Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Os Truppen

« · 641999 · » Till forumet

Sv: Os Truppen
Lumber Jack:

bra som fan :)
Kommentera

Lumber Jack:

Jönsson istället för Sundström eller Holmström. Tack för kaffet!

Kommentera

Jag vill byta ut Hannula och Jönsson mot Holmström och Nylander.
Kommentera

Deas:
Det bytet tror jag det flesta vill se ju
Kommentera

Poffa:

Jönsson kommer och glida med på en räckmacka länge till...

Somebody shoot me....
Kommentera

Ser bra ut .. Niklas K var väl en liten skräll med tanke på att han inte lirat nå på ett tag men annars så ser det väl Helt ok ut .. Kanske att jag saknar Tomas H en aning men hoppas tex att en som Hannula tar hans plats framför mål i PP
Kommentera

okänd:

Jag hoppas Jörgen Jönsson ramlar och bryter benet i Spelargången ;)
Kommentera

mattias - 74: Va fan har Jönsson,Hannula,Näslund,Öhlund och tvillingarna flörtkula i laget att göra.In med Nyllet,Homer,Sundström och S.Kronwall istället.Det här laget tar inga medaljer.
Kommentera

sylf:

Fattar inte varför klankar ner på Näslund...
Jag anser att han är självskriven..
Gör man nästan 50 mål en säsong i världens bästa hockeyliga skall man knappast stå utanför...
Han kommer vara bra.. tro mig :)
Dessutom har han rutin i massor av stora mästerskap. sedinarna skall också med men Jönsson kan stanna i Karlstad och följa OS framför sin tv... Däremot hade jag gärna sett Magnus Johansson ist för tex Kronwall... Han har betydligt mer matcher i kroppen!!
Kommentera

mattias - 74: NÄR har Näslund varit bra i 3:- ? Killen är en av dom mest överreklamerade nånsin.Han var ju till å med värdelös i Modo!
Kommentera

sylf:

Visst... Han har kanske inte varit bra i Landslaget på slutet men jag anser fortfarande att han skall med.

Han får vara hur kass i MODO han vill men i OS kommer han vara bra... Jag bara känner det på mig...
Kommentera

mattias - 74: "Han får vara hur kass i MODO han vill men i OS kommer han vara bra... Jag bara känner det på mig..."

OK,med dina tips i bakskallen är det bara att sikta in sig på ett fiasko då:-)
Kommentera

sylf:

Haha nej men jag menar bara typ så här att om Ryder var kung i leksand får han gärna floppa i Kandas lag typ :)

Fiasko blir det inte....Inte med Näslund :-)... Har alltid gillat honom och kommer alltid att göra
Kommentera

mattias - 74: Hur svårt e de å va kung i Leksand?
Kommentera

sylf: Vilken Sundström menar du? Patrik eller Peter?
Kommentera

prosten: Jeja:-)
Kommentera

sylf: Jaja.
Kommentera

sylf: I VM 99 t,ex var han Tre Kronors poängkung.

I MoDo gjorde han halvskadad och matchotränad 17 poäng på 13 matcher i slutet av grundserien. I NHL är han en av de absolut bästa spelarna och har ett år röstats fram till världens bäste spelare av spelarna själva.

Men han är alltså en av de mest överreklamderade spelarna någonsin pga två bleka insatser i OS 02 och World Cup 04?

Hmm, ja du, bra research ;)
Kommentera

Deas: Säger det igen,NÄR har han varit bra i Tre Kronor? JVM -93 undantaget,då han levde på Foppa.
Kommentera

sylf: Öhlund och Sedinarna är ju givna de med. De sistnämna utan tvekan efter VM sist samt med tanke på deras starka säsong i NHL hitills.
Kommentera

sylf: Jag får väl också upprepa mig då.

"I VM 99 t,ex var han Tre Kronors poängkung."
Kommentera

sylf: Och nej han levde inte på Foppa i JVM-93, han var en lika stor talang själv. Han var mer direkt inblandad i alla den kedjans mål eftersom han gjorde de flesta. Misstolka mig inte nu jag tror säkert att Foppa var bäst i den turneringen men det rasslar lättare in några assistpoäng än några mål.

Däremot verkar allt kunna låsa sig helt för Näslund om det är något som inte stämmer. Vilket vi sett i OS 02, WC 04 och i SM slutspelet nu senast.
Kommentera

Deas: Att det låste sig i elitseriespel för Markus har han väl själv förklarat med att den typ av ishockey som företrädesvis spelas i elitserien inte direkt passar honom själv. Elitserien ifjol var nog väldigt långt från vad allt dom heter nolltolerans och såna saker. Ja, plus att MoDo som lag betraktat väl var aningens felbyggt. Kanske att nolltoleransnivån i OS är hans chans den här gången.
Kommentera

Dream Team: Den stora frågan är väl vilken nolltolerans som kommer gälla. Den från ES som är olika från situation till situation. Eller den i NHL där man iaf använder sig av någon form av konsekvens.
Kommentera

Frella: Någon som har pelj på om det bara är NHL-domare som dömer? Har för mig att det var ett krav från NHL:s sida förra gång det begav sig.
Kommentera

Lumber Jack:
var inte det till WC dom krävde det eftersom det körde efter NHL regler då ?
Kommentera

Lumber Jack: Thomas Andersson ska väl döma OS, om han nu är frisk?
Kommentera

Jag kan inte förstå hur bengt-åke tänkte när han tog ut os-truppen hur kan han peta spelare som Holmström och Hedström för bröderna sedin, de luktar fiasko lång väg
Kommentera

