliber förtjänar man att dela plats med Henke, som hade en knackig inledning av årets säsong men reparerat sig på ett övertygande sätt.
BROS4EVER: Kan inte hålla med dig till 100% där faktiskt. Tycker Hento har visat mycket god landlagsklass och är mycket väl värd chansen före tex, henke, i någon match iaf. Han har bevisat att han kan resa sig markant efter ett bottennapp. Inte minst sist matcherna, gick från att ha släpp in 6 mål nere i Malmö till att nolla Brynäs. Visserligen är nog inte det så vesentligt med det är ju en fingervisning av vad han klarar av. Han har trotts allt hållit nollan i dom två senaste landskamperna och det är , om jag inte minns fel, mer än vad Henke gjort?. Men visst, Liv och Henke är två mycket mycket bra målvakter. Men som jag anser det så ser Hardy för mycket till laget, vilket lag som spelar i. Känns som så. Och hur ska Hardy få reda på mer om Hento om han inte få en chans isånna här relatvit betydelselösa turneringar?.
Hardy sa innan att han skulle "satsa" på Hento, Liv och Henke! Har han brutit det?
Svar NEJ!!
Att bli kallad som reserv när en kille blir skadad med kort varsel är INTE att "satsa" på någon.. att sitta brevid hade vem som helst klarat av. Nu var det närmast från sthlm eftersom de bästa reseförbindelser finns där till finland.
Fullt logiskt då att kalla in en RESERV (inte ngn man ska satsa på) till den platsen.
Nästa turnering är i ryssland och då dår vi väl se om inte Hento är med, tycker inte du själv det är bättre att tas ut som målis och inte som reserv??
Häger*: Ok, du har fel angående snittet. Bjurling är mycket bättre. Gå till swehockey.se och titta själv om du inte tror mig.
Jag tycker inte att Hardy gjorde något stort fel som tog dit Bjurling för att sitta på bänken en match. Jag tror INTE att han har brutit sitt "löfte" till Hento. Hento lär vara en av målvakterna till Baltica innan jul.
Personligen skiter jag i vilka som blir uttagna till pajasturneringarna. Jag ser helst att han låter bli djurgårdarna. För mig ligger det ingen som helst prestige i att spelarna från mitt lag blir uttagna.
Jag tror att det var det, men nu frågar jag dig, Tycker du att det var fel det som Hardy gjorde ? han gav Hento ett löfte, hans ord. Han har gjort det förr. Mitt förtroende för Hardy är borta sedan länge när han bara kan se sin gulleplutt Stefan Liv som den enda talangen i Svensk hockey. Och så sina älsklingar i Djurågrden får han ju inte glömma. Åh, jag blir så less!
Häger*: Javisst tycker jag att det är helt uppåt väggarna. Men med det har jag inte sagt att Hento är den som skall vakta kassen. Jag tycker att vi klarar oss med Liv och Henke. Statistik för dagen innebär inte att man är av världsklass! Liv och Henke har bevisat över längre tid att dom håller världsklass! Liv hade inte låtit nackbesvären stoppa honom i en turnering som hade betytt något, han hade då stått som backup. Däremot tycker jag inte att Bjurling har samma kvaliteter som Hento. Jag tycker personligen att Hento har visat mer än Bjurling att han kan vara aktuell i framtiden.
Statistiken säger inte om målvakten eller backarna är bra.
Carina: Det är bara skitsnack om att han var närmast ! (Inte illa menat mot dig) Men tycker inte du det är fel det som Hardy gjorde när han visste att det fanns en chans att Bjurling hade kommit före? Hento var så mycket mer värd chansen än Bjurling. Men med det säger jag Inte att han är en dålig målvakt det är han verkligen inte. Men hade han fått spela vette fan hur man hade reagerat!
Nu är det sannolikt också så att Bjurling fick åka därför att det var kort om tid med en ersättare till Liv och Bjurling befann sig i Stockholm. Han kom ändå inte dit förrän ett par timmar innan matchstart.
Carina: I helheten sa jag. Om man kollar isnittet är Hento bättre än Bjurling. Jag tycker inte det är lungt när en förbundskapten går ut i tidningen med att han ska sattsa på Liv, lunkan och Hento för att sedan ta utt Bjurling när Liv blir hemskickad. Det är så jävla fel. Jag blir bara så j*vla irriterad på att Djurgården och de andra söderlagen alltid ska ha förtur på allt. För hade Hento spelat i tex Djurågrden kan jag lova dig att han hade haft en given plats i landslaget. Det är den bittra sanningen.
Häger*: Jag förstår inte riktigt vad du gnäller på? Du säger att statistiken talar sitt tydliga språk. Har du kollat till den på sistone? Bjurling är ju bättre än Hento i just statistiken. Då borde allt vara lugnt, eller?
BROS4EVER: Tack. Äntligen tycker någon i stil som mig. Och det är inte bara den gången det handlar om. Han vill liksom inte ta med honom trotts att statistiken talar sitt klara språk, visserligen kanske inte det spelar så stor roll, men lite måste väl statistiken spela in ? I helheten. Han ger Hento löfte efter löfte om att han ska stå nästa match/turnering. Men det slutar alltid med att han får en förklaring om varför han inte höll sitt löfte osv. Mycket dålig stil av honom att göra som han gjorde sist. Han kunde lika gärna ha sakt rakt ut att den fanns en chans att Bjurling skulle komma före. Kör med alla korten på bordet från första börjar Hardy!