Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Slovakien-Sverige

« · 680390 · » Till forumet

Sv: Slovakien-Sverige
NallePhu: Skulle inte påstå att den är särskilt dold heller. Gud vad kul det ska bli att åka ur mot Schweiz imorn.
Kommentera

masterseb: Ja inte f-n är det nån bra hockey. 1:a kedjan Sundin-Modin-Foppa funkar inte. Dom jobbar för lite.
Frölunda kedjan blixtrar till några få gånger men Alfie är för osynlig. Samme måste få mer puck och Pebben ska checka.
Sedin*2 och Samuelsson slarvar otroligt och är för långsamma gentemot de slovakiska vinthundarna.
Zetterberg-Holma-Jönsson klart bäst MEN Jönsson gör inte mycket väsen av sig.

Ner på 3 kedjor. Foppa in på Jönssons plats är önskvärt. Vem som skall ta Foppas plats vette fan dock. Bänka Sedin-kedjan.

Ronnie Sundin borde också bänkas. Samt att Bäckman borde få mindre speltid till förmån för Lidas. Kenny är j-t bra. Skulle enkelt gå in i en NHL-klubb trots hans säsong med allsvenskt tempo.

Kommentera

Gäsp, vilken tråkig match. Inte bara Sedinarna som följer gameplan verkar det som, nästan alla vill förlora. Bra.

Wikegård gnälligare än en grinig lillebror, inte undra på att han suger som tränare.
Kommentera

Man ser att Sverige tar i så där lagom mycket, Hänger hyfsat bra med i spelet ödslar inte onödigt med kraft.
Sedan såg man en sak i spel 5-3 för Tre Kronor , Snabbt rappt lir men man tog inga avslut som var giftiga förutom Lidas stolpskott utöver det passningar i sidled och upp och ner utan farlighet.
Nog är det en läggmatch med mod snygg dold regi....
Kommentera

Frella: Håller med fan så dåligt
Kommentera

Kom igen nu slovakien, ni vinner vi mot sverige. Har tippat idag,
Lettland- Kacskanstan 2
kanada- tjeckien 1
Sverige-slovakien 2
Usa-Ryssland 1

Så än så länge är det bara usa matchen som förstör. Har satsat 50 kr, så det blir ju över 1000 kr.
Kommentera

Spelar nog ingen roll vilka Sverige får i kvarten, man åker ur direkt. Man har inte haft tempo och intensitet i någon match hittills. Hur ska de göra för att slå på den imorn?
Kommentera

Dream Team:

Det ordnar sig nog. Slovakien har ju sin tredjemålvakt i mål.
Kommentera

Äh, läggmatch!

Kommentera

knaskamilla:
Ingen aning så har det alltid varit för mej. Jag kanske har tvärtemot vad alla andra har. Tycker sämre om datorn så den fick namnet dumburk istället för det lite mildare dumburken
Kommentera

piff:

Sen när tog datorn över dumburk?
Kommentera

masterseb:
Burken är TVn dumburken är datorn.
Båda bråkar ständigt med mej.
Kommentera

piff: Film dumburken eller hockey....har du törnat ;)
Kommentera

mattias - 74:
Ska se början på matchen men sen får jag se vart ögonen ramlar på. Film, dumburken eller ännu mer hockey..
Kommentera

Danne_l:
Sattsa inte för mycket, man vet aldrig...
Kommentera

piff:

Själv skall jag se Benfica - Liverpool. Tycker Sverigematchen känns lite ljummen :-)
Kommentera

masterseb:
Bönerna kan nog vara en del av den konstiga känslan. ;)
Om det är så att laget har planer på att lägga sej hur gött känns det i kvartsfinalen sen vilket lag man än möter?
Kommentera

masterseb:

Å andra sidan vill inte slovakerna heller vinna, och jag tror mer på att dom kan slappa till det än svenskarna. Så jag tackar Bengan för drömoddset på Sverige ikväll!
Kommentera

piff: Håller med dig men man sitter med en liten underlig känsla i magen o då menar jag inte bruna bönorna jag käkade idag
Kommentera

knaskamilla: Äh, jag har redan räknat med att så fort som MoDo har spelat klart så är Krizan på väg över Atlanten för ett nytt liv med lukrativt kontrakt.
Kommentera

Paddan:

Jag tänker mig att det bästa vore om omvärlden inte märker hur bra Krizan är. För gör de det kanske det dyker upp något lag med en massa pengar som lurar till sig honom, och det vill vi ju verkligen inte.
Kommentera

Dream Team:
Varför ens spelkulera? Varför inte spela så man vinner matchen och förstärker självförtroendet och går in med gott mod i kvarten? Vilket lag man än kan komma att möta där!
Kommentera

Paddan: Ja, det kan bli klurigt att få ihop det där. En mållös historia mellan SVerige och SLovakien lät till en början som en bra alternativ då det väl skulle bli full pott vad gäller båda villkoren. Men om Ryssland samtidigt väljer att ge bort samtliga poäng till ett förmodligen spelsuget USA så far ju tredjeplatsen all världens väg.
Kommentera

Undrar vilka som gör mest självmål. Nä hoppas på fair play från kronorna
Kommentera

Dream Team: Äh, det var väl det jag försökte säga med mitt konstiga inlägg... att inget av lagen i sådana fall ställer upp med sin förstemålvakt i kvällens match. Jag förmodar att Budaj är förstemålvakt i Slovakien, eller så har de ingen uttalad förstemålvakt.

