Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Renberg & Höglund

« · 276388 Till forumet

Renberg & Höglund
Fy... dessa två har varit allt annat än bra. Att Höglund var en ytterst medioker spelare visst jag sedan tidigare, därav reagerade jag mycket starkt när Hardy valde honom före en spelare som Niklas Sundström.

Att det skulle gå så här trögt för Mikael Renberg trodde jag däremot inte. Visst, han har ju haft problem med småskador rätt länge nu, men han skulle väl inte anslutit till truppen om han inte kände sig fräsch? Det ser ju onekligen ut som någonting hindrar Renberg där ute på isen. Vart är skridskoåkningen, det enorma arbetet, "körandet mot mål" ... som är synonymt med namnet Mikael Renberg?

Istället vill jag då hellre ge ett stort plus till Peter Nordström, som tidigare fått mycket kritik här på forumet. Han tar för sig, jobbar hårt, har förvånansvärt mycket puck.

En annan spelare med stor arbetskapacitet är Zetterberg. Ibland blir jag förbluffad över hur snabbt han hinner tillbaka i egen zon och assisterar våra backar. Han tar ett enormt ansvar och jag unnar honom verkligen ett mål nu.
Kommentera

« · 276388