Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Os Truppen

« · 641807 · » Till forumet

Sv: Os Truppen
okänd: Hur vet du det?
Kommentera

JimmyH:

Skrev jag inte TROR JAG ?
Kommentera

okänd: Ja, sedan skrev du skrev "dom ÄR beroende av varandra..."
Kommentera

JimmyH:

Ja jag tror inte det skulle funka med 1 sedinare iaf . Deras förmåga att hitta varandra och snurra i hörnen är det inte många som slår .. Dom har väl spelat med varandra sen dom fick ett par skridskor ...
Kommentera

okänd:

tror att Metal Guru försökte vara lite rolig så här i juletider när han skrev att de skulle röra om i grytan och bara ta ut 1 av dem :)
Kommentera

mattias - 74:

Ja självklart ... Men tror iaf inte att det skulle funka med 1 sedinare och tror inte nån skulle ta ut bara 1 av dom .. jaja spelar ingenroll dom kommer med till OS ändå tror jag
Kommentera

okänd:

Ja dom kommer med lika klart som att jag skall äta lutfisk på julafton ;)
Kommentera

När tas OS-truppen ut?
Kommentera

Projta:

I morgon...
Kommentera

mattias - 74: Kanon! bata hålla tummarna åt nått håll för Oduga =)
Kommentera

Projta:

Jag hoppas på M johansson i Linköping...
Kommentera

mattias - 74: Aa vorre inte så fel asså! bara inte Salo kommer med,så är jag nöjd iaf.
Kommentera

Projta:

haha Henke.. första... tellan 2:a....Backlund 3E :)
Kommentera

mattias - 74: Låter som en drömm! Backlund i Finalen =)
Kommentera

mattias - 74: Sluta nu, det är klart det blir Salo.
Kommentera

Stigsson:

Fattar jag också... Man kan ju hoppas att finnarna tar ut sopan Vehanen som första målis :)
Kommentera

mattias - 74: Vi skyller på dej, om detr blir så hehe..
Kommentera

Projta: Klippt och klistrat från Unibets hemsida :

Uffe Dahlens OS-trupp

MIN OS-TRUPP:

Målvakter:
Henke Lundqvist
Mikael Tellqvist
Stefan Liv

Henke Lundqvist är solklar förstamålvakt. En utmaning här tycker jag borde vara Johan Hedberg som backup till Henke Lundqvist. Det är inte aktuellt för han var inte nominerad i jättetruppen. Den andra utmaningen är tredje positionen där Brynäs Johan ”Honken ”Holmqvist Kan tänkas vara istället för Stefan Liv.

Backar:
Nicklas Lidström - Mattias Öhlund
Kim Johnsson - Mattias Norström
Nicklas Hävelid - Dick Tärnström

Dessa 6 är solklara förutom om någon av dom skadade backarna Christian Bäckman (St. Louis) eller Niklas Kronwall (Detroit) kan vara tillbaka i form innan OS. Där krävs dock kommunikation och inside information med spelarna och det har säkert Bengt Åke haft.

7:e back : Marcus Ragnarsson
Lätt fotskadad men börjar nu träna igen och har stor erfarenhet. En back som gör ont att möta och det finns inte så många utpräglade defensiva Svenska backar så även om Marcus spelar allsvensk hockey så bör han vara med.

Hade varit intressant med San Jose-backen Doug Murray som 7:e back. Tämligen okänd hemma i Sverige men en storvuxen back som inte är rädd att ta för sig. Nu har han spelat NHL matcher med San Jose och är den typ av spelare som med sin fysik kan ändra en matchbild samt vara en beskyddare för våra stjärnor.

Skulle dessutom acceptera att vara utanför laget eller i laget med lite istid. Är dock inte aktuellt då han inte var nominera i jättetruppen.

Forwards:
Markus Näslund - Niklas Sundström - Peter Forsberg
Fredrik Modin - Mats Sundin - Daniel Alfredsson
Jonathan Hedström - Henrik Zetterberg - Micke Nylander
Tomas Holmström - Samuel Påhlsson - Pebben Axelsson
Micke Samuelsson

Tufft att lämna några riktigt bra spelare utanför men det känns spännande med dessa formationer.

Alla bör ha en roll som jag nämnde tidigare och här är mitt förslag:

Power play:
Niklas Lidström - Daniel Alfredsson - Fredrik Modin - Mats Sundin - Micke Nylander

Kim Johnson - Henrik Zetterberg - Markus Näslund - Peter Forsberg - Tomas Holmström

Penalty Kill:
Mathias Öhlund - Mattias Norström
Niklas Sundström - Jonathan Hedström

Niklas Hävelid - Dick Tärnström / Marcus Ragnarsson
Samuel Påhlsson - Pebben Axelsson
Kommentera

supertrött: Glömde länken.
Kommentera

Då var truppen uttagen då. Inga överraskningar förutom Hannula.

