Saknar några busar. Tre kronor-truppen ser för mesig ut. Skulle haft nån retsticka i typ Hedström å nån grovjobbare som typ Holmström. Messverige kommer vika ner sig....
Db_04: Förvånad över bröderna? Det är jag absolut inte. De slog för två år sen igenom på riktigt i NHL, var bland sveriges bästa spelare i träningsmatcherna inför World Cup samt i VM och har i år tagit ytterliggare ett steg framåt i NHL. De spelar mkt bra i boxplay och henke har gjort fler poäng än både morisson och bertuzzi.
Deas: ne ja hoppas verkligen han är med....han är grym i power play och även 5 mot 5......en hårdjobbade spelare som hör till Detroits viktigaste kuggar.....kan inte förstå att man tar hannula som är en liknande spelare i stället....Holma är klasser bättre
Då var truppen uttagen då. Inga överraskningar förutom Hannula.
Målvakter: Stefan Liv, HV 71 Mikael Tellqvist, Toronto Henrik Lundqvist, NY Rangers
Backar: Nicklas Lidström, Detroit Mattias Norström, Los Angeles Mattias Öhlund, Vancouver Kim Johnsson, Philadelphia Christian Bäckman, St Louis Kenny Jönsson, Rögle Niklas Kronwall, Detroit
Forwards: Henrik Zetterberg, Detroit Peter Forsberg, Philadelphia Daniel Alfredsson, Ottawa Mats Sundin, Toronto Fredrik Modin, Tampa Bay Tomas Holmström, Detroit Samuel Påhlsson, Anaheim Markus Näslund, Vancouver Per-Johan Axelsson, Boston Mika Hannula, HV 71 Jörgen Jönsson, Färjestad Mikael Samuelsson, Detroit Daniel Sedin, Vancouver Henrik Sedin, Vancouver
Projta: Klippt och klistrat från Unibets hemsida :
Uffe Dahlens OS-trupp
MIN OS-TRUPP:
Målvakter: Henke Lundqvist Mikael Tellqvist Stefan Liv
Henke Lundqvist är solklar förstamålvakt. En utmaning här tycker jag borde vara Johan Hedberg som backup till Henke Lundqvist. Det är inte aktuellt för han var inte nominerad i jättetruppen. Den andra utmaningen är tredje positionen där Brynäs Johan ”Honken ”Holmqvist Kan tänkas vara istället för Stefan Liv.
Backar: Nicklas Lidström - Mattias Öhlund Kim Johnsson - Mattias Norström Nicklas Hävelid - Dick Tärnström
Dessa 6 är solklara förutom om någon av dom skadade backarna Christian Bäckman (St. Louis) eller Niklas Kronwall (Detroit) kan vara tillbaka i form innan OS. Där krävs dock kommunikation och inside information med spelarna och det har säkert Bengt Åke haft.
7:e back : Marcus Ragnarsson Lätt fotskadad men börjar nu träna igen och har stor erfarenhet. En back som gör ont att möta och det finns inte så många utpräglade defensiva Svenska backar så även om Marcus spelar allsvensk hockey så bör han vara med.
Hade varit intressant med San Jose-backen Doug Murray som 7:e back. Tämligen okänd hemma i Sverige men en storvuxen back som inte är rädd att ta för sig. Nu har han spelat NHL matcher med San Jose och är den typ av spelare som med sin fysik kan ändra en matchbild samt vara en beskyddare för våra stjärnor.
Skulle dessutom acceptera att vara utanför laget eller i laget med lite istid. Är dock inte aktuellt då han inte var nominera i jättetruppen.
Forwards: Markus Näslund - Niklas Sundström - Peter Forsberg Fredrik Modin - Mats Sundin - Daniel Alfredsson Jonathan Hedström - Henrik Zetterberg - Micke Nylander Tomas Holmström - Samuel Påhlsson - Pebben Axelsson Micke Samuelsson
Tufft att lämna några riktigt bra spelare utanför men det känns spännande med dessa formationer.
Alla bör ha en roll som jag nämnde tidigare och här är mitt förslag:
Power play: Niklas Lidström - Daniel Alfredsson - Fredrik Modin - Mats Sundin - Micke Nylander
Kim Johnson - Henrik Zetterberg - Markus Näslund - Peter Forsberg - Tomas Holmström
Ja självklart ... Men tror iaf inte att det skulle funka med 1 sedinare och tror inte nån skulle ta ut bara 1 av dom .. jaja spelar ingenroll dom kommer med till OS ändå tror jag
Ja jag tror inte det skulle funka med 1 sedinare iaf . Deras förmåga att hitta varandra och snurra i hörnen är det inte många som slår .. Dom har väl spelat med varandra sen dom fick ett par skridskor ...
Målvakter Henrik Lundqvist - New York Rangers Mikael Tellqvist - Toronto Maple Leafs Gustaf Wesslau - AIK
Backar Niklas Lidström - Detroit Red Wings Mattias Öhlund - Vancouver Cannucks Johnny Oduya - Frölunda Mattias Norström - Los Angeles Kings Dick Tärnström - Pittsburgh Penguins Kenny Jönsson - Rögle BK Marcus Ragnarsson - Almtuna IS Niklas Hävelid - Atlanta Trashers
Forwards Peter Forsberg - Philadelphia Flyers Mats Sundin - Toronto Maple Leafs Daniel Alfredsson - Ottawa Senators Henrik Zetterberg - Detroit Red Wings Markus Näslund - Vancouver Cannucks P-J Axelsson - Boston Bruins Tomas Holmström - Detroit Red Wings Mikael Samuelsson - Detroit Red Wings Markus Nilsson - Calgary Flames Jonathan Hedström - Anaheim Mighty Ducks Samuel Påhlsson - Anaheim Mighty Ducks Per Ledin - Färjestads BK Jörgen Jönsson - Färjestads BK
Projta: Håller med ser inte gärna Ragnarsson i OS, eller ja varför inte, kan ju bli stor humor när han till skillnad från allsvenska lirare ska stoppa Ovechkin och Kovalchuk. De vinner 7 meter på honom från ena blå till andra.
bra som fan :)