För mig som MoDoit är det självklart intressant att se att Krizan får en ordentlig genomkörare (och helst håller nollan) innan elitserien startar om igen, fast samtidigt så är det ju trevligt om Sverige gör lite mål också. Knepigt det där.

Kommentera

Paddan: Men gör Sverige det då? Vi får väl helt enkelt se vem av Tellqvist och Krizan som är hetast för kvällen.
Kommentera

knaskamilla: Vore ju intressant, men samtidigt verkar ju Budaj ha gjort ett skapligt jobb. Känns som ett konspiratoriskt upplägg ifall inte något av lagen ställer upp med förstemålvakten.
Kommentera

Det ryktas om Krizan i mål. Kan det stämma?
Kommentera

Skarin: hehehe blir en rolig match ikväll.. ingen vill vinna kvällens match =)
Kommentera

Frella: Nä ikväll kanske t.o.m. systrarna Sedin kommer dominera på isen ;)
Kommentera

Och Svenska Spel har nu tvärvänt och gjort Slovakien till favoriter. Från 19,5-25 till 25-19,5.
Kommentera

Danne_l: Hette inte den framgångsfixarsnubben Orszagh i efternamn? Ja, nu när han inte är kvar längre får väl Luleå trösta sig med att man placerat sig högre upp i tabellen än på ett antal år. Vad det kan räcka till i det kommande slutspelet får vi nog vänta och se.
Kommentera

Paddan:

Du menar den där snubben som ska vinna sm-guld åt Luleå? Ja men han är säkert jättebra. Utvisningarna tar han ju för laget.
Kommentera

Danne_l: Äh, spring iväg och tjacka en hemtrevnad vetja...

Är det förresten i den här matchen det är tänkt att den där superfenomenaljättebäste Lubos Bartecko ska börja att visa sig även i poängprotokollet och inte bara i utvisningsstatistiken?

Kommentera

Danne_l:

Jo, det tog emot ska du veta.

Kommentera

Poffa:

Tack, var väl inte så svårt?:)
Kommentera

Danne_l:

Men det är ju välbehaget vi vill åt. :-)

Jaja, nu har du fått dit trivseln där uppe. Men välbehaget blir du inte av med. Catfish?

Kommentera

mangan:

Hakar upp mig på ordet "trevnaden".

Trevnaden=Känsla av välbehag.
Trivsel=Känsla av att man trivs.

Petitesser kanske men jag vet vilket jag helst hade sett i en sådan mening.
Kommentera

Bissett19: Ja, Vitryssland ansågs väl inte så heta för fyra år sedan heller.......
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Mangan:Det gjorde man ju inte under World Cup-04 heller,men alla vet ju vad som hände på Globen när vi möttes!Hua hua!
Kommentera

Danne_l: Jag ser inga varken stav- eller grammatiska fel i den meningen. Förklara dig.
Kommentera

Moderatorerna:

"Detta ökar trevnaden och förenklar för de som skall läsa och förstå vad ni menar."

Föregå med gott exempel så kanske vi alla andra kan ta efter;)
Kommentera

Salle: Tjeckien ska naturligtvis aldrig räknas bort, men har inte sett precis glödheta ut än så länge.....
Kommentera

_modo_: Jag är inte för att lägga sig MEN tankeleken är intressant. Dock så är vi väl inte säkra på att klara av intentionerna med en läggmatch då USA-Ryssland startar 30 minuter efter vår match och Ryssarna kan spela på vårat resultat. Har kollat några möjliga scenarior men det verkar som att Ryssarna kan "välja" att komma 2:a eller 3:a OM Tre Kronor inte vinner matchen emot Slovakien. Så vi får nog finna oss i att möta Tjeckien eller Kanada i semi så då är det lika bra att vinna över Slovakien och sluta gruppetta.
Kommentera

Slitwargen: De verkar ju som att de ska lägga sig. Jag tycker det är bra bara vi slipper Canada, Finland.
Kommentera

ståpäls: Modin är som en svamp i vatten på stor is - han kommer ingenstans oavsett hur mycket han trampar. Så såg det ut hela fjolårssäsongen, och inget talar väl för att det kommer att lossan nu heller. Had det inte varit för att han faktiskt är rätt bra på att skjuta och göra mål så hade Modin gjort sig rätt bra i en köttarenhet, med tanke på sin storlek. Men men, man kan inte få allt här i världen.
Kommentera

Dream Team: Sen tycker jag Hannula kan få bilda dörröppnarduo med liv. Han har fan inte haft ett rätt hittills.
Kommentera

Dream Team: Och Bengan gör som Kenta; matchar Modin med dom bästa för att få i gång honom. Utan framgång.
Kommentera

Dream Team: Jonte får väl slasha Jördis över händerna på träningen i morgon.
Kommentera

Dream Team: Skulle nu när man petat bort Alfie från första att han gått in med Zäta och Homer. Jönsson kan gott få husera i en ren destruktiv formation med Påhlsson och Pebben. Men mycket kan nog komma att ändras i formationerna imorn. Men får jag se Jönsson i PP i kvarten så spyr jag.
Kommentera

« · 680390 · »