Frisco: Tack så mycket, men när kvarten spelas har ja koll på ;D Blev bara lite borta när matchen bara slutade, har inte vänjt mig vid NHL reglerna än.
Hur fan kan man köra med sopan Kim den sista minuten när man tar ut Tellan...Kim har inte gjort många rätt i den här matchen och mot Tyskland tappa han pucken hela tiden oxå
Albert Hall: Spelet i NHL är tufft , dom vasar bara dom inte tolerarar att folk in och stör målisen i målgården .. sen har det som jag sa inget med tuffhet att göra
Jag har inte sett så många matcher. (Kanske 25-30 på TV genom åren)Ingen i verkligheten. Fast alla har alltid tjatat om hur tufft spel det är där borta. Jag blev nu besviken över att man inte ens får nudda målvakten i kamp om pucken. Inte ens om dom blir ditknuffade. Sen oroar dom sig över att det blir mindre, och mindre mål i den där serien på pytterink. Målvakterna får klä på sig i större och större skydd, dom får inte ens nuddas. Dom verkar totalt heliga. Inte ett dugg tufft. Mesigt.
Albert Hall: Selänne blir knuffad lite av en Svensk spelare och Tellan ramlar lätt. Fast om man jämför med tidigare utvisningar när spelare petat på målvakter ska väl detta vara avstängning i ca 3-4 år.
Ahh, bra! Nu tog dom inte ut Selänne för att han råkade nudda Tellan i andra perioden. Snart kommer ju nivån till och med att påminna den som är i elitserien!
Salle: Det var otroligt synd, men men, alltid måste man göra något misstag eller något sånt likande, tyvärr, men det finns en liten ljusstrimma för att Sverige ska vinna denna match =)
Sverige gör en bra match, men de måste bättra sig i spelet för att vinna, annars kommer denna match att gå till finnarna, tyvärr. I övrigt är matchen spännande.
Försvarsspelet visar dom ju långa stunder att dom lämnat kvar i omklädningsrummet. Men det är en grym hockeymatch! Spelväxlingar och målchanser hela tiden!
Boråsindian: Sverige har nog ett av World Cups svagaste målvakts par de är inge nytt för mig dock och bara att inse att till nån final lär det inte räcka tyvärr
Salle: Jag tror ansvariga i hallen vill ha kvar reklamen på sargen och inte få den bortnött av 2 rövar tillhörande Sedinarna ;) Bättre att smälla på så finnarna själva sitter som frimärken i sargen
Härlig match hittills! 3-3 efter en perra borde väl innebära ungefär 9-9 efter 3? Kanske kan vi kanske vinna detta trots allt med lite tur?
Men visst blir man irriterad på dessa upphöjda NHL dommares syn på måvakternas helighet! Det verkar ju som man inte ens får jaga puck framför mål av risk för att man kan råka nudda målvaktsjäveln. (Jag som alltid fått mig itutat att det var tufft spel i NHL, ytterligare en illusion man tappat därifrån dårå...) Då menar jag framförallt Zätas utvisning i denna match, finnens i densamma samt ytterligare några utvisningar som jag sett i detta WC.
Åh, skit i mesiga NHL dommare. Nu går vi ut och kör över finnarna. Kanske. Med lite flyt.
Finland - Tyskland
Sverige - Tjeckien
Visste ni väl?!