Deas: SAnning att säga har det väl gått jättetungt för det andra blågula laget han representerar i vinter. Kanske dags för Husqvarna att syna lagbygget ordentligt i sömmarna framöver...
Dream Team: Tommy Sjödin är ju still going strong, men Olausson, där har definitivt bäst-före-datumet passerat för länge sen...
Skulle tippa på att han gör sin sista säsong på elitnivå. Möjligtvis kanske han varvar ner och kör en säsong med Nybro Vikings som tack för för alla dessa år och för att de la grunden till hans proffskarriär.
Eller så hänger han nog upp rören för gott och satsar på en tränarkarriär.
Är emot allt som har med doping att göra. På sin höjd kan jag ta en alvedon vid svårartad migrän. Annars håller jag mig till kallvatten, husmanskost, snus å nyponsoppa till till vardags.
Vankas det däremot fest kan jag släppa lite på gaspedalen och låta alkohol slinka ned i blodet.
Men piller, pulver å sprutor är inget för mig. Vet inte hur du ställer dig till detta fenomen Danneplutt!
Knappast hans begåvning. Hans begåvning är framförallt hans balans, förutom när han filmar, han är vältränad. Tycker han slår för många passningar ut i tomma intet och tar fel beslut lite ofta.
Power Playspelet var det sämsta idag. In med Tommy Sjödin och Fredrik Olausson, de vet hur sånt ska skötas. In med pucken mot mål!
gidgid: Visst var Liv bra, men han hade också betydligt bättre hjälp av försvaret. Ja, av hela laget. Hagos begåvning är ju just speluppfattningen, så där begriper jag mig inte heller på hur du resonerar. En av våra bästa 2-vägsspelare...
Sa det igår att Sanny Lindström inte kunde åka skridskor, men så bedrövligt som han åkte idag trodde jag inte var möjligt. T.o.m. när han var 5 meter före än ryss så han ryssen snabbt ifatt, dessutom såg han stundtals ut som i björnligan med dålig balans och en gång trillade han när han åkte rakt fram t.o.m., det var komiskt.
Skönt med en bra målvakt idag, det gav Sverige chansen iallafall, synd att han inte stod mot Tjeckien istället för medelmåttan då hade det blivit vinst.
Hagos är bra på allt, utom speluppfattning, vet inte om man kan träna upp det, men om han kan bli smartare skulle han bli ruskigt bra.
Såg sista 10min av tredje perioden och kom på varför jag brukar undvika se på dessa matcher och anledningen heter Curt Lundmark ! ! En sån sopa han är.
Frella: Nä, det blev lite virrigt emellanåt. Inte lätt att vara debutant och möta ett gäng ryska NHL-spelare på deras hemmaplan. Resultatet speglar dock inte matchbilden. Synd att vi uppträder så krampaktigt när vi fick chansen till kvittering i spel 5 mot 3 i 1.38. Där ska det bara vara 2-2 och vi har dom i säcken. Nu tokkör vi framåt istället och åker på 1-3. Orutinen lyser som sagt igenom i vissa lägen men i övrigt en bra match av våra killar. Inte heller lätt när de 2 ryska linjemännen konstant blåser av vid tveksamma svenska offsidelägen men aldrig blåser vid motsvarande ryska. Dessutom hade man svårt att räkna till 5. Sekretariatet lät dessutom klockan gå ett par extra sekunder flera gånger efter avblåsning. Visserligen brukar hemmalaget alltid ha lite fördelar i såna här turneringar men det brukar bli lite väl mkt just i Ryssland. Hänger förmodligen kvar från Sovjettiden då man var om möjligt fattigare än idag därborta. Alla medel tas i bruk för att ta hem titeln och prispengarna, som är och var välbehövliga för ett fattigt förbund.
Huge: Sanny Lindström från nog ta och sluta med sina stötbrytningsförsök om han i fortsättningen ska vara aktuell för landslaget, gått bort sig gång på gång denna match mot en Ryssland som har snabba omställningar. Inte blir det bättre av att Lars Jonsson spelar väldigt offensivt.
Ja där är väl du ett levande bevis på att gröna piller knappast är bra att trycka i sig.
Förstår inte vart de finner det roliga i den här matchen. Händer ju knappt någonting, bara en massa gruff som sinkar spelet. Läckert mål dock. Och den där Hagos är pigg idag alltså.
Frisco: Mkt mkt bättre :) Nog för att du är nolaskogsare men herregud, jag blev riktigt orolig där ett tag när du börjar flagga för den ryskan fanan.
