Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Men snälla nån...

« · 347949 Till forumet

Sv: Men snälla nån...
danoj: Och om Concorden är vilse i dimman, vem vill du skall sitta vid spakarna? Piloten eller ngn passagerare?
Du behöver inte slingra dig denna gång, det räcker med ett enkelt och konkret svar.
Kommentera

slashpuppie:
hehe den var bra :->
Kommentera

danoj: de har hamnat i Bermuda triangeln ;)....
Kommentera

Ford Prefect:

Precis, Sveriges "Concorde" har flugit vilse i dimman för länge sedan, ett rätt så tydligt tecken på att kaptenen i detta fallet måste bytas ut.
Kommentera

Huge: Och om Concordens motorer stannar för att piloten trycker på fel knappar och uppenbarligen inte begriper hur den ska flygas så vette fan om jag skulle lita på att han var rätt person att få fart på den igen. ;)
Kommentera

Huge: Deras jobb är faktiskt att vara kritiskt granskande. Om de satt som ett gäng ja-sägare och hyllade alla Hardys beslut skulle de knappast fylla någon funktion.
Att Hardy fallit i onåd hos media är hans eget fel. Det är ett spel och media skriver reglerna och då är det bara att följa dem. Att mer eller mindre starta krig och idiotförklara skribenterna är knappast särskilt smart, och då får man vänta sig att bli sågad också. Att svara på frågor från media och ställa upp i intervjuer och så vidare tillhör jobbet som förbundskapten. Förbundskaptenen är till viss del svensk hockeys ansikte. Någon borde ha talat om det för Hardy.

Sen tycker jag du talar emot dig själv: Media är oseriösa och har fel när de kritiserar, men när de tycker att allt är jättebra eller tycker som dig (vilket verkar vara samma sak;) så hänvisar du gärna till det.
Kommentera

Häger*: Säg så här: Om du flyger med Concorde över Atlanten och motorerna helt plötsligt stannar på 10.000 meters höjd, vem eller vilka tror du är bäst lämpade att fixa det hela?

Piloten (Hardy), eller passagerarna (Thornéus et consortes)?

Jag skulle i alla fall lägga min röst på det förstnämnda.

Vad jag menar är alltså att de som jobbar med hockey dagligdags och har lite överblick över verksamheten, tror jag mer på än andra vanliga dödliga. Jag säger inte att Wennerholm och hans kollegor har noll koll, men ibland tycker jag att dom inte är seriösa...
Kommentera

Huge: Finns inga direkta experter. Allt handlar om egna åsiker .. Och experterna är inte bättre än oss alla andra .. Det finns nog ingen expert som har hela svenska folket med sig .. För som sakt, allt handlar om egna åsikter .. Varesej experterna har rätt eller ej.
Kommentera

Häger*: "Det är ingen som har tvingat dig att följa diskussionen, och nu är det ju du som vinklar allt mot en person, Patrik Thornéus."

Må så vara, men Thornéus representerar förmodligen 95% av alla s.k "hockeyexperter" i media, främst kvällsblaskebiten. Och allihop gör lika grunda analyser.

Jimmy H: Lika klockren analys som vanligt....
Kommentera

JimmyH: Det är ingen som har tvingat dig att följa diskussionen, och nu är det ju du som vinklar allt mot en person, Patrik Thornéus.
Kommentera

JimmyH:
härligt att läsa ditt inlägg...
Kommentera

Men snälla nån...
Det här är bland de sjukaste debatter jag varit med om. Snacka om att vinkla allting emot en person. Jag fattar ingenting ja.

Tre Kronor gjorde troligtvis sin sämsta landslagssäsong någonsin 99/00, alltså året innan Hardy tog över ansvaret. Vi kom till och med sist i Sweden Hockey Games. Då spelade vi "svenskt". Vi kryddade det hela med att komma 7:a i VM. En säsong som journaliuster också vill vinkla som Hardys bara för att han var båsöppnare i VM. Men ansvaret var ju Peter Wallins.

Sedan fick Hardy Nilsson ta över ansvaret och nog tycker jag att två brons efter strafförlust med blivande mästarna och senast ett silver pga en millimeter förlust visar att vi är på rätt väg. Visst det blev ett OS-fiasko där emellan, inte så mycket att orda om.

Patrik Thornéus kan inte må riktigt bra själv, är ju för sjutton mobbing det han håller på med. Han skriver ju också att detta skulle vara Hardy Nilssons viktigaste turnering någonsin. Jo, tjenare.

Debatten här inne och i media är ju närmast pinsam att följa. Det var ju bestämt sedan länge att han skulle ta ut ett ungt lag till denna turnering. Man kan ju inte ta ut det bästa laget varje gång.

Pelle Prestberg gör sin andra landslagsmässiga säsong i karriären. 97/98 minns jag inte om han fick göra några landskamper men han var ju iaf inte tillräckligt bra för VM, det vet ja. Både du och nu så spelade han i samma kedja som Jörgen Jönsson och Peter Nordström. Dessa två herrar som egentligen borde spela i en betydligt bättre liga än Elitserien ger honom stora ytor. Däremellan har Pelle haft 5 säsonger med betydligt mindre smickrande facit. Så Hardys påstående där kan ju knappast vara hämtat ur luften. Eller hur Håkan Loob?

Däremot så skulle jag inte protestera om Hardy ville testa Pelle tillsammans med dessa två i Sweden Hockey Games.

Thornéus skriver att Curre Lundmark fick ju Guldkrav etc på sig inför OS 94 och Tommy Sandlin kallades kärring. Jaha? Var det bra de då? Tycker han att man ska behandla en förbundskapten på det viset?

Nej stå på dig Hardy. Svara på de dumma frågorna och jobba vidare. Det vänder snabbt i den där branschen. Hoppas verkligen Patrik Thornéus står med dumstruten och ber om ursäkt. Sämre och mer ogrundad kritik än den han delar ut får man leta efter.
Kommentera

« · 347949