Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

SKANDAL!!!Finland fuskar!!

« · 277933 Till forumet

Sv: SKANDAL!!!Finland fuskar!!
BJ: Ja, och hur de kunde göra det är ju en annan fråga, för det e ju knappast rättvist. Man blir ju förbannad
Kommentera

Frölunda85:

Ja det hoppas jag också :)

Kanske finnarna lär sig att fusk inte lönar sig :)
Kommentera

Wilja:

Ja finnarna slutar aldrig att förvåna mig.....

Kanske de inte kan vinna guld i en vinteridrott utan att fuska :)

jaja vi tar dem i vilket fall som helst :)
Kommentera

finne85:

Om det nu är en "småsak" så kan man ju undra varför Finland gjorde sig besväret att driva igenom det hela i IIHF.
Kommentera

finne85: VM för ett antal år sedan försökte den finske delegaten få hela tyska laget diskat pga. en dopad spelare, något som endast hade missgynnat sverige. Glömmer aldrig den hånfulle finske reprecentantens skadeglada uppträdande.
Dock gick IHF på den gengse praxisen att stryka tysklands poäng men lämna andra lags poäng intakta.
Finsk idrott försöker ibland ta genvägar till framgång, te.x VM i Laitis ett helt landslag dopat...
Kommentera

finne85: Det spelar ingen roll enligt dig kanske, men det är inte du som spelar, därmed är det inte din sak att avgöra huruvida det är jobbigt/eller ej för spelarna.
Om du lyfter lite på cycklopet så förstår även du att upplägget inte direkt skulle gynna svenskarna.
Kommentera

Wilja:

Vilken vana?
Har det hänt förr?

Sen spelar det ingen större roll..
NHL spelarna är vana att sitta i flyg och bussar fler dygn i veckan så det lär nog inte vara några större problem för Tre Kronor att sitta 2 timmar i bussen till H:fors.
Visst det är principen, men enligt min mening tycker jag det är bara små saker.

Så nu om ni inte vinner VM guld får man säkert höra detta som bortförklaring, det brukar bli så...

Och om Finland vinner så vice versa...
Kommentera

Frölunda85: Inte förvånad alls. Finnarna har vanan inne när det gäller att skaffa sig fördelar.
Kommentera

« · 277933