Projta: Och Finland tråkar ut USA så infernaliskt och har 2-0 med bara minutrar kvar. Slarvar dessutom bort ett numerärt överläge genom att dra på sig en grymt onödig utvisning.
Så Finland behöver bara klara 17 sek i 4mot4 för att ha jätteläge att spela av matchen. Då reducerar jänkarna. I det numerära underläget kvitterar dom dessutom.
JimmyH: Klart han är bra. Väldigt bra t.o.m. Det var fiasko ett tag. Nu är det stor succé istället. Det är små marginaler.
Med det lag vi har är det ju oerhört starkt att ta sig till semifinal. BÅG lyckades med det. Mycket tack vara de berömda marginalerna. Men sådana måste man ju ha med sig som bekant.
Det här trodde jag aldrig. Inte ens du. Riktigt kul.
Jag tycker i alla fall att vissa NHL-spelare kan dra åt .....Dessa divor är inte värd 3 kronor. Sen att laget slår ur underläge och gör ett skapligt VM är väl Sveriges styrka.
Wayne Gresky: Oddsen talar väl inte direkt för Norge, men det hade ju varit aproligt om de skickat hem kanadensarna på hemmaplan. Chansen känns väl inte direkt överhängande, men ändå=)
En medveten crosschecking mot käken ger 2 min utvisning. Och Murray får matchstraff plus avstängning för en lite brysk interference. Domarna visar sig som vanligt på styva linan så fort det handlar om VM...
Så Finland behöver bara klara 17 sek i 4mot4 för att ha jätteläge att spela av matchen. Då reducerar jänkarna. I det numerära underläget kvitterar dom dessutom.
2-2 och Finländsk PP med 17.12 kvar.