General_Moisio: Undra om det beror på att bröderna sedin och mikael samuelsson var den mest framgångsrika kedjan senast dom spelade tillsammans? Undra om man vinner matcher genom att göra mål. Undra om det beror på att dom skall ha nolltolerans när det gäller hakningar och fasthållningar vilket gör att det gynnar dessa typer av spelare.
Kommentera

General_Moisio: Hur du säga så sett till VM sist och årets NHL-säsong? Förstår inte det utspridda Sedin-agget som verkar allt för vanligt tyvärr.
Kommentera

skurknnn: holmström är en riktig power play spelare, ingen gör bättre jobb än "homer" och hedström är en grovjobbare och sånt behövs när de tydligen bara är porslinspelare med i laget, dessutom så kommer sedinarna inte bli bra om dom inte får spela i första eller andra kedjan dom hör inte hemma som avbytare i nån tredje eller fjärde femma.
Kommentera

General_Moisio: Avbytare i 3e kedjan? ehm, ja det var nåt nytt för mig då det gäller hockey.

Jag skulle tippa på att de kommer utgöra 3e-kedja ihop med Samuelsson och dessutom spela boxplay. Så jag vet inte om jag vill kalla dem för avbytare ;)

Att bara två kedjor kunde skapa något offensivt var dessutom ett av problemen i World Cup. Nu kan vi toppa två kedjor och ändå ha en målfarlig tredjekedja som dessutom kan matchas mot motståndarnas toppkedjor. Det är så sedinarna använts i år i Vancouver och de har varit strålande.
Kommentera

General_Moisio:

"dessutom så kommer sedinarna inte bli bra om dom inte får spela i första eller andra kedjan dom hör inte hemma som avbytare i nån tredje eller fjärde femma."

Jag hör att du lyssnade på vad Wikegård sa under Rosno Cup. Tro inte på allt Wikegård säger.

Kommentera

Deas: Dom hör inte hemma i nån tredje femma, dom ska spela första eller andra femman för att producera, okej dom kan vara bra i boxplay men då skulle jag 100 av 100 gånger välja Holmström och Hedström före dom
Kommentera

Poffa: Wikegård har fullständigt rätt, det är en mycket vis man,..:P
Kommentera

General_Moisio: Vart har du varit det här året? Har du sett någon match med Sedinarna den här nhl-säsongen? Vakna upp!

Holmström och Hedström i boxplay? hjälp.
Kommentera

General_Moisio: De är vårat klart bästa alternativ till en bra 3e-kedja, ytterliggare ett bra forwardspar i boxplay, samt en ny kedja till PP om någon enhet där inte alls skulle fungera.

De var mycket bra i VM sist och har i år tillhört det högre skicket i NHL. De är givna i Tre Kronor. Det var som tredjekedja de producerade bäst av alla kedjor i träningsmatcherna inför World Cup.

Enough Said.
Kommentera

General_Moisio:

Nej, det är en man som vill skapa debatt, oavsett om det han anser är käpprätt åt helsike fel. Är det dessutom så att någon säger emot honom så väljer Wikegård alltid att försöka angripa den som argumenterar istället för att angripa argumentet i sig.

Kommentera

skurknnn: kan du hitta nån bättre grovjobbare än holmström?
Kommentera

Poffa:

wikegård ville väl se Ekman i OS.. Förvånande :)
Kommentera

General_Moisio:

"kan du hitta nån bättre grovjobbare än holmström?"

Tydligen kunde Bengt-Åke det...

Inte heller Tomas Holmström, 32, forwardstank i Detroit, finns med.
– Ett svårt val, men jag anser att vi har bättre spelare i just deras roller. Spelare som kan tillföra mer, säger Gustafsson.

Kommentera

Deas: Vi får väl se om dom är så bra som alla säger att dom är, jag däremot är mycket emot sedinarna helt klart, jag skulle valt hedström och homlström.mycke enkelt, såg även på aftonbladet att många klagar där så jag kan inte vara ensam
Kommentera

General_Moisio: Vad mer tillför han? Sedinarna + Samuelsson kan producera i en tredjekedja men även lira boxplay! Det har dom visat.

Vilka skulle du placera med holmström? Det skall vara en kedja som producerar och även lirar boxplay.
Kommentera

Poffa: Jag skulle vilja veta vem han föredrar istället för Holmström
Kommentera

skurknnn: Man har ju även sett att Holmström skulle passa bra i PP de har han visat ett antal gånger i NHL!
Kommentera

General_Moisio: Men ja. Han är duktig i PP. Men jag ställde en fråga som du inte svarade på.

Vilka skulle du placera med Holmström i en tredjekedja? Det skall vara en kedja som producerar och kan lira boxplay.
Kommentera

skurknnn:

Nils ekman ;)
Kommentera

General_Moisio:

Han vill ha spelare som kan producera framåt. Jag hade gärna haft med Holmström och Hedström, men då på bekostnad av Jönsson och Hannula. Tre skapande kedjor och en gnuggarkedja är helt rätt väg att gå. Framför allt då man kommer använda sig av NHL:s form av nolltolerans.

Kommentera

General_Moisio: Ja att han är PP speciallist vet vi alla men han frågade hur du skulle få till en producerande 3e kedja samt bra boxplay-spelare genom att använda homer plus 2 andra istället sedins och samuelsson.
Kommentera

Deas: jag skulle göra mina femmor så här.
tyck vad ni vill

Första: Zäta - Foppa - Alfredsson

Andra: Modin - Sundin - Näslund

Tredje: Samuelsson - Holmström - Hannula

Fjärde: Hedström - Jönsson - P-J Axelsson

Avbytare: Påhlsson.

Ber om ursäkt för eventuella stav fel
Och om vissa som är centrar som inte står som centrar
Kommentera

« · 641999 · »