Lova mig nu snälla du att inte käka några fler neongröna piller i eftermiddag, det är inte hälsosamt att överdosera såna där starka grejer, det kan ge hemska biverkningar och tunnelseende har jag hört :)
epa: Ja förvisso men det när dimman har skingrats och hetsporrarna för länge sen redan har duschat och svirat om i kostym kan ju en flashback på HS vara på sin plats :)
Kickan: Klart pengar har en inverkan. Men hans flickvän har större delen av sin släkt härnere och dessutom så visade Timrå tidigt att han är en kille man vill satsa på och att han skulle passa bra in i laget. Vilket han också gjort.
Han gjorde inte mer poäng i Luleå. Han ligger snittmässigt lite bättre här. 11 poäng här på 26 matcher och i Luleå blev det 19 på 49 matcher. Då är Elitserien av betydligt högre klass i vinter plus att han hade problem med hjärnskakningar i början av denna säsong.
Men på det sättet Per Ledin klivit fram i Luleå i vinter så är väl Magnus inte särskilt saknad kan jag tänka mig. "Ledda" har ju redan gjort fler poäng denna säsong än vad Mange nånsin gjorde under en säsong i Luleå.
JimmyH: Fast poängmässigt gjorde han ju bättre ifrån sig hos oss, så på vilket sätt skulle han ha blivit bättre menar du?
Mange hade stannat om han hade fått 7 500 mer i månaden av de 15 000 mer i månaden han får av er. Inbilla dig inte att han valde er för att han är Gläfsare i hjärtat - det var enbart pga att ni bjöd så mycket mer att han inte kunde säga nej.
Kickan: Kanske var det dem slantarna som gjort honom mer motiverad och en bättre hockeyspelare än i Luleå. Där fick han aldrig någon chans i Rysslandscupen minsann.
JimmyH: Se där, nästan en lulingkedja. Mange är ju mer lulingsk än gläfsingsk fortfarande, trots att ni pröjsar honom 180 000 mer om året än LHF:s maxbud. Ledda får alltså i landlaget ersätta Fabbe i fjolårets bästa LHF-kedja.
gidgid: Tycker det var starkt att ta poäng mot ett betydligt mer namnkunnigt Tjeckiskt lag. Straffar är straffar.
Honken var godkänd i målet, andra målet var en tavla de övriga var inte mycket att snacka om.
Bäst spelmässigt i laget idag var Timråfemman, synd bara att de är för ineffektiva framåt. En regel angående Lars Jonsson verkar vara att de få gånger han gör mål så är det ruskigt snygga sådana.
Jag är dock ganska säker över att vi kommer få minst en seger av de två återstående matcherna. Finns mycket hjärta i detta laget. Kedjan med Rönnqvist, Ledin och Nilsson bufflade på bra.
Linköpingsbackarna och centern Johan Franzén var stundtals lysande.
Johan Davidsson kanske skulle passa bättre mellan Hedström-Nordgren än i nuvarande kedja. Den kedjan skulle jag vilja se mot Finland för övrigt och ge Hagos en centerroll i en mer bufflande kedja.
gidgid: Måste ha varit jobbigt för dig att se matchen med cyklopet på. Kan hålla med om att 2-1 såg lite billigt ut. Å andra sidan: hur mkt hjälp hade Honken av försvaret? Om man nu kunde tala om försvar i första perioden. Straffar är lotteri. Ibland tjuvar målisen och blir hjälte (Salo 1994 i Lillehammer). Nästa gång funkar det inte med den taktiken. Gläds istället åt att "medelmåttorna" hämtade in 1-3 inför sista. Tyder på bra moral bland spelarna.
Tacka den värdelösa sopan Johan Holmqvist för det. Ligger på isen och simmar för simborgarmärket innan de tjeckiska spelarna ens kommit över röd linjen. Det andra målet gjorde han ju också en strålande insats på *ironisk*. Det sista tjeckiska straffmålet var ju patetiskt. Holmqvist låg ju ute i sarghörnan innan tjecken ens börjat sin dragning. Skicka hem honom idag redan och ta upp en P15 målis istället.
Allt annat än en sista plats är bra för Sverige, med medelmåttor som Hagos, som är en mästare på att passa stenhårt till sarghörnet och Sanny Lindström som inte kan stå på ett par skridskor kan man inte förvänta sig mer.
Knylan: Stenmarksfrossa är när hela landet - och då menar jag precis alla - upphör med sin verksamhet för att söka upp en tv.
Skulle inte bli förvånad om jag fick höra om en inbrottstjuv som var jagad av en polis hade stannat vid ett skyltfönster för att tillsammans avnjuta andra åket i Adelboden...
Dream Team: Egentligen pratar du sanning, jag har bara hört allt det där via ryktesvägen. Det närmaste jag upplevt som frossa är J-O Waldner under Sydney OS tror jag.