Men herre-gud. Släpp det här nu.
Johnny Oduya kan anses vara bättre än Christian Bäckman oavsett om man hatar Frölunda eller inte.
Praxis är väl att anta att den som platsar i NHL är bättre än den som inte gör det även om det inte är en hel sanning alla gånger.
JimmyH:
Bergfors målskytt igen. Den killen är het. Kanske borde plockas med till OS nu ?
Redigerad kommentar
sylf:
Edler och Bergfors hade jag velat haft med i OS truppen. Hedberg istället för Liv också. Att inte Jonathan ericssson är med är också anmärkningsvärt. Likaså att Loui eriksson och Fredrik Modin är med är väldigt konstigt tycker jag.
mattias - 74:
Fattar mig inte på BÅG, Modin och Foppa med? Inge ont om om dessa grabbar med den ena med 8 NHL-matcher i bagaget denna säsong, och den andra som blir skadad så fort han kliver in på isen.
Det måste ju finnas dom som åtminstone är hela?? Samuelsson i alla fall är mer värd en plats.
mattias - 74:
Om Edler och Ericsson skulle med, vilka backar skulle du då plocka bort?
Hedberg och Bergfors kunde ju inte bli uttagna eftersom dom inte var med i den stora truppen, så det kan vi ju dessutom sluta älta. Det felet gjordes ju för massor med månader sedan, inte vid denna sista uttagning..
Sylf
Tallinder känns väl också så där lagomt spännande men vi får hoppas att BÅG vet vad han gör även om jag anser att BÅG är otroligt överskattad som coach. Att foppa är med är bara positivt. Alla vet vad han kan.
mattias - 74:
Hur räknar du då?
2 mot 1? ;-)
Vilken forward skulle i sådana fall också bort?
Men att spela med 9 backar och 11 forwards är nog ytterst ovanligt...
Gidde:
Modin och Påhlsson känns inte direkt som om dom har nånting i OS och göra. Samuelsson Franzen och Omark är mycket bättre
mattias - 74: Franzén är inte med för att han är skadad. Du kan inte ställa honom mot att Modin kom med.
Och Påhlsson är center och bör därför ställas mot ex Davidsson, Mårtenssson eller Berglund.
mattias - 74:
Du undviker ju mina frågor genom att komma med Påhlsson och Modin helt tvärt ;-)
Och jovisst, Påhlsson ska verkligen vara med, du verkar vara en till som inte förstått hur bra han är, speciellt i det defensiva arbetet och att ständigt ställas mot de andra lagens toppspelare.
Modin är jag däremot mer tveksam till, Samuelsson hade känts vassare (ja, för att inte prata om Franzen, men han är ju som sagt ute ur bilden eftersom han är skadad), men med det lag BÅG nu tagit ut så lär Modin spela i en defensiv kedja med Påhlsson, och där hade Samuelsson inte gjort sig rättvisa, han är mer en offensiv spelare. Och i de två offensiva kedjorna tar han faktiskt inte plats just nu enligt mig.
Gidde: "men med det lag BÅG nu tagit ut så lär Modin spela i en defensiv kedja med Påhlsson, och där hade Samuelsson inte gjort sig rättvisa, han är mer en offensiv spelare."
Jag tycker tvärt om. Micke Samuelsson har haft en defensiv roll i Detroit och utfört den med framgång. Fredrik Modin har aldrig haft en sådan roll riktigt. Jag tycker också att Samuelsson passar bättre där eftersom han är en bättre skridskoåkare än Modin.
Blir det de kedjor som Sportbladet påstår... att Modin och Holmström ska spela ihop i en fjärdkedja så är uttagningen av Modin ännu konstigare. Både Holmström och Modin har när de varit i form gjort sig som bäst bredvid två stjärnspelare framför och runt kassen.
De är för dåliga på rören för att vara forecheckare. Jag tolkar dock uttagningen som att dte inte kommer att bli någon uttalad fjärdekedja utan att man rullar på fyra jämna kedjor.
Gidde:
Svarade ju på vilken av backarna jag vill ta bort. Johansson har ingenting i OS och göra. Sedan undrar jag varför inte Niklas Grossman är med ? har inte BÅG koll på honom?
mattias - 74:
Du ville ha in två andra backar, och plockade bort en?
Nu vill du ha in en till, vilka två (mer än Magnus J, som inte heller jag vill ha med i truppen) ska då bort?
Gidde:
Tallinder eller Oduya, får jag välja en så tar jag den förstnämnda.
mattias - 74:
Du får nog ta bort båda dom plus MJ för att få in de tre andra du föreslagit.
De enda i truppen som jag tycker är tveksamma är faktiskt Magnus Johansson och Modin, och det är ett rätt bra facit faktiskt ;-)
Redigerad kommentar
Salle: Hur vet du att Liv inte kommer att stå? Tar man ut en tredjemålis så måste man ju tänka på att man kan hamna i en situation där det blir skador på målvaktssidan.
Salle: Jag tyckte att Tellqvist använde åtta år i Nordamerika att bevisa att han INTE höll på den nivån. Men smaken är som baken.
Alla får ju ta ut sin 3:e keeper, det var egentligen bara det där med att använda "att han kommer inte att stå ändå" som argument som jag vände mig emot.
Jag hade Johan Hedberg som 3:a och Jhonas Enroth som 4:a.