Målvakter:
Stefan Liv, HV 71
Mikael Tellqvist, Toronto
Henrik Lundqvist, NY Rangers

Backar:
Nicklas Lidström, Detroit
Mattias Norström, Los Angeles
Mattias Öhlund, Vancouver
Kim Johnsson, Philadelphia
Christian Bäckman, St Louis
Kenny Jönsson, Rögle
Niklas Kronwall, Detroit

Forwards:
Henrik Zetterberg, Detroit
Peter Forsberg, Philadelphia
Daniel Alfredsson, Ottawa
Mats Sundin, Toronto
Fredrik Modin, Tampa Bay
Tomas Holmström, Detroit
Samuel Påhlsson, Anaheim
Markus Näslund, Vancouver
Per-Johan Axelsson, Boston
Mika Hannula, HV 71
Jörgen Jönsson, Färjestad
Mikael Samuelsson, Detroit
Daniel Sedin, Vancouver
Henrik Sedin, Vancouver
Kommentera

Deas: Hannula i stället för Jonte? Hm...
Kommentera

ståpäls: Var är Tomas Holmström? Beklagligt att inte han platsar...
Kommentera

Davve17: Kika igenom listan en gång till ;)
Kommentera

Deas: Ja är förvånad att Bröderna Sedin kommer med.......och även Niklas Kronwall ....Kronwall har inte spelat nånting nu under hösten.....

Sen Marcus Nilson och Jonte Hedström kan man ju sakna + Ragnarsson då
Kommentera

Deas: Holmström finns inte med på hockeyförbundets lista.
Kommentera

Lumber Jack: nej han gör inte de....de är skandal
Kommentera

Db_04: Jag tror han är med, det är bara 13 namn på swehockeys lista och de kan väl inte bara ha en reservforward?
Kommentera

Tomas Holmström vad i helvete är detta det är jävla skandal att inte är med i lagt arg !!!!!!!!!
Kommentera

Deas: ne ja hoppas verkligen han är med....han är grym i power play och även 5 mot 5......en hårdjobbade spelare som hör till Detroits viktigaste kuggar.....kan inte förstå att man tar hannula som är en liknande spelare i stället....Holma är klasser bättre
Kommentera

Db_04: Förvånad över bröderna? Det är jag absolut inte. De slog för två år sen igenom på riktigt i NHL, var bland sveriges bästa spelare i träningsmatcherna inför World Cup samt i VM och har i år tagit ytterliggare ett steg framåt i NHL. De spelar mkt bra i boxplay och henke har gjort fler poäng än både morisson och bertuzzi.
Kommentera

Deas: visst dom är bra.......men dom behöver mer istid än va dom kommer att få nu....dom lär väll hamna i 3e eller 4e femman
Kommentera

Db_04: Jag tror de får bilda tredjekedna med Micke Samuelsson och dessutom spela boxplay. Blir bra det!
Kommentera

Saknar några busar. Tre kronor-truppen ser för mesig ut. Skulle haft nån retsticka i typ Hedström å nån grovjobbare som typ Holmström. Messverige kommer vika ner sig....
Kommentera

bradberry: OS på stor rink med nolltollerans. Men vi kommer vika ner oss för att Hedström inte är med? OK.
Kommentera

bradberry: Nu ser jag plötsligt att Holmström verkar va me...... Hm... Då har jag fått tvetydig information här vad det verkar....
Kommentera

bradberry: holmström är inte med!!
Kommentera

Bissett19: Ett OS lag funkar inte utan en Homer;)
Kommentera

The play maker: Det återstår väl att se,men han gjorde väl inte nån succe´i World Cup direkt,men truppen saknar helt klart en sån spelartyp!!
Kommentera

Bissett19: Lite av succé är väl precis vad Homer gjorde i World Cup? I PP iaf men det är ju just där han är så viktig med.
Kommentera

Deas:

Här är det officiella truppen

se länk!!
Kommentera

Lumber Jack:

bra som fan :)
Kommentera

Lumber Jack:

Jönsson istället för Sundström eller Holmström. Tack för kaffet!

Kommentera

Jag vill byta ut Hannula och Jönsson mot Holmström och Nylander.
Kommentera

Deas:
Det bytet tror jag det flesta vill se ju
Kommentera

Poffa:

Jönsson kommer och glida med på en räckmacka länge till...

Somebody shoot me....
Kommentera

Ser bra ut .. Niklas K var väl en liten skräll med tanke på att han inte lirat nå på ett tag men annars så ser det väl Helt ok ut .. Kanske att jag saknar Tomas H en aning men hoppas tex att en som Hannula tar hans plats framför mål i PP
Kommentera

okänd:

Jag hoppas Jörgen Jönsson ramlar och bryter benet i Spelargången ;)
Kommentera

mattias - 74: Va fan har Jönsson,Hannula,Näslund,Öhlund och tvillingarna flörtkula i laget att göra.In med Nyllet,Homer,Sundström och S.Kronwall istället.Det här laget tar inga medaljer.
Kommentera

sylf:

Fattar inte varför klankar ner på Näslund...
Jag anser att han är självskriven..
Gör man nästan 50 mål en säsong i världens bästa hockeyliga skall man knappast stå utanför...
Han kommer vara bra.. tro mig :)
Dessutom har han rutin i massor av stora mästerskap. sedinarna skall också med men Jönsson kan stanna i Karlstad och följa OS framför sin tv... Däremot hade jag gärna sett Magnus Johansson ist för tex Kronwall... Han har betydligt mer matcher i kroppen!!
Kommentera

« · 641807 · »